Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Krijgen jullie ook opeens reclame pop ups op vinted? Ik krijg steeds een filmpje van een random gemeente (Breda??) in beeld als een soort city marketing ofzo. Ik vraag me af of dat normaal is of dat er een bug in mijn app zit. Het is wel heel irritant.

8 likes

Ik dacht al dat het aan mij en mijn dikke duimen lag maar ik krijg elke keer vol de gemeente Den Haag in beeld?

3 likes

Heb ik ook idd

1 like

Ja, heel erg irritant!

2 likes

Update: ik heb gelijk gekregen van vinted dus krijg gewoon mijn geld. Heb petty als ik ben haar wel een slechte recensie gegeven

7 likes

Als iemand op vakantie is, verdwijnt een Vinted item dan uit je favorieten? Wilde iets kopen wat ik had opgeslagen, maar kan het nergens meer vinden (niet in favorieten en ook niet als ik er op zoek)

1 like

Ja dat gebeurt als iemand zijn profiel op ā€˜vakantiemodus’ zet.
Als ze dat weer weghalen staat het artikel er vanzelf weer tussen.

4 likes

Top, dankjewel!

1 like

Pfff ik heb iets op Vinted staan, vraagt iemand of ik het wil opmeten, maar ik was nog niet thuis. Krijg ik 2 uur later ā€œ???ā€ gestuurd.
Dan heb ik er meteen al geen zin meer aan.

1 like

Is het een Frans of Italiaans iemand?
Die denken veelal dat ik 24/7 de tijd heb om ze te bedienen.
En Nederlanders zijn ook kut die willen alles gratis.

2 likes

Haha ja, gisteren stuurde een Franstalige die sandalen had overgekocht dat ze binnenkort op vakantie gaat en de sandalen er hopelijk snel zouden zijn. Ik heb teruggestuurd dat ik geen postkantoor ben, ze morgen (vandaag dus) op de post kan doen maar geen garanties kan geven over de aankomstdatum. :zipper_mouth_face:
Toen antwoordde ze dat ā€˜als ik ze morgen verzond het goed was’.

Nah ik word gek. Het lijkt erop dat er voor de tweede keer iemand niet komt opdagen voor hetzelfde GRATIS kastje??? Beide keren heel enthousiaste reacties met ā€œmag ik m overnemen, ik kan die dag om die tijd is dat okĆ©ā€ ect, en beide keren gewoon op de dag van ophalen nul respons? Hoe werkt dit voor mensen :smiling_face_with_tear:

1 like

Alles er voor minimaal 5 euro opzetten is mijn truc. Alsnog een goede super deal en dan krijg je wat serieuzere mensen

7 likes

Pfff wat een gezeik zeg

1 like

Ik had iets te koop staan op MP en iemand reageerde dat hij het wilde ophalen. Prima, maar op moment van een dag + tijd afspreken kreeg ik een beetje een raar gevoel van zijn berichten. Dus ik wilde liever niet mijn adres geven. Niet perse door iets wat hij zei maar meer door de ineens andere manier van communiceren.

Ik gaf dus aan het kan zo en zo laat op die plek (openbare plek) en ik krijg gelijk een berichtje laat dan maar zitten; je adres of niet.

Nou dan niet!

8 likes

Neen, Nederlands…

1 like

Wow klinkt alsof je dit goed hebt aangevoeld!

Ik had een x iemand die niet mee wilde werken aan de betaalverzoekjes van Marktplaats (lijkt mij juist het veiligste) dus ik liet de koop daarop ook niet door gaan. Kreeg ik nog een heel bericht met dat ik dat dan maar beter in mijn verkooptekst had moeten zetten…

4 likes

Ja denk het wel! Was echt ineens zo een gevoel van ik wil jou niet aan mijn deur hebben. Ik loop voor de veiligheid altijd naar beneden maar zelfs dat voelde al niet ok.

Haha ja en hoe wilde diegene het dan overmaken. Enige manier is een veilig betaalverzoekje of handmatig overmaken :woman_shrugging:t5:

5 likes

Goed aangevoeld inderdaad! Sommige mensen zijn echt onhandig in communiceren, maar soms zijn het gewoon creeps.

Ik ging een tijdje terug (ongebruikte) kolfonderdelen verkopen maar kreeg ook zulke vieze reacties. Uiteindelijk iemand die het wilde halen maar een gebruikersnaam had met een geboortejaar erin waaruit al bleek dat diegen 60+ was en ook over de afgelopen jaren (!!) recensies kreeg bij dingen die met borstvoeding te maken hadden. Kreeg daar ook niet zo’n chill gevoel bij. Bleek ook een vies oud mannetje te zijn. Blij dat mijn man thuis was.

1 like

Ja marktplaats is gezeik.

Je kan dan altijd aan de deur zeggen van ā€˜neem maar gratis mee’. Maar ik breng dat soort dingen nu naar de kringloop of laat ze ophalen door de kringloop. Weet je tenmiste zeker dat ze komen

2 likes