Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Hahaha wat? Nee, ik spaar eerder mensen die niet versturen of pakketjes die kwijtraken. Wat zuur voor jou. Zou dat wel even als aanvulling geven: koper heeft me dit gegeven omdat ik geen dank je wel zei.

@Kultakala als zij dat willen hebben en het verzendlabel hebben betaald waarom niet? Goedkoopste was hier een sjaal onlangs van 5 inclusief verzenden. Voelde bijna lullig om haar uit Frankrijk naar mij dit ding te sturen maar ben er echt bijzonder blij mee dus ja. Fijn dat het kan?

En interessant om te weten waarom die pakketpunten dan mogelijk zo veranderen want wou net nog wat afmaken via DHL laten versturen naar pakketpunt hier maar is nu onmogelijk? Misschien toch omdat die winkel nu al dicht is. Morgen opnieuw proberen dan maar en kijken of het dan weer beschikbaar is.

2 likes

Ik zou het naar de kringloop brengen tbh
Die twee euro indd voor al die impact…

13 likes

Ja dat is ook wel weer een afweging inderdaad. Voor mij is het met kopen: zou ik dit ook in de winkel kopen als ik het zou zien? En dat is of 1) al zien hangen maar spijt want niet gekocht of 2) ja, en zo niet, dan niet.

Mijn enige minpunt aan kringloop is dat de kringloop het hier na een tijd toch naar de stort brengt. Daarom voor de echt weinig waardevolle dingen breng ik het zelf liever dan naar de kledingbank. Dan komt het hopelijk niet op een afvalhoop, hoop ik dan althans :sweat_smile:

2 likes

Wil meer aankopen in dit topic zien :joy:. Ben echt helemaal in de Vinted home sferen. Net 2 leuke dingen van H&M home op de kop getikt;

Peper & Zoutstel

27 likes

Oh ja hoor! Die Franse gieren willen altijd afdingen op de goedkoopste spullen. Ik antwoord dat ik voor een paar euro geen pakketjes naar Frankrijk stuur. Merde! Zeggen ze dan.

7 likes

Snap de irritatie om afdingen maar wat maakt het precies uit of het een duur of goedkoop artikel is? Ik zag dat eerder deze week ook al voorbij komen hier maar in mijn ogen is hergebruik altijd nog beter dan weggooien. Er wordt namelijk iets ouds gekocht en daardoor niks nieuwa gekocht. En of dat dan om iets duurs of goedkoops gaat maakt dan toch niet uit?

8 likes

Verzending heeft ook weer impact op de planeet, snap wel dat het voor die paar euro niet echt goed voelt het landsgrenzen over te laten gaan. Misschien wil volgende week wel iemand uit NL t kopen

3 likes

Dat geldt dan toch ook voor een duurder item?

Ik snap de logica niet zo. De prijs van verzenden is toch niet afhankelijk van de verkoopprijs? Dus waarom is verzenden dan wel okƩ als je er zelf meer aan verdient? Als het om het hergebruik gaat zou je het nog gratis weg kunnen geven lijkt me.

6 likes

Ja dat is voor iemand zelf aan om een afweging in te maken. Maar iets met een zeer lage prijs is denk ik wel vaker iets dat niet nog 5 jaar of langer gebruikt gaat worden. Hoeft niet zo te zijn uiteraard, maar is wel meer een prijs van fast fashion.

Je had nog iets toegevoegd zie ik. Ik denk dat het niet alleen gaat om wat iemand ermee verdient maar ook om wat het item waard is. En dan denk ik dus aan hoe lang het nog meegaat.

1 like

Aah zo, ja die redenering begrijp ik dan op zich wel

2 likes

Precies! Ik zie het ook niet als iets verdienen. Vinted helpt mijn verlies te beperken. De dingen die ik verkoop zijn meestal miskopen geweest.
Een zara rokje voor 4 euro mogen ze wmb in een Franse kringloop gaan zoeken. Dan breng ik mijn eigen rokje hier wel naar de kringloop als het niet verkoopt voor mijn vraagprijs. Al die kleine pakketjes met kleine dingen is gewoon onredelijk belastend voor het milieu vind ik.

4 likes

Verlies beperken is een andere manier om te zeggen dat het om jouw inkomsten gaat. Ik blijf het een erg wankele argumentatie vinden. Ik kan begrijpen dat iemand zou zeggen verzenden naar bijv Frankrijk is in zijn algemeenheid de belasting voor het milieu niet waard. Maar om daar voor duurdere items een uitzondering op te maken, vind ik puur een gelegenheidsargument.

3 likes

Hmmm ja en nee.
Ik weeg de verkoopprijs mee in de zin dat dingen die wat duurder verkocht worden vaker de uniekere duurzame dingen zijn. Al het andere kan je meestal ook wel dichter bij huis vinden. Dan vind ik het onnodig en onverantwoord om een pakketje door Europa te laten verschepen.
Dit is mijn poging om de pakketjesstroom iets te beperken.

5 likes

Merken jullie ook dat kinderkledingpakketten moeilijk verkopen? Ik heb zelf vaak zulke pakketten gekocht en meestal gewoon voor de vraagprijs. Nu heb ik zelf pakketten erop staan met soms >70 stuks en dan bieden mensen 10 euro :neutral_face: Heb al een boel nu naar Stichting Babyspullen gedaan want wat een gedoe zo. Gaat per stuk verkopen bijvoorbeeld via Vinted beter? Lijkt me zo’n klus en op Vinted staat al zoveel…

Update: wisselende pakketpunten ligt inderdaad aan de openingstijden daarvan. Nu dus wachten want het punt wat ik wil is gesloten tenzij ik een ander punt weer (ver)kies en hetzelfde risico loop dat de bezorger toch een ander punt besluit te kiezen qua bezorging :thinking:

1 like

Beetje zoals met oude generatie managers tijdens functioneringsgesprekken en het verschil tussen 3% salaris erbij of 5% erbij: je krijgt je beoordelingsgesprek en het is nooit een 10 maar een 9 en als je dan vraagt: wat kan ik dan verbeteren? Radiostilte… Maar een 10 geven, dat bestaat gewoon niet hoor. Hallo? Dat is een 10 dat krijg je echt niet zomaar (ik heb volgende week mijn beoordelingsgesprek en dit is hoe het gaat, helemaal off topic maar goed)

8 likes

Ja op Vinted ook zo’n hekel aan die 4 sterren tis zo nietszeggend en er staat wel altijd een positieve tekst bij. Altijd tatta’s trouwens

3 likes

Misschien dat de pakketten te groot zijn? Ik heb onlangs wat winterspul verkocht waar ze uit is gegroeid en had daar 3 kleinere pakketten van gemaakt, wat dan ook onderling goed te combineren was. Dus bv 5 shirts/truien en 3 broeken, wat allemaal qua kleurstelling bij elkaar paste. Die was ik allemaal zo kwijt voor de vraagprijs.

Heb het gisteren ook voor het eerst ervaren met die afhaalpunten die je dan niet kan kiezen. Maar zo gek, ik kies meestal voor dhl afhaalpunt en bij de ene (Nederlandse) verkoper kon ik dus alleen voor thuisbezorgen kiezen en bij de andere (ook Nederlandse) verkoper kon ik vervolgens wel het afhaalpunt kiezen. Bij die eerste kon ik vanochtend om 7u ook weer gewoon het afhaalpunt kiezen. Dus waar het nou aan ligt? Want het is hetzelfde afhaalpunt wat ik altijd kies

1 like

Ah dat is een goede, dat kan ik wel eens proberen. Het zijn inderdaad wel heel grote pakketten zo.

Oh die 4-sterrenreviews als alles prima was, zo irritant.

Ik snap niet hoe sommige mensen denken. Wij hebben tegels en een schutting gesloopt en komen wat tuinaarde tekort. Kijk ik op marktplaats, is er iemand bij wie je wel wat uit de tuin mag scheppen en die ā€˜hoeft er niet de hoofdprijs voor maar ook niet gratis’. Ik kom aarde uit je tuin scheppen, kom op zeg.

13 likes