Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Pfff wat een gezeik zeg

1 like

Ik had iets te koop staan op MP en iemand reageerde dat hij het wilde ophalen. Prima, maar op moment van een dag + tijd afspreken kreeg ik een beetje een raar gevoel van zijn berichten. Dus ik wilde liever niet mijn adres geven. Niet perse door iets wat hij zei maar meer door de ineens andere manier van communiceren.

Ik gaf dus aan het kan zo en zo laat op die plek (openbare plek) en ik krijg gelijk een berichtje laat dan maar zitten; je adres of niet.

Nou dan niet!

8 likes

Neen, Nederlands…

1 like

Wow klinkt alsof je dit goed hebt aangevoeld!

Ik had een x iemand die niet mee wilde werken aan de betaalverzoekjes van Marktplaats (lijkt mij juist het veiligste) dus ik liet de koop daarop ook niet door gaan. Kreeg ik nog een heel bericht met dat ik dat dan maar beter in mijn verkooptekst had moeten zetten…

4 likes

Ja denk het wel! Was echt ineens zo een gevoel van ik wil jou niet aan mijn deur hebben. Ik loop voor de veiligheid altijd naar beneden maar zelfs dat voelde al niet ok.

Haha ja en hoe wilde diegene het dan overmaken. Enige manier is een veilig betaalverzoekje of handmatig overmaken :woman_shrugging:t5:

5 likes

Goed aangevoeld inderdaad! Sommige mensen zijn echt onhandig in communiceren, maar soms zijn het gewoon creeps.

Ik ging een tijdje terug (ongebruikte) kolfonderdelen verkopen maar kreeg ook zulke vieze reacties. Uiteindelijk iemand die het wilde halen maar een gebruikersnaam had met een geboortejaar erin waaruit al bleek dat diegen 60+ was en ook over de afgelopen jaren (!!) recensies kreeg bij dingen die met borstvoeding te maken hadden. Kreeg daar ook niet zo’n chill gevoel bij. Bleek ook een vies oud mannetje te zijn. Blij dat mijn man thuis was.

1 like

Ja marktplaats is gezeik.

Je kan dan altijd aan de deur zeggen van ā€˜neem maar gratis mee’. Maar ik breng dat soort dingen nu naar de kringloop of laat ze ophalen door de kringloop. Weet je tenmiste zeker dat ze komen

2 likes

Ik heb een aantal spullen te koop gezet op marktplaats en herinner mij gelijk weer waarom ik dit zo zelden doe; mensen die een bod doen en vervolgens niet meer reageren, anderen die een berichtje sturen met de vraag of het nog te koop staat en vervolgens niet meer reageren etc. :upside_down_face:

Iewww wat ga je daar dan ook mee doen?? Heel raar.

@kali ik herken je gevoel hoor. Ik heb onlangs bijna alle te klein geworden kleding van m’n twee zoontjes verkocht, en ik vond het best lastig maar de koper was heel aardig en ik vind het zo leuk dat er nu een derde baby die kleding gaat dragen :pleading_face:

2 likes

Echt the fuck hoor, iemand biedt 30 euro op een shirt (via Vinted). Ik accepteer dat bod en vervolgens biedt diegene 20 euro en stuurt ā€˜Nederlanders onder elkaar toch?’.

13 likes

Ik erger me hier ook kapot aan. Ik heb veel reacties gekregen op een item en dan stuur je een betaalverzoek naar iemand en dan hoor je vervolgens niks meer. Maar die andere mensen kan je dan ook nog niks toezeggen. Terwijl ik het gewoon kwijt wil en iemand die gelijk betaalt.

2 likes

ik vind dat bij marktplaats ook altijd zo leuk! Zeker als het gaat om dingen die anders weggegooid zouden zijn. Had een keer een rituals autoparfum weggegeven (want, geen auto meer), en kreeg toen echt een lief berichtje van de vrouw die het opgehaald had, met foto erbij, dat ze er zo blij mee was.

9 likes

Als ik heel enthousiast ben over een item dat ik heb gekocht, stuur ik een aanfoto en dat ik er zo blij mee ben. Krijg daar altijd ook leuke reacties op! Hoop dat mijn verkopers het net zo waarderen als jij haha.

8 likes

Hoe is het met dat roze pak

1 like

Maak eens een foto

2 likes

Ohja. Wel erg barbie

Ik dacht toen ik jouw tweede foto zag ā€˜maar die kleur is ook moeilijk op de foto te krijgen’ totdat ik bedacht dat ik naar jouw foto keek :rofl: idd een groot verschil. Met roze is dat ook snel teveel verschil

2 likes

Ik vind dit wel een mooie kleur, wil hem wel van je overkopen? Neemt niet weg dat het een gare actie is van de verkoper.

4 likes

Had een set van 20 boeken uit een serie op MP gezet, gratis ophalen want moet er gewoon vanaf. Een mevrouw wil ze wel hebben voor de boekenkast van een zorgcentrum. Oke prima, zetten we ze apart.
Daarna de vraag of ik ze kan komen brengen, 20 minuten rijden enkele reis, want ze kan ze zelf niet komen halen. Als ik er nou wel eens langskwam oke maar ik kom nooit daar in de buurt. Vind het wel een beetje een brutale vraag…

7 likes

Haha ja joh! Doet me denken aan zo’n screenshot van MP gesprekken waarin iemand vroeg ā€˜Kan ik ook blijven eten want als ik het om 17.30 kom ophalen is het mijn etenstijd’ :joy:

15 likes