Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Meteen deze persoon even rapporteren dit is 100% scam. Dat kan door naar het profiel te gaan en dan op die 3 stipjes rechtsboven te klikken.

Je krijgt gewoon een notificatie van vinted als je iets hebt verkocht (ik in mijn mail) en in je vinted berichten zie je het dan ook, vanuit vinted niet als chatbericht vd ander.

dit zie ik dan zeg maar in vinted berichten

Heb dit al verzonden en dus al verzendlabel aangemaakt maar anders is dat een klikbare link en krijg je dan het verzendlabel te zien.

3 likes

Iemand hier ook langzame DPD bezorging?
Ik heb vorige week woensdag iets gekocht via Vinted en is woensdag verzonden door verkoper met bezorging DPD. Als ik naar de status kijk is hij al sinds 4 mei onderweg met bezorger naar DPD punt (al sorteercentrum en dergelijke gepasseerd). Zelfs mij Homerr pakketjes zijn sneller :sweat_smile:

Nu wil ik niet gelijk stressen, want verwachte bezorgdatum is tussen 5 en 9 mei. Mijn ervaring is echter vaak ene dag vestuurd, volgende dag of dag later in huis. Door die status vind ik het zo apart.

Thanks! Ik was al aan het googelen hoe het eruit zou zien als je wel iets hebt verkocht.

Heb inderdaad het account gerapporteerd. Account lijkt ook niet meer te bestaan.

Er lag opeens een pakketje bij mondial voor mij gister, een trui van 3 februari uit Frankrijk🤣, dat dat dan alsnog aan kan komen nu

4 likes

Beter laat dan nooit xD

2 likes

Net een shirt ontvangen wat onder de gele en zwarte vlekken zit en het dan verkopen als heel goed :rage:

Wat ik zo jammer vind is dat je bij een bundel steeds op bevestiging van de verkoper moet wachten voor het formaat.
Bij populaire (merk)kleding (voor kinderen) ben je dan meestal te laat en is er al een deel los verkocht. :smiling_face_with_tear:

(En of je nu klein of middel aanklikt qua formaat, je krijgt vaak exact hetzelfde verzendingslabel met dezelfde maximumafmetingen dus dat is ook al zo nutteloos.)

1 like

Dat heb ik inderdaad ook steeds.
Het zou fijn zijn als spullen tijdelijk worden gereserveerd bij een bundelaanvraag of dat het pakketformaat bij bundels automatisch op groot komt te staan.

6 likes

Ja en alles los kopen vind ik dan zo zonde want verzendkosten en meerdere pakketten… en inderdaad de enige waar klein/middel bij scheelde was postnl geloof ik (klein was brievenbuspakket) maar die optie biedt vinted uberhaupt niet meer?

3 likes

Ben echt vet blij met vinted! Zo veel handige nieuwe sportkleding voor weinig.

3 likes

Afgelopen 4 items die ik heb gekocht op vinted worden telkens niet verzonden. Zo irritant

2 likes

Bij al mijn artikelen staat sinds vandaag ineens dat het 0 keer bekeken is favorieten staan nog wel ingevuld. Hebben jullie dat ook?

Ik ben op zoek naar een bepaald semi-designer item op Vinted. Elke keer als ik iets nieuws zie verschijnen is het vrij snel verkocht. Bij al die verkopers zie ik 0 reviews dus ik merk dat ik het toch niet zo goed durf.

Heeft iemand hier ervaring met als je toch een nep item ontvangt? Hoeveel moet je bijvoorbeeld als koper doen om aan te tonen dat het nep is? En hoe doe je dat bijvoorbeeld (moet je bijvoorbeeld een expert inschakelen of langs die winkel gaan voor een verklaring o.i.d.)

1 like

Ik heb vorige week een gymshark legging binnen gekregen waarbij ik twijfelde over echtheid. Ze verkocht deze als nieuw, maar verkoopt ze als maanden lang steeds opnieuw, zelfde legging zelfde maat (lijkt dus meer commercieel). Waardoor ik twijfel over echtheid was dat het label er bij iedereen steeds uitgeknipt is (met de stoffen info enzo). Super raar om dat steeds te doen toch, zeker als je niets te verbergen heeft.

Maar vinted vindt dit voldoende bewijs om iets te doen, dus ik kan het wel terugsturen maar verder doen ze niks. Mijn conclusie is wel dat je het echt heel goed moet kunnen aantonen dus… (dit is geen designer natuurlijk, maar wel merk)

2 likes

Wat raar. Ik heb wel eens een aankoopbewijs moeten uploaden omdat iemand twijfelde aan de echtheid.
Dat was wel pre verkoop.

2 likes

Ja ze hebben dat geloof ik wel gevraagd, maar toch niks uitgekomen …

1 like

Doorgeknipte of gestreepte etiketten of labels kunnen ook sample sales zijn. Eruitgeknipt weet ik niet zo goed.

3 likes

Ik heb dit eerder dit jaar gehad met een parfum. Uitgepakt, gesprayd maar na een paar minuten rook ik het al niet meer. Dus toen ben ik online gaan zoeken naar tekenen dat het fake zou kunnen zijn. Ik heb foto’s gestuurd van mijn product en van online video’s waarin fake en real vergeleken wordt.
Ik kreeg vrij snel bericht dat ik mijn product moest retourneren (op eigen kosten, wat echt nergens op slaat) en dat ik mijn geld dan zou krijgen. Dat is ook gebeurd maar duurde wel een paar weken want ging om pakketje uit Italië.

2 likes

Ik heb een paar nikes te koop staan en nu al 5 berichtjes via marktplaats van mensen die willen komen passen. Ik ben geen winkel of zo. En helemaal irritant iemand die stuurt ik kom ze over een uur passen en als ze passen betaal ik. Ik ben niet eens thuis, je kan het ook vragen :laughing:

6 likes

Je gebruikersnaam hier doet wel anders vermoeden :wink:

21 likes