Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Laten terugsturen en de verzendkosten ook vergoeden (gaat niet automatisch via vinted), of het haar gratis laten houden. Je hebt het misschien niet expres gedaan maar je hebt wel een fout gemaakt en het had sowieso niet als ‘nieuw zonder prijskaartje’ moeten staan, dat is allemaal niet haar schuld.

Ik vind het echt zo irritant dat je als koper niet beschermd bent als de verkoper een fout maakt en je gewoon zelf de retourkosten moet betalen terwijl je niets fout hebt gedaan. Dan zit je voor niets met kosten (ik heb dit nu ook en de verkoper reageerde ook zo lullig, terwijl het gewoon haar fout was. Haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan :smiling_face_with_tear:)

21 likes

Ik zet net een luchtje op Vinted en het is gewoon binnen 2 minuten verkocht voor de volle vraagprijs :scream: super chill als het zo snel gaat

5 likes

Ik zou haar het geld terugstorten en de blouse laten houden. Zonde om weer een pakketbezorger te laten rijden voor die blouse.

9 likes

Ik snap dat het zuur is als je het niet hebt gezien, maar ik vind dit dus een van mijn grootste Vinted ergernissen. Er kan altijd iets doorheen glippen natuurlijk, maar bij nieuw zonder prijskaartje verwacht ik zelf dat het echt niet is gedragen, of bijvoorbeeld alleen een paar keer is gepast. Vlekken zou ik dan echt een no go vinden

10 likes

Bedankt voor de reacties. Ik trek het me ook wel aan. De koper heeft overigens niet verzocht om geld terug dus misschien vat ik haar berichten geirriteerderder op dan ze echt is. Even afwachten hoe dit verder loopt.

2 likes

Ik zou het uit coulantie eerlijk gezegd gewoon aanbieden.

29 likes

Bij vlekken, slijtage en een losse naad zou ik de blouse nieteens op Vinted zetten of op status “goed”. Snap uiteraard dat je het niet hebt gezien, dat kan gebeuren!
Maar ik heb het een keer zelf meegemaakt dat ik iets nooit had gedragen, in een zak had gedaan en er een gat in was gekomen (door een mot vrees ik). Heb toen het hele bedrag teruggestort. De koper verwachtte immers een nieuw zonder prijskaartje kledingstuk en niet een kapot kledingstuk.
Zou uit coulance het hele bedrag overmaken of terugsturen en haar retourkosten vergoeden.

1 like

Dat vind ik niet zo netjes van je. De verkoper neemt contact op om aan te geven dat het niet goed is en dan laat je de bal bij haar liggen om te vragen om een compensatie? Je hebt gewoon een fout gemaakt, own up to it en stort haar het geld terug.

33 likes

Ik heb vandaag een Vinted bestelling binnen met 2 artikelen ‘nieuw met prijskaartje’. Het prijskaartje bij dit merk is echter en lintje, wat je dus zo weer om kan knopen. Ik vermoed dat de 2 kledingstukken gedragen zijn omdat ze pillig zijn en op eentje zitten een soort zilveren sterretjes die wat verkleurd zijn. Ik denk dus in elk geval gewassen. Heb de verkoopster en berichtje gestuurd. Ben ook geneigd om een geschil te openen, het was niet duur, maar gaat om principe. Ik verwacht overigens niet dat de verkoopster het toe gaat geven.

5 likes

Er had iemand geboden op iets wat ik verkoop maar dan het laagste bod wat vinted toestaat. Ik had geweigerd. Stuurt ze me een bericht dat ze het nu bij iemand anders wel heeft gekocht voor haar wensprijs. Nou oké gefeliciteerd ermee? 🫠

10 likes

Ik zou ook gewoon gefeliciteerd ermee sturen

7 likes

Ik doe tegenwoordig 2 sterren en vermeld in de review dat het niet ok was (met omschrijving van vlekken of niet ‘nieuw zonder prijskaartje’ etc). Zo klaar mee.

En opmerkelijk genoeg heb ik nog maar 1 iemand gehad die daar op reageerde dus de rest weet kennelijk wel dat ze fout zaten? En dat voor minder dan 10 euro.

7 likes

Ik had een broek verkocht op vinted die ik dezelfde dag toevallig nog op het pakketpunt kon binnenbrengen. Alles ook volledig als omschreven.
Schrijft ze een hele positieve review waarin ook staat dat het supersnel werd opgestuurd. Krijg ik alsnog maar 4 sterren. Waarom😭

2 likes

Ze ontkent het. Bij 1 artikel zijn zelfs er labels uitgeknipt. Heb het maar als ‘alles is oke’ beoordeeld en een slechte review gegeven. Verder laat ik het erbij, maar vind het echt heel irritant als de staat niet is zoals aangevinkt.

2 likes

Ze weet het natuurlijk dondersgoed, heel naar zulke mensen!

3 likes

Ik heb vorige week een zwangerschapsbroek verkocht op Vinted, 10 euro. Enkele keren gedragen afgelopen zomer dus nog prima! Kreeg eerst wat vragen of de broek, of er stretch in zat etc dus netjes beantwoord. Koopt ze hem, vraagt ze daarna direct wanneer ik het kan verzenden. (Snap dat je er op wacht en graag comfortabele broeken aan wilt, maar ik kan niet toveren.) M’n best gedaan en alsnog dezelfde dag naar het Homerr punt gebracht, hebben ze hem daar verkeerd geleverd dus is de broek langer onderweg. Stuurt ze gisteren “Duurt wel lang he… zag dat hij verkeerd geleverd was.” Uh ja door de pakketbezorgers, niet door mij. :sweat_smile: Hoop niet dat ze hierdoor een slechte review geeft want ben echt trots op die 5 sterren lol

5 likes

Iets graag snel willen hebben en kiezen voor homerrr als verzending… :upside_down_face:

8 likes

Bedoel je op Vinted? Want daar kun je gewoon klikken op chat vertalen.

6 likes

Is dit via Vinted?
Want via de app kun je dit vertalen, haha

3 likes

Net als Duitsers.

5 likes