Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Kan iemand me dit uitleggen ? Ik bied op een blouse op Vinted. Wordt afgewezen. Ik koop het een paar uur later voor de vraagprijs: aankoop wordt geannuleerd door de verkoper en blouse wordt meteen weer online gezet.

Het is niet dat ik beledigend onder de vraagprijs bood ofzošŸ˜…

2 likes

Zou een berichtje aan de verkoper sturen om het te vragen, wij weten toch ook niet waarom diegene de verkoop annuleert?

10 likes

Ja daar word ik genegeerd. Het was ook een retorische vraag bedoelt als situatieschets. maar bedankt.

2 likes

De keer dat ik dat heb gehad was omdat de koper niet wou versturen met mijn gekozen verzendoptie. Bied die optie dan ook niet aan? :clown_face:

Qua Marktplaats, hangt echt af van wat ik verkoop. Kleding is drama maar een printer had ik eens binnen een dag verkocht zonder problemen.

Zat ik lekker rond te struinen op vinted… Lijkt er storing te zijn… Meh

1 like

Hier precies hetzelfde, zelfs nieuwe (handmade) kinderkleding voor een zacht prijsje verkoopt niet op marktplaats maar als we iets 2e hands als een peuterbed, een kast of iets dergelijks aanbieden zijn we het zo kwijt. Misschien gaat kleding weer beter op vinted

1 like

Kan me voorstellen dat mensen die op zoek zijn naar tweedehands kleding sinds de komst van Vinted ook niet meer op Marktplaats kijken eigenlijk. Zou er zelf denk ik vanuit gaan dat er betere dingen te vinden zijn op Vinted en vind dat daarvoor ook een fijner platform.

3 likes

OkĆ©, heb nu een aantal dingen op vinted geplaatst, wel even wennen hoe het allemaal in z’n werk gaat, ben benieuwdšŸ¤ž
Jaaaaaa, drie artikelen verkocht en een 5 :star2: review gehad :blush:

3 likes

Ik ben al een tijdje aan het jojo’en dus heb wat nieuwe broeken nodig en dacht ik koop eens via Vinted. Maar wat een gezeur zeg, mensen vragen de hoofdprijs voor uitgeleefde dingen en bij de mensen die wel een redelijke prijs vragen krijg ik dingen binnen met vlekken erop of met allemaal rafels en haakjes in de stof :woman_facepalming:

Oja deze parel ook, ik koop een lichtblauwe broek, foto’s zien er OK uit en omschrijving ā€˜perfecte staat’. Ik doe voor de zekerheid na aankoop nog even navraag over de maat in het label. Stuurt ze een extra foto van dichtbij waarop je duidelijk zo’n ā€˜gedragen’ verkleuring er op ziet :unamused: Zegt ze ja klopt, misschien krijgt de stomerij het er uit.

Gelukkig is het zomer en kan ik ze nog kort knippen en dan zie je de vlekken niet meer, maar hoe onfatsoenlijk ben je als verkoper dat je zo te werk gaat

4 likes

Iemand op Vinted met ruim 900 reviews en ruim 600 artikelen online. Hoe bizar veel kleding heb je dan (allemaal kinderkleding is dit). Heb je dna een koopverslaving (gehad), dragen je kinderen elke 2 minuten een andere outfit, of koop je in en het vervolgens voor een hoger bedrag door?

En hoe vind je hier ooit iets tussen om te kopen, filteren op maat en merk kan niet toch binnen een kledingkast?

Sommige mensen houden er ook een handeltje op na op Vinted. Laatst had ik iemand met meer dan 100 jurkjes in dezelfde (kinder)maat. Dat lijkt me eerder iemand die kringlopen etc afloopt en het dan weer probeert door te verkopen, dan iemand die oprecht meer dan 100 jurken voor haar kind heeft in maat 110.
Zag onlangs ook iemand die in de advertentie van heel veel kledingstukken had staan ā€˜niet van mij geweest, ik heb daarom geen aan-foto’s’. Die heeft ze dus ook ergens anders vandaan gehaald

1 like

Die heeft dan een handeltje denk ik. Iemand heeft bij mij keer veel gekocht en toen ze het binnen had zag ik het vrij snel bij haar staan. Maar dan per stuk ipv pakketen en duurder.

2 likes

Ik had laatst een tas verkocht en die stond een week later voor dubbel de prijs met opeens een kaartje eraan alsof die nog nieuw was in de verkoop bij diegene. Sommige verhandelen een hoop via vinted en dus ook niet altijd even eerlijk. :full_moon_with_face:

2 likes

Zo dat is wel next level schaamteloos.

3 likes

Wow nou, inderdaad zeg…
Hier eigenlijk jammer dat je geen openbare chat hebt zoals je bij Unitrd Wardrobe had, dan kun je dat desnoods daar in zetten zodat andere kopers het ook weten, haha.

1 like

Je zou het wel kunnen rapporteren met als reden dat het product afwijkt van de staat zoals het wordt aangeboden. Weet alleen niet of vinted hier snel iets mee doet.

1 like

Ik snap het concept ā€˜handelaren’, maar ik haat het zo intens. Net als mensen die Ikea-collecties kopen en heel duur aanbieden, of zoiets als wat jij zegt. Hatelijk.

4 likes

Wow ja kan je zoiets niet rapporteren ergens? Bij Vinted kunnen ze neem ik aan zien dat ze het eerst bij jou gekocht heeft en nu als nieuw verkoopt. Echt heel erg dat je zo schaamteloos durft te bedriegen

Ik denk niet dat je zoiets kunt bewijzen. Theoretisch gezien zou die persoon het item nieuw hebben kunnen kopen, het dan voor veel minder geld op Vinted hebben kunnen zien en tweedehands kopen, en de nieuwe daarom weer verkopen om meer geld over te houden.
Vergezocht, ik weet het :joy: en ik denk ook niet dat dit zo is gegaan, maar je kunt het volgens mij nooit bewijzen, behalve als er specifieke gebruikssporen op de tas zitten.

1 like

Ja je hebt gelijk. Vind het gewoon echt heel erg dat ze zo openlijk durft te bedriegen

1 like