Ik antwoord nu ook in het Nederlands. Die voor ze.
Zou DeepL gebruiken ipv Google translate, dat werkt een stuk beter
Ik heb 3 volle vuilniszakken met kleding die ik niet draag en weg wil doen, maar ik ben echt veel te lui om dingen via Vinted te gaan verkopen. Ik vind het alleen zonde om het ‘zo’ naar de kringloop of zo te doen, omdat er ook echt mooie kledingstukken bij zitten waarvan een aantal zelfs nooit gedragen (ik ben zwanger geweest in de tussentijd en de kleding past nu niet meer).
Ik ben zelf niet zo thuis in Vinted dus ik heb geen idee: is het gebruikelijk om zo’n pakket in zijn geheel aan te bieden? Ik zie dat wel eens voorbij komen met kinderkleding namelijk. Iemand hier ervaring mee?
Of heeft iemand hier zin om het te erop te zetten tegen de helft van de opbrengst?
Ik zag laatst sellpy voorbij komen, daar stuur je je kleding heen en zij verkopen het dan voor je. Zelf geen ervaring mee maar misschien is dat wat?
@Fuji @K4as thanks voor de tips! Sellpy kende ik nog niet, Appel en Ei zit bij mij niet in de buurt maar volgens mij wel bij mijn ouders. Ik ga er eens in duiken
Ik heb schoenen gekocht via Vinted. In de advertentie staat maat 39 aangemerkt. In de omschrijving staat niks. Nu zat ik toevallig na het kopen nog eens naar de fotos te kijken, en zag ik op de allerlaatste foto (die ik blijkbaar gemist heb toen ik het artikel kocht of die later toegevoegd is) dat er een labeltje maat 37 in zit.
De schoenen zijn donderdag aangekomen bij mijn pakketpunt. Ik heb ze nog niet opgehaald, maar de verkoper wel gevraagd of het nu een maat 37 of 39 is. De verkoper reageert niet meer…
Ik baal zo. Ik heb niks aan schoenen die hoogstwaarschijnlijk twee maten kleiner zijn dan verwacht en aangemerkt in de advertentie. Ik heb deze schoenen al in andere kleuren dus weet dat ze in principe gewoon op maat vallen.
Weet iemand wat het beste is om te doen? Wat gebeurt er als ik het pakket niet zou ophalen (stel de verkoper blijft niet reageren)?
Dan gaat het terug naar haar en dan krijg jij je geld terug
(Volgens mij)
Ik had laatst per ongeluk 2 artikelen omgewisseld qua verzender dus ze gingen naar verkeerde mensen. Ik heb toen op aanraden van vinted de mensen het pakket laten weigeren. Maar uiteindelijk werd de koop gewoon automatisch afgerond van beiden, ook al stonden de pakketten nog op de status van niet opgehaald en geweigerd! Dus ik kreeg het geld en die mensen niks. Vinted zei toen Niks meer aan te doen. Ik heb het met hun zelf opgelost door ze gewoon via tikkie terug te betalen.
Dus @hupsakee ik zou er niet vanuit gaan dat jij je geld terug krijgt, de verkoper krijgt ws gewoon zn geld en als die niet mee wil werken krijg jij niks. Dan zou ik de schoenen gewoon op halen en of retour sturen (maar betaal jij retourkosten) of zelf maar proberen door te verkopen.
Ik zou ze ophalen en kijken welke maat het is en mocht het maat 37 zijn, een geschil beginnen.
Zo stom, ik had een jas van Twothirds gekocht op Vinted en nu ik hem binnen heb zie ik dat er Made in China op staat. Voor zover ik weet maken zij alles in Portugal dus de jas is nep. Nu zie ik in de advertentie dat er wel een foto van het label bij stond met dus ook China erop, zo stom dat ik dat niet had gezien! Balen.
Ik had een trui gekocht via Vinted en in een kleinere maat binnen gekregen dan in de advertentie stond. De maatlabel was ook niet te zien op de foto. Nu moet ik dus voor retourkosten betalen terwijl het haar fout is? echt raar geregeld dit
Ja, heb ik geopend, de opties zijn dat de verkoopster het geld terugstort of ik het retour stuur op eigen kosten. Dit mag de verkoopster in principe beslissen (evt in overleg)
Ja precies ben benieuwd want heb nog geen reactie
anders gewoon lekker 1 ster
Heb voor het eerst iets op Vinted gekocht en ik trof een hele fijne verkoopster ze had per abuis iets vergeten in het pakketje te doen, maar stuurde dat netjes na. 5 sterren gegeven!
En zo hoort het eigenlijk ook… toch? Maar van wat ik hier zo lees is helaas niet iedereen zo netjes om eigen fouten op te lossen.
Zucht ik vond Vinted zo relaxt omdat je niet het gedoe met onderhandelen had. Heb ik een mooi positiejurkje voor 3 euro erop staan (zo goed als nieuw, bij meer aanbieders voor veel hogere prijzen), en dan nog 2 euro gaan bieden…
Irritant he? Ik reageer niet eens meer op zulke biedingen.
Ja die neiging heb ik nu ook…
Ik ben daar ook mee gestopt. En soms kreeg ik dan nog bedelverhalen bij sneakers. “Ik heb niet veel geld blablabla”. . Ik ga toch ook niet bij Vestiare Collective bedelen. “Ik heb geen geld voor een Chanel tas, ook niet tweedehands, mag ik hem voor 250 euro?”