Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Waar ik echt niet goed van word bij vinted is dat als ik kies voor een plaats waar ik mn shit bezorgd wil hebben. Dat vinted dat het dan soms ineens heel ergens anders bezorgd word.

4 likes

Ja wtf ik woon in Arnhem en vink dat altijd aan, heeft Mondial het al 2 keer in Veenendaal bezorgd??

1 like

Same :sob:. Die wouterreclame zeker? Zij nemen ook alles aan wat bij pakketpunten in de omgeving niet wordt aangenomen omdat er teveel pakketjes zijn. Echt shit want ik heb geen zin om een half uur te rijden voor het pakketpunt. Heb laatst zelfs een pakketje niet opgehaald omdat het gewoon niet lukte.

3 likes

Jaaa omg ik ben dus niet de enige. :smiling_face_with_tear:
Dat hele grote punt toch? En het raarre is dat als ik meerder pakketjes heb die dag van Mondial, die wel gewoon in Arnhem worden afgeleverd.

1 like

Ja op dat industrie terrein! En klopt. Ik durf om deze reden niet meer voor mondial als verzender te kiezen want dan belanden ze daar het vaakst :weary:

1 like

Ik heb een paar sneakers besteld via Vinted, zo goed als nieuw, alleen ik heb toch meer smetvrees dan ik dacht. Ik gooi ze liever niet in de wasmachine. Iemand hier tips om ze ‘schoon’ te krijgen? In mijn vriezer passen ze niet (dat schijnt bacteriën te doden)

1 like

Met eerst badje Vanish en daarna drogen met dit apparaat kun je je schoenen echt super goed schoon krijgen.

1 like

Bedankt! Ik zoek alleen meer naar een huis tuin en keuken oplossing, dat apparaat is net zo duur als de schoenen :sweat_smile: ik dacht inmiddels zelf aan de binnenkant sprayen met Dettol en dan goed drogen. Dan kom ik denk ik ook wel een eind

Ja, same! Heel irritant. Ook but tijden open

Ik las ooit ergens dat bacteriën niet dood gaan in de vriezer maar gaan slapen? En bij warme temperaturen weer opleven.

Edit; iets anders verhaal maar als nog niet dood

2 likes

Mensen denken ik ben Bol.com: voor 23:00 besteld, volgende dag verstuurd. En als dat niet gebeurt het annuleren. Ik lag er een paar dagen volledig af en heb m’n meldingen niet aanstaan. Ik heb toch 5 dagen om het te verzenden troela…

Ik had dit laatst ook. Ik had er bikini tops op staan (echt goedkoop), gaat ze eerst dagenlang bieden op verschillende artikelen, ik bleef afwijzen want ze waren echt al goedkoop, toen kocht ze ineens een bundel van 4 samen voor de volle prijs. Stuurt ze direct bericht of ik het meteen wil versturen ivm haar vakantie. Meid ik ben geen webshop en het pakketpunt is alleen geopend tijdens kantoortijden, wanneer ik werk, dus je moet maar wachten tot zaterdag…

1 like

Ik maak mijn sneakers altijd schoon met een sopje van afwasmiddel. Is dat een idee? Qua binnenkant als dat niet bepaald fris is werkt (gedroogde) lavendel ook nog goed om de geur te neutraliseren.

2 likes

Ik had laatst dat mensen excuses gaan maken voor als ze het niet meteen de volgende dag kunnen verzenden. Echt wtf, je hebt een X aantal dagen, neem ze lekker. Als ik haast heb dan moet ik gewoon naar de winkel gaan.

6 likes

Ik word vooral gek van de mensen die een bod doen, dat je het bod accepteert en vervolgens hoor je er niks meer van. Doe dan geen bod :roll_eyes:

3 likes

Oké benieuwd wat jullie vinden! Er staat een advertentie met een bieden vanaf x bedrag op marktplaats. Jij biedt dat bedrag.

• Ik verwacht dat ik het product voor dat bedrag kan kopen. Als de verkoper een hogere prijs in gedachten heeft had zij de bieden vanaf prijs hoger moeten maken
  • Ik zie het als een bieden vanaf prijs en vind het niet gek als de prijs hoger wordt (door andere bieders of de verkoper)

0 stemmers

2 likes

Niet gek als iemand anders hoger biedt, wel gek als de verkoper dat doet.

27 likes

Haha ja inderdaad, dat ligt eraan hoe lang het al online staat en hoeveel interesse erin is.

Ik had een keer dat ik iets wilde kopen dat al 2 maanden op marktplaats stond en waar niemand anders op gereageerd had. Er stond bij ‘bieden vanaf 10 euro’.
Dus ik bood 10 euro. Toen kreeg ik een reactie met ‘nee ik wil er minstens 15 euro voor hebben, over minder wil ik niet onderhandelen’ :joy:
Prima als je er minstens dat voor wilt hebben, maar zet er dan niet bij bieden vanaf 10 bij want dat slaat dan gewoon nergens op.

12 likes

Ik heb mijn kast uitgeruimd en op Vinted gegooid en vind Vinted ideaal, maar de communicatie is soms echt😅

Laatst had ik een aanfoto van een shirtje maat M.
Vraagt iemand (niet over hoe het kledingstuk valt maar over mij): heb je wel echt maat M? Lijkt niet zo.
Nee ik heb geen maat M, maar doe graag kleding van een kleinere of grotere maat aan en verkoop het dan als maat M. Leek me handig voor de verkoop.:roll_eyes:

2 likes

Had even voor de lol van Moof fietsen ingetypt op Marktplaats, zie ik deze advertentie :rofl:

12 likes