Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb schoenen gekocht via Vinted. In de advertentie staat maat 39 aangemerkt. In de omschrijving staat niks. Nu zat ik toevallig na het kopen nog eens naar de fotos te kijken, en zag ik op de allerlaatste foto (die ik blijkbaar gemist heb toen ik het artikel kocht of die later toegevoegd is) dat er een labeltje maat 37 in zit.

De schoenen zijn donderdag aangekomen bij mijn pakketpunt. Ik heb ze nog niet opgehaald, maar de verkoper wel gevraagd of het nu een maat 37 of 39 is. De verkoper reageert niet meer…

Ik baal zo. Ik heb niks aan schoenen die hoogstwaarschijnlijk twee maten kleiner zijn dan verwacht en aangemerkt in de advertentie. Ik heb deze schoenen al in andere kleuren dus weet dat ze in principe gewoon op maat vallen.

Weet iemand wat het beste is om te doen? Wat gebeurt er als ik het pakket niet zou ophalen (stel de verkoper blijft niet reageren)?

1 like

Dan gaat het terug naar haar en dan krijg jij je geld terug

(Volgens mij)

4 likes

Ik had laatst per ongeluk 2 artikelen omgewisseld qua verzender dus ze gingen naar verkeerde mensen. Ik heb toen op aanraden van vinted de mensen het pakket laten weigeren. Maar uiteindelijk werd de koop gewoon automatisch afgerond van beiden, ook al stonden de pakketten nog op de status van niet opgehaald en geweigerd! Dus ik kreeg het geld en die mensen niks. Vinted zei toen Niks meer aan te doen. Ik heb het met hun zelf opgelost door ze gewoon via tikkie terug te betalen.

Dus @hupsakee ik zou er niet vanuit gaan dat jij je geld terug krijgt, de verkoper krijgt ws gewoon zn geld en als die niet mee wil werken krijg jij niks. Dan zou ik de schoenen gewoon op halen en of retour sturen (maar betaal jij retourkosten) of zelf maar proberen door te verkopen.

3 likes

Ik zou ze ophalen en kijken welke maat het is en mocht het maat 37 zijn, een geschil beginnen.

6 likes

Zo stom, ik had een jas van Twothirds gekocht op Vinted en nu ik hem binnen heb zie ik dat er Made in China op staat. Voor zover ik weet maken zij alles in Portugal dus de jas is nep. Nu zie ik in de advertentie dat er wel een foto van het label bij stond met dus ook China erop, zo stom dat ik dat niet had gezien! Balen.

1 like

Ik had een trui gekocht via Vinted en in een kleinere maat binnen gekregen dan in de advertentie stond. De maatlabel was ook niet te zien op de foto. Nu moet ik dus voor retourkosten betalen terwijl het haar fout is? :slightly_frowning_face: echt raar geregeld dit

2 likes

Ja, heb ik geopend, de opties zijn dat de verkoopster het geld terugstort of ik het retour stuur op eigen kosten. Dit mag de verkoopster in principe beslissen (evt in overleg)

2 likes

Ja precies :weary: ben benieuwd want heb nog geen reactie

1 like

anders gewoon lekker 1 ster

Heb voor het eerst iets op Vinted gekocht en ik trof een hele fijne verkoopster :smiling_face_with_three_hearts: ze had per abuis iets vergeten in het pakketje te doen, maar stuurde dat netjes na. 5 sterren gegeven!

6 likes

En zo hoort het eigenlijk ook… toch? Maar van wat ik hier zo lees is helaas niet iedereen zo netjes om eigen fouten op te lossen. :frowning_face:

3 likes

Zucht ik vond Vinted zo relaxt omdat je niet het gedoe met onderhandelen had. Heb ik een mooi positiejurkje voor 3 euro erop staan (zo goed als nieuw, bij meer aanbieders voor veel hogere prijzen), en dan nog 2 euro gaan bieden…

2 likes

Irritant he? Ik reageer niet eens meer op zulke biedingen.

2 likes

Ja die neiging heb ik nu ook…

Ik ben daar ook mee gestopt. En soms kreeg ik dan nog bedelverhalen bij sneakers. ā€œIk heb niet veel geld blablablaā€. :upside_down_face:. Ik ga toch ook niet bij Vestiare Collective bedelen. ā€œIk heb geen geld voor een Chanel tas, ook niet tweedehands, mag ik hem voor 250 euro?ā€

5 likes

Ik had iets van €2 erop, bood ze €1,50. Ik heb het maar geaccepteerd omdat ik ervanaf wil, maar keek ook eerst een beetje van ok… maar ja je weet nooit wat iemands redenen zijn, misschien iemand die elke cent moet omdraaien ofzo of het gewoon probeert want ze weet dat mensen het toch wel accepteren.

Wat mij nu irriteert is dat ik al vier maanden 2 carhartt shorts erop heb staan en 1 ervan is 202 x bekeken en 42 x favoriet en krijg echt dagelijks domme vragen erover of lage biedingen maar niemand koopt het maar.

Voor die 50 cent gooi ik het oprecht nog liever weg. Ik begrijp dat mensen bieden als het onredelijk geprijsd is. Maar als het heel goedkoop in goeie conditie word aangeboden vind ik het echt zó onbeschoft.

1 like

Nou ik vind weggooien zonde en 1 van de redenen dat ik dingen, vooral babykleding, op vinted zet is omdat het zo kort gedragen is dat het zonde is om zomaar weg te gooien of in de kledingbak want ik weet niet of het dan goed terecht komt of op een afvalberg in Afrika.
Nu weet ik dat een kindje het ws nog gaat dragen en dat vind ik wel een fijn idee.
Heb ook laatst 15 jurken van mijn 10 jarige voor €9 verkocht zodat ik het niet weg hoef te gooien. Dat voelt toch verkeerd want ze zijn nog heel mooi.

En heb nu ook nog de laatste kleding stukken van mijn baby die maar niet verkopen gebundeld en gaat echt voor paar stuivers weg maar ja zoals ik al zei weggooien vind ik echt niet goed. Ben geen heilige ofzo hoor maar voor mezelf doe ik het graag zo, en krijg je toch nog een beetje geld ervoor terug ook.

7 likes

Maar je hebt ook nog gewoon de kringloop of plekken zoals leger des Heils en soortgelijke plekken, waar ze het gratis weggeven aan mensen die minder te besteden hebben. Die krijgen dan bijv bonnetjes waar ze mee kunnen shoppen.

Toch?

5 likes

Ja bedoelde ook niet letterlijk weggooien. Had ik beter moeten verwoorden. Het was bij wijze van spreken. Ik doneer alles wat niet verkoopt altijd aan kringlopen of kledingbakken. En dat doe ik echt veel liever dan het verkopen aan iemand die 50 fent minder gaat bieden op iets wat eigenlijk al heel scherp geprijsd staat.

4 likes