Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik verkoop nu wat kleding van mijn vriend op Vinted, dus voornamelijk mannelijke kopers. En zij laten dus echt nooit een review achter hé, vind dat stommer dan ik dacht :angry: Haha. Krijg dan wel zo’n automatische “succesvolle” review, maar ja

Is er een manier om op Vinted je ‘feed’ (dus eigen kledingkast) opnieuw in te delen? Ik kan het nergens vinden

Nee volgens mij niet. Dan zou je alles offline moeten halen en per maat bijvoorbeeld weer uploaden.

3 likes

Ik krijg tegenwoordig ook vaker niet dan wel een review. Stiekem vind ik het een beetje ondankbaar of zo. Ik verkoop (dure) kinderkleding voor heel weinig geld dus altijd wel een beetje jammer als mensen echt niks laten weten. Doe ik in ieder geval zelf altijd wel even.

Omdat je met meer reviews betrouwbaarder overkomt, dat snap je toch wel?

Vroeger boeide het mij vrij weinig maar omdat er nu zoveel verkopers +100 reviews hebben val je zelf minder op

5 likes

Goh belangrijk is een groot woord maar ik vind het wel leuk als de koper iets laat weten. Gewoon zodat ik weet of hij/zij blij is met de kledingstukken. :sweat_smile:

3 likes

Als iemand +20 reviews heeft geloof ik het wel, dan ben ik zelf ook minder geneigd om er nog één achter te laten. Daarboven vind ik het vooral een teken dat je heel veel verkoopt, ipv dat het nog echt toevoegt aan je betrouwbaarheid. Als iemand weinig reviews heeft let ik erop dat ik het wel doe, want dan snap ik dat het fijn is.

2 likes

Wat een gekke logica. Uiteindelijk geef je de review toch om aan te geven dat je er blij mee bent

10 likes

Ik geef altijd review. Gewoon als het goed ging 5 sterren en een “perfect” of een :ok_hand: of :+1: (haha). Gewoon indd om van het gezeur af te zijn en kleine moeite? Echt 3 seconden werk.

Ik vind het ook wel lastig om een 4 of minder sterren ofzo te geven. Ik krijg weleens kinderspeelgoed en dan is het best vies en moet ik het grondig poetsen. Dat doe ik natuurlijk sowieso maar snap niet dat mensen niet even voor de looks een doekje erover halen. Je gaat toch geen speelgoed met bruine vlekken en onder het stof versturen? Maar goed. Zelfs dan geef ik 5 sterren haha. Heb zoiets van ach ja alsof die persoon na mijn 4 sterren ineens gaat veranderen ofzo. En ze heeft het toch snel opgestuurd uiteindelijk. Zou het zelf ook niet leuk vinden om minder sterren te krijgen als ik naar mijn idee iets gewoon opgestuurd heb zoals de deal was.
Heb wel een keer 1 ster gegeven omdat die persoon mij ook 1 ster gaf. Ze kocht een stijltang met barst in het kunststof en dat stond natuurlijk in de adv. incl. veel foto’s. Toen ik haar vroeg waarom ze 1 ster gaf en ik anders ook 1 zou geven zei ze dat het haar geen reet boeit om 1 ster te krijgen haha. ze had verder nog een review van 1 ster van iemand anders. Ja als jij raar gaat doen doe ik het terug.

5 likes

Zo kinderachtig, maar dit doe ik ook. Schrijven ze: snel verstuurd en netjes ingepakt, zoals op de foto. En dan vier sterren geven. Dan vraag ik: waarom geen vijf sterren, wat kon er beter? En dan krijg je geen reactie meer. :smiling_face_with_tear: Dan krijgen ze van mij er ook minder terug. Als ik het zo typ vind ik het zo treurig hahaha gelukkig verkoop ik niet zo veel op Vinted.

3 likes

Haha nou klinkt logisch hoor wat jij doet. Dat zou ik denk ik ook doen dan…

1 like

Zo kreeg ik een keer vier sterren omdat ze de doos waar het product in kwam te groot vond….stom mens

1 like

Je kunt ook reageren toch, op de feedback die je krijgt? Haha kun je ook nog lullige dingen neer zetten.

1 like

Ik krijg de laatste tijd alleen maar Franse of Italiaanse zoekresultaten, zo irritant. Kon je dat maar uitzetten.

En ik zoek een specifiek product dat nieuw 75 euro is, maar ook wel eens in de aanbieding wat goedkoper. De meeste mensen bieden het aan voor 60 euro, dan koop ik het toch liever nieuw met alles wat erbij komt.

2 likes

Is het toevallig een lakentje haha?

Nee haha, een bepaalde draagdoek!

3 likes

Ik kreeg vandaag de melding dat ik een pakket van vinted kon ophalen bij een dpd punt. En krijg ik net (ver na sluitingstijd) een bericht dat mijn pakket retour gaat? Echt heel raar, loop morgenochtend er wel naar toe en hoop dat het er gewoon is.

1 like

Ik had deze week een koper, pffff. Die annuleerde ná het kopen alsnog haar bestelling omdat ze toen pas had gevraagd welk materiaal het van was en ze ‘allergisch is voor polyester’ :roll_eyes:
Ieder goed recht, uiteraard, maar ik had tig biedingen en 30 ‘favorieten’ die nu in één klap allemaal weg waren dus kan ik weer opnieuw beginnen.
En het ergste, je kan hier dus geen review geven. Dus iemand kan dit super vaak flikken en alsnog vijf sterren hebben.

1 like

Krijgt ze dan niet automatisch 1 ster?

Ik heb een keer 1 ster gekregen omdat ik de koop had geannuleerd nadat ik besefte dat de verkoper al een paar maanden niet online was geweest.

4 likes

Haha dit doe ik ook regelmatig. Misschien heb je bij mij gekocht 🫠. Ben het er mee eens dat mensen geduld moeten hebben maar vind het altijd wel fijn om een beetje te weten waar ik aan toe ben.

3 likes