Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Huh dat is inderdaad vreemd. Bij terugsturen moet dat frustrerend genoeg ja maar je zou toch in dit geval willen dat de verkoper niet nog een keer iemand gaat oplichten met dit artikel? :thinking:

2 likes

Krijg je dan niet alsnog een slechte review? Als je ‘zomaar’ annuleert

Heeft ze hier nog op gereageerd trouwens? :grimacing:

1 like

Als je het annuleert met COVID als reden dan krijg je geen slechte review. Dus ik heb dat maar gedaan.

Ja, op m’n eerste bericht stuurde ze “ok sorry”.
En toen ik zei dat ik de koop ging annuleren omdat het op deze manier niet van me hoeft en haar succes wenste met het kopen van een andere jas kreeg ik terug:
“Amai wat een taal seg. Ik vroeg u iets en dan praat jij mij zooo aan amai”

En daarna was ik geblokkeerd. :sweat_smile:

7 likes

Ik had laatst iets op vinted gekocht wat niet goed werkte. Teruggestuurd op verzoek van de verkoper. Maar nu haalt ze het niet op bij het pakketpunt (ze heeft tot morgen). Weet iemand wat er met het pakket gebeurt als ze het niet ophaalt?

Ja dan krijg jij hem weer terug en moet zij de verzendkosten betalen om hem weer naar haar te sturen, en als ze ‘m dan weer niet ophaalt krijg je een keer je geld geloof ik. Zo was het toen bij mij echt heel krom en gaat heel veel tijd overheen

4 likes

Oh serieus? :sweat_smile: wat een gedoe zeg. Dit zijn dingen die niet zo goed werken aan vinted vind ik.

1 like

Ik heb voor het eerst een aantal dingen verkocht. Maar nu twijfel ik bij het inpakken ineens of ik wel de goede pakketgrootte heb geselecteerd en wil ik checken wat de afmetingen zijn. Maar ik lijk dat nu nergens terug te kunnen zien? Weet iemand dit?

Oh huh, dat van Covid wist ik niet. Heb zelf een slechte auto-review gekregen omdat ik annuleerde omdat zij na 2 maanden (!) nog niks had verzonden en ik maar naar Vinted support was gegaan dat zij niet meer reageerde ondanks wel online en verzendlabel had aangemaakt.

Maar in jouw geval, goede afhandeling als je het mij vraagt.

3 likes

Welke verzender gebruik je? In mijn ervaring wordt elk formaat wel aangenomen en zijn ze daar niet zo heel streng in. PostNL is de enige die daar wel streng in is volgens mij.

1 like

Klopt het maakt echt niks uit alleen Postnl doet moeilijk maar die kiest toch bijna niemand.

Huh maar na een week wordt de bestelling toch automatisch geannuleerd?

Huh niks verstuurd binnen 2 maanden? I krijg altijd max 1-2 weken de tijd. Heb ik het niet verstuurd word het automatisch geannuleerd. In mijn mail met verzendlabel staat ook altijd de datum waarop ik uiterlijk verzonden moet hebben!

3 likes

Zou je denken? Ook @JustinBieber maar blijkbaar met verzendlabel aangemaakt was dat dus niet nodig. Stond steeds: verzendlabel aangemaakt UPS wacht op pakket of iets in die trand. Maar vervolgens gebeurde er steeds niks. Pas toen ik bij Vinted support verhaal ging halen met: anders haal ik PayPal erbij, gingen ze wat doen. Eerst was het nog: ja probeer het met de verkoper op te lossen! Ja die mij al maanden ghost nu?

En je weet zeker dat het niet verzonden is maar gewoon kwijt is geraakt? Ik heb door omstandigheden wel eens een pakketje niet binnen de bepaalde tijd verstuurd en die werd automatisch geannuleerd na een week.

2 likes

Nee stond niet eens afgegeven op het pakketpunt. Laatste was echt: verzendlabel aangemaakt.

Verkoopster kwam achteraf met dat ze inderdaad het niet had verzonden nog maar het niet durfde te zeggen. Waarom niet verstuurd dan? Ja ze wou het liever zelf houden achteraf.

Had dat dan gezegd in plaats van mij maanden te laten wachten :sweat_smile:

4 likes

DHL, DPD en Homerr, elke koper had een andere verzender gekozen. Ik denk dat ik ook wel formaat groot had gekozen, maar kreeg ineens stress. Dank voor de geruststelling!

1 like

Ik heb iets op Marktplaats verkocht maar nu heeft degene die het product eerst wilde kopen en toen lang niks van zich liet horen de beoordeling ‘gekregen’. Ik had het na een week al aan iemand anders verkocht en dat gezegd toen hij er later nog om vroeg. Nu heeft diegene me dus als wraak 1 ster gegeven :weary: ik had het al gevraagd aan de klantenservice, maar die review kan alleen weg als hij ook toestemming geeft daarvoor. Alleen laat diegene nu uiteraard niks meer van zich horen. Echt mega irritant

Dat is ook irritant! Een verkoopster die mijn pakketje was vergeten te sturen kreeg nu automatisch een ster van Vinted. Stuurt mij nu berichten dat ze het niet normaal vindt dat ze een ster krijgt en of ik daar wat aan kan doen, en waarom ik niet eerder heb gevraagd wanneer ze het opstuurt
 Uhh don’t make it my problem

2 likes

ja daaag
 Je krijgt als verkoper in Vinted echt meerdere waarschuwingen dat je je pakketje echt moet gaan verzenden

3 likes

Ja ik snap echt niet waarom ze nou geĂŻrriteerd was naar mij toe, heb haar geblokkeerd omdat ik het ook niet meer van haar wilde kopen

1 like