Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik krijg al het hele weekend berichten dat ik het artikel te koop moet aanbieden. Voor de prijs waar zij het voor wilt kopen. Nou dat heb ik niet gedaan. Gewoon oude prijs en iemand anders kocht het binnen 30 min. Nu heb ik al een aantal keer gezegd dat ik het artikel niet meer heb. Ze blijft maar zeuren, dat ik het verplicht ben dat ze bij Vinted gaat klagen ect. Nu heb ik haar zelf maar gerapporteerd als spam en geblokkeerd helemaal klaar mee.

5 likes

Maybe kan iemand me hiermee helpen… Ik wil graag een nieuw account maken op Vinted aangezien ik een tijdje geleden perongeluk door een minor slip-up permanent geblokt ben… maar hij vraagt m’n telefoonnummer voor registratie en daar heb ik er (itt email adressen) maar eentje van haha. Waar is dat telnr ookalweer voor nodig? Moet je bij elke aankoop een code verifiĆ«ren? Want anders doe ik gewoon het telefoonnummer van m’n man, maar wil hem uiteraard niet met elke miniaankoop storen 🄹

1 like

Ik heb nog nooit een koop oid moeten verifiƫren via sms of een code, volgens mij heb je dat telefoonnummer niet actief nodig zeg maar.

Edit: even in de app gekeken maar daar staat alleen dat je het telefoonnummer nodig hebt om in te loggen. Ik blijf via de app automatisch ingelogd dus denk dat je daar weinig last van zal hebben.

3 likes

Ik moet alleen een telefoonnummer invoeren als ik Mondial Relay kies voor een aankoop. Verder nooit nodig.

Nouja in principe is het wel gewoon commercieel toch wat je doet? Je verkoopt een product dat je zelf maakt, geen tweedehands spullen voor een nieuw leven zoals het idee van Vinted. Dus ik snap het wel als ze die regel hebben. Waarom die andere mensen er nog zijn, is denk ik omdat ze gewoon nog niet gepakt zijn lijkt me

18 likes

Wel bedankt voor de tip trouwens, ik ga eens kijken hoe etsy werkt

4 likes

Tja, heb je misschien wel gelijk in maar dat ik dan ook een bloesje moet verwijderen die ik nooit gedragen heb en ook als nieuw zonder prijskaartje aanbied snap ik dan weer niet

3 likes

Ik snap ook niet dat die vintage winkels op Vinted wel mogen? Die kopen buitenkansjes op om dan met lekker veel winst door te verkopen.

11 likes

Volgens mij mag je maar 1 account hebben per IP adres ook? Geen idee of je ook meer bankaccounts hebt om aan te koppelen. De enige keer dat ik een telefoonnummer nodig had buiten registratie om was als ik UPS gebruik als vervoersdienst maar dan gebruik ik gewoon het vaste nummer in plaats van mobiel.

Dus ik zou eerder de klantenservice blijven vragen of ze niet je account willen deblokkeren. Lees soms op Reddit dat het toch vaak met veel zeuren en smeken toch lukt.

4 likes

Ik had nog een bestelling staan op vinted maar nu ik voor 7 dagen geblokkeerd ben kan ik dus ook geen verzendlabel aanmaken. Weet iemand hoe dit werkt? Krijgt de koper het geld terug van vinted ? Het volledige bedrag? Of zou ik als de blokkering opgeheven is alsnog het label aan kunnen maken?

Ik heb de laatste tijd echt steeds gezeur dat mensen via vinted niet kunnen kiezen voor verzenden met dhl, terwijl dat wel aan staat. Vandaag ook gewoon tijdens openingstijden van de winkel.

Blijkbaar kunnen ze dan alleen kiezen voor homerr en ook al heb ik in de advertentie en in dat stukje over mij staan dat ik niet verzend met Homer. Worden mensen steeds boos dat ik ze valse hoop (?) geef en dat ik homerr dan moet uitschakelen. Maar dat kan niet, sommige gaan dan ook helemaal in discussie dat dat wel kan echt pff. Heb alles maar even over vakantie modus gezet, want wordt er gek van haha

Ik had net ook dat ik alleen voor Homer kon kiezen, stond wel in het profiel (kijk ik nooit in) maar niet in de advertentie. Echt vervelend idd! Ik kan vanuit mijn woonplaats niet eens verzenden met Homer dus echt suf dat dat niet uit kan.

2 likes

Pfff effe een irritatie naar alle mensen die iets (nieuws) verkopen en dan de door hun betaalde nieuwprijs erbij zetten en aan de hand daarvan hun prijs bedacht hebben terwijl de nieuwprijs dan inmiddels al veel gedaald is.

Er was een product van 330 euro, inmiddels online te krijgen voor 248 (momenteel wel uitverkocht helaas). Dus ik bied 228 op een ongebruikte versie. Krijg ik een hele boze reactie van de verkoper dat het een beledigend bod is omdat zij er 330 voor heeft betaald,

3 likes

Juist dan kun je er meer voor vragen :upside_down_face: Want het item is dus niet meer verkrijgbaar

11 likes

Dit heb ik nu ook! Ik wacht nu al een half uur op degene. Maar ik ben bang dat hij niet meer komt. Ik heb mijn adres gegeven en wil er graag vanaf! :expressionless:

Aaah doet me denken aan die advertenties met ā€œbieden naar waardeā€. Zeg gewoon hoeveel je wil :rage:

Heb nog een paar biedingen openstaan, had gewoon de vraagprijs geboden. Geen antwoord erop gekregen :expressionless:

1 like

Zoveel mensen zetten iets op vinted als ā€œnieuw zonder prijskaartjeā€ terwijl je dan op de foto’s ziet dat het gedragen en gewassen is. Soms ook gewoon met de pillen en draden aan het kledingstuk. Nieuw zonder prijskaartje wil toch zeggen dat het hoogstens gepast is, maar ongedragen? Of ben ik nou gek?

17 likes

Ja inderdaad ,vind ik ook of gepast en 1 keer gewassen zou er wat mij betreft ook nog onder vallen maar zeker ongedragen

2 likes

Ja haha ik twijfelde of ik het er bij moest zetten. Er zijn genoeg nieuwere versies van het product dus denk dat dat hier nu niet perse speelde. Werd ook niet benoemd. Maar je hebt wel een punt natuurlijk.

Maar alsnog blijft mijn irritatie staan dat mensen een bod naar hun betaalde waarde willen en niet naar de huidige marktwaarde.

Ik zag laatst iemand die pallets voor 20 euro verkocht. Terwijl ze echt voor 7/8 euro ofzo nieuw verkocht worden.

3 likes

Ik heb me hier ook wel eens schuldig aan gemaakt. De koper was not amused en ik postte er hier over en hier was ook niemand amused. (Ik heb er van geleerd :smile: - ik heb nooit meer onterecht iets als ā€˜nieuw zonder prijskaartje geupload)

Mijn overweging toen was dat er zoveel overduidelijk gedragen kleding als ā€˜nieuw zonder prijskaartje’ wordt geplaatst dat mijn kleding niet meer in filters verschijnt als ik het ā€˜eerlijk’ label. Dat maakte mij natuurlijk onderdeel van het probleem. Dat label is ook gewoon niets (meer) waar eigenlijk.

1 like