Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb nu iemand die een romper bij me heeft gekocht maar nu wil ze ook nog een andere romper. Dus ze vraagt of ze dat mag overmaken zodat ze samen verzonden worden. Verder heeft ze iets van 15 goede reviews. Kan dat een scam zijn? Nee toch?

Nee is juist een risico van haar lijkt me omdat ze jou erop vertrouwt dat je ze allebei verstuurd.

4 likes

Mijn vriend heeft via fb marketplace Tannoy speakers gehaald voor gratis, bij een ouder stel. Ze waren aan het opruimen, ze wisten alleen niet of ze het nog zouden doen.
Nou en of dat ze het doen!

4 likes

Ik had een nieuwe bikini verkocht die ik zelf helaas niet paste en na 2/3 dagen verzonden. Kreeg ik een petty berichtje dat zij het door mijn late verzending (?) niet mee kon nemen op vakantie😅 Ik was nog trots dat ik het zo snel verzonden had ivm mijn verhuizing, krijg je dit haha

@willy Ik heb dit ook weleens zo afgehandeld via Vinted, maar bij twijfel nooit doen natuurlijk.

Haha ik kwam dit tegen op Vinted en op de 1 of andere manier doet de foto me denken aan een crimescene of een horror scène :sweat_smile:

34 likes

Haha ja, waar is het lijk ? :scream: wel heel creatief! :rofl:

Ik vind die boomstam iets weghebben van een vogelbekdier.

image

10 likes

Ik kan alleen maar denken waarom???

1 like

Misschien dat iemand me hier kan helpen?:sweat_smile:

Heb een aankoop betaald, is toen afgeschreven maar stond als mislukte betaling in de inbox. Inmiddels is het product dag later aan iemand anders verkocht. En nu? :sweat_smile:

1 like

De klantenservice een bericht sturen? Niemand hier die je kan helpen

7 likes

Krijg je binnen een paar werkdagen automatisch weer op je bankrekening teruggestort.

3 likes

Thanks! Ik zit me rot te zoeken in de app, maar zie alleen een soort faq en geen klantenservice. Zal wel niet goed zoeken, ben een Vinted noob haha. Ik wacht het dan even af :blush:

Leuk ook in combinatie met de naam haha

1 like

Al de 3e aankoop in korte tijd die niet verzonden wordt en ik niks hoor van de verkoper. Zou dit door de vakantie periode komen? :tired_face:

2 likes

Ik heb iets verkocht op Vinted en nu vraagt ze (na de koop) of ze het op kan halen. Ik snap dit niet? Ze heeft de verzendkosten ook al betaald en als ze het op komt halen heb ik natuurlijk geen verzendbewijs. Zo onlogisch

1 like

Ze wil het fysiek bij jou op komen halen?
Dat zou je kunnen doen, en dat ze het dan cash betaalt als ze bij jou is en het dan meeneemt. En dan kun je de koop online annuleren (terwijl jullie dat allebei zien)
Zij loopt hiermee het risico, niet jij lijkt me.
Een beetje onhandig maar misschien was ze bang dat het al verkocht zou zijn als ze het eerst aan je ging vragen.

Ik heb dat ook wel eens gedaan. We hebben toen ter plekke met tikkie betaald en daarna de koop geannuleerd. Volgens mij waren alle homer afhaalpunten toen nog verder rijden dan haar huis

2 likes

Ik heb dit van beide kanten wel eens meegemaakt. Ik zag pas na het kopen dat degene in dezelfde stad woonde, dan komt de woonplaats in beeld te staan en had er zelf eerder niet op gelet. Gewoon ter plekke cash betaald toen.

Zie nu dat deze persoon veel automatische 1 ster reviews heeft met dat de koop niet door is gegaan. Zal hier wel door komen.

2 likes

Gadver! Alsof het lijk erboven aan een tak bungelt

1 like