Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik had hetzelfde gevoel, vond het ook niet prettig. Heb het uiteindelijk toch gedaan (met watermerk) omdat ik wilde blijven verkopen.

Ja dat is mogelijk voor de belastingdienst

3 likes

Ik ga dat ook doen met watermerk en BSN afschermen. Anders krijg ik mijn geld niet 🥹

1 like

Ik heb een lange adem, dus komt meestal wel goed :grin:. Vooral als een bepaalde maat overal is uitverkocht.

Dan heeft het ook weer meer waarde, want verkoop je iets wat niet meer te koop is op andere plekken in die variant.

2 likes

Ik vind het zo irritant dat als ik wat duurder babyspul op Marktplaats zoek, er nu ineens heel veel mensen zijn die hun eigen spullen verhuren. Op zich is het slim en duurzaam, maar ik zoek op Marktplaats om iets te kopen. Als ik het wilde huren weet ik mijn weg wel te vinden naar de juiste sites ervoor.

Maar zo zie ik door de bomen het bos niet meer, want je kunt ook niet filteren.

6 likes

Dit maakt je echt de ultieme Nederlander op Vinted, hahaha

Vind het zelf niet erg, verkoop lekker voor de prijs die jij wilt natuurlijk, maar ik vind het grappig hoe in dit topic veel wordt gezeurd over Fransen etc terwijl ik zelf alleen met Nederlanders ““problemen”” heb gehad. Echt #1 onrealistische afdingers terwijl ze zelf items voor een vet hoge prijs op hun profiel hebben staan :skull::skull::skull:

18 likes

Fransen betalen het meest is mijn ervaring, ook bijna altijd een positieve review. Nl 9 van 10 x uberhaupt geen review of keidroog haha.

2 likes

Jaa ik vind dit ook heel cute

3 likes

Hahaha ja!!

2 likes

Super Vintie!!! Schreef er eentje over mij. 🫶

9 likes

Ik had nu iemand die me afgelopen week een bericht stuurde of ik het snel kon verzenden want ze had het binnen een week nodig. Vragen staat vrij natuurlijk, maar als je iets voor een prikkie wilt en ook nog snel, dan moet je ergens anders wezen

4 likes

Ik kwam een verkoper tegen op Vinted die voor bijna alle kleding deze paspop gebruikt

9 likes

Ik moet ‘me identificeren’ op vinted, zie ik niet echt zitten. Maar een vriendin zei dat je je het geld wel in je portemonnee kan laten zitten en het dan uitgeven op vinted zonder die identificatie? Klopt dat?

Hebben jullie wel eens meegemaakt dat iemand zegt een pakketje via Vinted verstuurd te hebben, maar hij blijft op ‘wacht tot pietjepuk je aankoop verzendt!’ staan, maar dat het uiteindelijk wel bij je aankomt? (En hoe wist je dan dat ie bij het pakketpunt zou liggen?)

Ik vroeg om een track&trace die ze gekregen zou moeten hebben bij afgeven, maar ze zegt dat ze die niet kan vinden. Ook geen mail.

Is toch raar?

1 like

Ik heb wel een keer gehad dat het idd leek of het in de Vinted-app niet goed ging, maar toen hadden we idd nog een track and trace die wel gewoon klopte. Dus ik zou dit niet vertrouwen.

Ik heb dat eens gehad omdat ik vanuit België verstuurde en het pakket werd dan in NL overgedragen aan een andere vervoerder. Pas bij die overdracht werd de tracking actief. (Was bij bPost in BE naar DHL in NL.)

4 likes

Wat irritant dit zeg… pakketje komt gewoon uit NL dus denk dat ik dan pech heb. Thanks allebei!

1 like

Maar hoezo pech? Of je pakket komt gewoon aan (wat waarschijnlijk is), of je krijgt je geld terug

1 like

Als je iets heel graag wil ontvangen is het toch gewoon pech

5 likes