Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Nee de koper krijgt het geld altijd weer terug helaas. Jammer ook dat je geen review kan achterlaten in zulke situaties

Huh, via Vinted? Is dat iets nieuws dan, want ik heb dit ook eens gehad en toen kreeg ik het geld wel gewoon uitbetaald.

1 like

Ja tot nu toe altijd gehad dat zodra ik de trui terug heb(soms geeft vinted zelfs daarvoor het geld al aan de koper terug) zij het geld terugkrijgen.

Nooit gehad helaas en heel vaak meegemaakt. Altijd alleen de trui terug en de koper het geld terug.

2 likes

Ik heb dit onlangs gehad. De koper ging het pakketje niet halen want het was meer dan een maand onderweg geweest en ze had het eigenlijk nodig voor een themafeestje. Nu ja goed, ik zei prima, begrijp het. Maar ik heb het geld gekregen en het pakketje is nooit teruggestuurd? Vond het wel vervelend voor de koper maar niemand weet dus waar het pakketje nu is.

Al een jaar, lees hier altijd die berichtjes en dan snap ik er niks van 🄹

1 like

Vinted meevaller: Ik bood €22 euro op schoenen, bod werd declined en een nieuwe prijs voorgesteld: €20. Hahaa, is goed hoor!

13 likes

Het was een paar dagen ā€˜leuk’ met een koopster die steeds 10 cent omhoog ging met haar biedingen en uiteindelijk betaald heeft waar ik het voor had staan… Ik dacht aan haar te blokkeren, maar ik dacht kijk wel wanneer ze het opgeeft…

Bloed irritant zo’n koper, vooral als je al redelijk lage prijzen gebruikt. Doe niet zo gierig denk ik dan.

2 likes

Misschien via PayPal en dan dienst en goederen? Ben je beschermd als het niet goed gaat.

En ugh, hier ook mogelijk een pakketje weg. Hoelang duurt het gemiddeld totdat Vinted laat weten of het echt weg is en je geld terugstort is jullie ervaring?

2 likes

Oh wat slim, dat ga ik even uitzoeken. Dankjewel!

1 like

Nee, jij had 07:55 voor de deur vh postkantoor/pakketpunt moeten liggen!

17 likes

Misschien had ik het eigenlijk gister gelijk al naar zo’n pakketwand moeten brengen. Hoe durf ik het in m’n hoofd te halen om haar langer dan nodig te laten wachten.

7 likes

Zo laat nog? Kryptonite had gewoon de hele nacht in een tentje voor het postkantoor moeten gaan slapen natuurlijk /s

Maar echt, sommige mensen kunnen zo bijzonder ongeduldig zijn. Ik blijf me er echt steeds keer op keer over verbazen?

1 like

Het maakt voor die persoon ook geen zak uit of je hem nou om 11 of om 16 naar het postkantoor brengt. Lekker ongeduldig haha

5 likes

Ugh ik had een parfum gekocht via Vinted, gesealed in de verpakking en prijs was ook niet bizar laag (wel iets lager dan in de winkel maar niet too good to be true zeg maar) maar nu blijkt het dus nep te zijn.
Verkoper houdt vol dat het echt is, maar ik heb veel ā€˜bewijs’ dat het gewoon niet klopt met de echte verpakking.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik mijn geld terug heb, was een flink bedrag. Ben meteen ook enorm op mijn hoede bij andere advertenties, zo kut.

2 likes

Oh nee, wat oontzettend rot dat het een fake is. Had de verkoper ook meer parfums in de aanbiedingen en de nodige reviews ook? Zelf altijd ook zo bang daarmee op Vinted. Tot op het huidige vermiste pakketje zijn mijn parfumaankopen gelukkig altijd legit geweest.

Zolang jij aan Vinted kan bewijzen, wat je hebt, dat het om namaak gaat zal Vinted wel met je siden en je geld teruggeven. Duurt vaak wel alleen een tijdje totdat je eindelijk een mens van support aan de lijn hebt en geen automatische bot die antwoord geeft.

Echt hè, ik snap dit echt niet. Ze had het best kunnen vragen (oké, nog best opdringerig) als ik het bericht niet had gestuurd wanneer ik het zou verzenden. Maar nu? Heel opdringerig.

Ik zag alweer een slechte review aankomen van haar. Want er zou vast van alles aan mankeren/ik was niet vriendelijke genoeg/etc. Dus ik heb de bestelling maar geannuleerd. Zo geen zin in zulke mensen. :joy:

7 likes

Ja hallo, je bent inderdaad geen voor x tijd besteld y verstuurd en z in huis-belofte winkel maar gewoon een persoon.

Als je nou na een week of iets niets laat horen qua verzending, best, maar kom dit is opdringerig. In dit soort gevallen kan je beter annuleren inderdaad want ongetwijfeld zou er dan later nog meer mis zijn dan je ā€œlate verzendingā€ :upside_down_face:

1 like

Ja heb idd bericht dat ik mijn geld terugkrijg, maar moet wel de retourkosten betalen? Echt de omgekeerde wereld.

2 likes

Ik heb vorige week iets gekocht via Vinted en nu zie ik dat de verkoopster geblokkeerd is. Iemand dit wel eens meegemaakt? Ik kon niet echt vinden of dit gevolgen heeft voor mijn aankoop.

1 like