Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Bij mij werd steeds na een aantal dagen de koop afgerond, ook al hadden de mensen het niet opgehaald of zelfs als ze het terug hadden laten sturen/geweigerd hadden. Dan moest ik de mensen zelf via tikkie het geld terug geven.
Een keer was de koop afgerond dus ik dacht nou mooi, toen ineens paar weken later kwam het pakket terug. Was ie schijnbaar nooit opgehaald ofzo? Heel raar. Dat is daarna nog een keer gebeurd trouwens. En die mensen laten dan ook niet eens wat weten waarom ze het niet opgehaald hebben.

2 likes

Ik zou het wel echt mega zonde vinden als het dan teruggestuurd wordt. Het is al helemaal naar Frankrijk en dan voor niks. Lekker zonde van het milieu ook. Ben heel benieuwd wat we gaat gebeuren.

Als ik zelf een pakketje van vinted ophaal check ik het meteen, en als alles okƩ is geef ik dat meteen aan zodat de verkoper meteen het geld krijgt. De laatste tijd merk ik dat het andersom echt superlang duurt, vaak vinken ze niks aan en gaat het op een gegeven moment automatisch. Vind dat zo irritant omdat ik me dan ook steeds afvraag of er iets mis mee is :sweat_smile:

3 likes

Wow ik bestel net wat dingen op Vinted en binnen een halfuur hebben twee mensen het al verstuurd.

11 likes

Oh nee, ik zit nu ook in dat proces, allemaal afschriften gestuurd en ze blijven volhouden dat ik een storting kreeg in december :smiling_face_with_tear:

1 like

Ze hebben het daar echt niet op orden :persevere:

Ik heb iets op marktplaats gekocht, was iets wat anderen verkopen voor 30-40 euro. Eerst wilde ik dat voorstellen maar bedacht me gelukkig en vroeg ik hem wat hij er voor wilde. 10 euro!! Meteen opgehaald :smiley:

10 likes

Ik had een leuke ervaring net! Had een supersonische luieremmer gekocht op Marktplaats want ik wil liever geen nieuwe plastic dingen kopen en ik heb hem net opgehaald. Kreeg van de vader des huizes een volledige demonstratie hoe het ding werkt met een paar sokken als nepluier, kreeg 3 rollen vuilniszakken met lavendelgeur mee ā€œdat ruikt lekker fris nl, echt heerlijkā€ en 5 euro korting omdat ik zo vriendelijk had gecommuniceerd :joy:
Love dit soort interacties.

82 likes

Deze week 6 kledingstukken verkocht op Vinted, in totaal voor €96. Blij met m’n winst, tot er vandaag een snelheidsbekeuring in de brievenbus zit: €84 :rofl:

14 likes

Ik had via vinted een pakket kinderkleding verkocht. Koper heeft het pakket niet opgehaald maar ze wilde het wel hebben nog. Dus toen het weer bij mijn wetd geleverd, zou ik het opnieuw opsturen en betaalde zij nog een keer de verzendkosten. Na 2 weken kwam het gisteren eindelijk weer bij mij aan.
In plaats van 20 t-shirts maat 92 heb ik nu een volledige otrium bestelling van iemand anders thuis liggen.
Hoeveel kan er mis gaan met 1 bestelling.

5 likes

Iemand nog tips? Ik heb mijn bank te koop staan waar ik echt van af wil, maar tot nu toe 0 reacties 🄹

1 like

Merkte dat laatst ook dat dat heel moeizaam ging… Duidelijke foto’s, uitgebreid kenmerken beschrijven, woonstijl(en) benoemen wat er bij past, kleur benoemen, staat, niet te duur in de markt zetten en op meerdere plekken adverteren. Dus ook via Facebook groepen.
Maar ja, zijn misschien beetje standaard tips…
Iig succes!

Ik merk dat dit soort items het vaak beter doen via lokale facebook groepen!

1 like

Ik heb iets op Vinted te koop gezet. En kreeg direct een bericht van iemand met daarin een schermafbeelding met een QR code. Met deze tekst:
Goedemiddag, uw item gekocht via Vinted en betaald voor levering, scan de QR-code en bevestig en accepteer de betaling, dank u voor uw verkochte item)

Werkt dit zo? Ik heb geen notificatie of iets van Vinted.
Durf de QR code ook niet te scannen…

Ik denk dat het een oplicht-trukje is

16 likes

Ja! Dit is oplichting, ken iemand die dit laatst heeft gedaan en dus paar honderd euro lichter is geworden hierdoor

9 likes

Lijkt me een scam.

4 likes

Oei! Gelukkig zag het profiel er al niet zo betrouwbaar uit.

2 likes

Klinkt als een scam inderdaad.

Vorige week een hele prettige Marktplaats gehad. Dus het kan nog zonder figuren die je gelijk een heel sanatorium aan ziektes toewensen als het niet gaat zoals zij willen?

5 likes

Ik zou dit meteen even rapporteren!

6 likes