Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik had iets van €2 erop, bood ze €1,50. Ik heb het maar geaccepteerd omdat ik ervanaf wil, maar keek ook eerst een beetje van ok… maar ja je weet nooit wat iemands redenen zijn, misschien iemand die elke cent moet omdraaien ofzo of het gewoon probeert want ze weet dat mensen het toch wel accepteren.

Wat mij nu irriteert is dat ik al vier maanden 2 carhartt shorts erop heb staan en 1 ervan is 202 x bekeken en 42 x favoriet en krijg echt dagelijks domme vragen erover of lage biedingen maar niemand koopt het maar.

Voor die 50 cent gooi ik het oprecht nog liever weg. Ik begrijp dat mensen bieden als het onredelijk geprijsd is. Maar als het heel goedkoop in goeie conditie word aangeboden vind ik het echt zó onbeschoft.

1 like

Nou ik vind weggooien zonde en 1 van de redenen dat ik dingen, vooral babykleding, op vinted zet is omdat het zo kort gedragen is dat het zonde is om zomaar weg te gooien of in de kledingbak want ik weet niet of het dan goed terecht komt of op een afvalberg in Afrika.
Nu weet ik dat een kindje het ws nog gaat dragen en dat vind ik wel een fijn idee.
Heb ook laatst 15 jurken van mijn 10 jarige voor €9 verkocht zodat ik het niet weg hoef te gooien. Dat voelt toch verkeerd want ze zijn nog heel mooi.

En heb nu ook nog de laatste kleding stukken van mijn baby die maar niet verkopen gebundeld en gaat echt voor paar stuivers weg maar ja zoals ik al zei weggooien vind ik echt niet goed. Ben geen heilige ofzo hoor maar voor mezelf doe ik het graag zo, en krijg je toch nog een beetje geld ervoor terug ook.

7 likes

Maar je hebt ook nog gewoon de kringloop of plekken zoals leger des Heils en soortgelijke plekken, waar ze het gratis weggeven aan mensen die minder te besteden hebben. Die krijgen dan bijv bonnetjes waar ze mee kunnen shoppen.

Toch?

5 likes

Ja bedoelde ook niet letterlijk weggooien. Had ik beter moeten verwoorden. Het was bij wijze van spreken. Ik doneer alles wat niet verkoopt altijd aan kringlopen of kledingbakken. En dat doe ik echt veel liever dan het verkopen aan iemand die 50 fent minder gaat bieden op iets wat eigenlijk al heel scherp geprijsd staat.

4 likes

Ja dat is zo maar daar kom ik eigenlijk niet vaak. En dan moet ik alles bewaren tot ik daar eens kom en woon heel klein dus heb het graag snel weg. Dus gelijk als ze uit een maat groeit zet ik alles te koop en vaak is veel al snel weg.
En ik denk niet dat kringloop komt halen voor een tas kleding.
Verder weet ik niet wat er met de kledingbak gebeurt, die is wel van leger des heils zag ik. Ik hoop dat het dan goed terecht komt, want daar gooi ik ook weleens wat in, maar heb ook gehoord dat er teveel kleding in die bakken gegooid wordt en ze het dan toch wegsturen naar afvalhopen in het buitenland.

2 likes

@anon10755124 ik win haha. Ik heb een zonnehoedje voor een baby op vinted staan voor 2 euro, krijg ik een bericht: 1,- € :four_leaf_clover:. Heb ook wel beetje asociaal teruggestuurd dat ik het nog beter gratis kan weggeven. Ik word echt zo geïrriteerd van zulke mensen. Ik heb echt geen zin om het voor 1 euro te verzenden (2 euro ook niet, maar soit).

2 likes

Ja of je lokale kledingbank! En hoe leuk is het voor die mensen die daar gaan winkelen als je daar je mooie (baby)kleding naar toe brengt.

14 likes

Iets is €15, iemand biedt 13. Accepteer ik. Biedt ze €12. Ja doei we blijven niet bezig.

5 likes

Je hebt ook stichting babyspullen met heel veel inzamelpunten door heel Nederland.

2 likes

Haha ik doe dan altijd een dom tegenbod. In dit geval had ik dan €2,50 gedaan. :sweat_smile:
Soms werkt het, soms niet. Lekker kinderachtig, maar dat bieden op iets wat geen drol kost is echt mn grootste ergernis.

3 likes

Ja daar heb ik nu heel veel naartoe gebracht! In één keer ervanaf en geen gedoe en frustraties en wat ik zo zie komt het echt goed terecht.

2 likes

Pff wat irritant, hè. Nee idd, ik vind het moet ook een beetje in verhouding staan tot de moeite van het verzenden :sweat_smile:

Andersom heb ik pas een hoop dingen gefavoriet die er al voor maar 1 of 2 euro op stonden (reserves voor de favoriete knuffel van m’n kind). En ik kreeg een hoop biedingen van die verkopers die dan echt 20 of 50 cent lager waren dan de 1 a 2 euro waarvoor ze het op vinted hadden staan :joy:

Ik vind echt dat er meer info verplicht op Vinted moet worden gegeven
Zoals artikelnummer en de W en L van broeken.
Hoe moeilijk is dat nu om er even bij te zetten
Je kan ook niet zoeken op die maten.

Ik vraag ook zo vaak naar het artikelnummer, krijg altijd als antwoord dat het een oude collectie is.

2 likes

Ik wou ook dat materiaal verplicht was :frowning:
Of iig dat je kon filteren op materiaal indien ingevuld.

9 likes

Ja materiaal lijkt me ook heel fijn! Voel me ook altijd een beetje lullig als ik vraag naar het materiaal en ik daarna zeg dat ik het kledingstuk vanwege het materiaal niet wil.

Ja dit ook
En als je iets zoekt dat twee kleuren heeft dat je dan alleen de dingen krijgt die die twee kleuren heeft.
Was laatst op zoek naar een shirt met oranje zeeblauwe streep, krijg je alles wat oranje en zeeblauw heeft. Irritant

3 likes

Ik vind ook dat de kindermaten niet allemaal kloppen . Bijvoorbeeld bij 116/122 staat 7 jaar maar tegenwoordig zitten de meeste 5/6 -jarigen daar al in. Ik leg dus maar even een meetlint bij de lengte en de breedte en maak daar foto’s van, kan er achteraf ook niet over gezeurd worden.

3 likes

Ik ben weer redelijk actief op Vinted de laatste tijd en mijn grootste ergernissen zijn zeggen dat iets wol is als het eigenlijk acryl of nylon is. Zelfde geldt voor zijde, iets als een zijden blouse te koop zetten (met bijbehorende prijs) terwijl het van Primark is :expressionless:. Ook ‘nieuw zonder prijskaartje’ en dan op de laatste foto een gat of vlek laten zien, ‘slechts enkele keren gedragen’, dat is dus NIET nieuw.

Ik denk dat ik andersom zelf ook iemand’s ergernis ben haha, na eigenlijk altijd voor de vraagprijs te kopen heb ik vorige week een bod gedaan op een item dat al een jaar online stond voor een vrij hoog bedrag. Heb 20% onder de vraagprijs geboden, maar ik word genegeerd :smile:

4 likes