Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Vriendinnen van mij scoorden een paar mooie Fjall Raven broeken op Vinted, dus dacht zal zelf ook eens zoeken.
Zitten toch veel mensen tussen die in zo’n grote fabrieksverkoop vanalles opkopen en voor de volle bak online zetten.
Kwam een paarse korte broek tegen, heb hem zelf voor 1 euro uit de fabrieksverkoop, deze mevrouw wilde er toch nog 50 voor hebben…

1 like

Ik heb een pakketje verstuurd. Nu zegt dpd via de mail dat het pakketje is aangekomen én gister is opgehaald. Maar in de Vinted app staat dat niet en de persoon reageert ook nog niet. Ga er vanuit dat dat goedkomt maar toch gek, anderen hier ervaring mee?

2 likes

Voor haarzelf.

Ik zie dit ook vaak bij verkopers die iets van Shoeby verkopen. Dan is het in de winkel in de uitverkoop/afgeprijsd en zij vragen er net zoveel voor. Of kopen het afgeprijsde artikel of artikel in de uitverkoop bij Shoeby en verkopen het dan weer 10 euro duurder

Iemand ervaring met identificatie op Vinted? Heb gezocht op het forum, maar kon zo snel niets vinden. Ik vind het helemaal geen fijn idee om kopie van mijn paspoort/rijbewijs te sturen, maar er zit geld in mijn wallet, en dat krijg ik pas uitbetaald als ik mijn identificatie op orde maak :weary:.

1 like

Ja dat moet nou eenmaal als je veel verkoopt

1 like

Ik verkoop ook wel eens items voor meer, als ik er zelf de volle mep voor heb betaald en het kaartje hangt er nog aan. Dan vind ik het wel lastig om het voor heel veel minder te verkopen omdat het in de winkel ook in de sale is.

2 likes

Maar zo werkt dat nu eenmaal. Het moment dat jij een artikel koopt is het direct minder waard want het is nu tweedehands. Dan maakt het niet uit of jij het hebt gedragen of niet. Als het dan in de winkel ook nog goedkoper is maakt het ook niet meer uit waar jij het voor hebt gekocht want dat is nu niet meer de waarde van het product.

34 likes

Ik had hetzelfde gevoel, vond het ook niet prettig. Heb het uiteindelijk toch gedaan (met watermerk) omdat ik wilde blijven verkopen.

Ja dat is mogelijk voor de belastingdienst

3 likes

Ik ga dat ook doen met watermerk en BSN afschermen. Anders krijg ik mijn geld niet 🥹

1 like

Ik heb een lange adem, dus komt meestal wel goed :grin:. Vooral als een bepaalde maat overal is uitverkocht.

Dan heeft het ook weer meer waarde, want verkoop je iets wat niet meer te koop is op andere plekken in die variant.

2 likes

Ik vind het zo irritant dat als ik wat duurder babyspul op Marktplaats zoek, er nu ineens heel veel mensen zijn die hun eigen spullen verhuren. Op zich is het slim en duurzaam, maar ik zoek op Marktplaats om iets te kopen. Als ik het wilde huren weet ik mijn weg wel te vinden naar de juiste sites ervoor.

Maar zo zie ik door de bomen het bos niet meer, want je kunt ook niet filteren.

6 likes

Dit maakt je echt de ultieme Nederlander op Vinted, hahaha

Vind het zelf niet erg, verkoop lekker voor de prijs die jij wilt natuurlijk, maar ik vind het grappig hoe in dit topic veel wordt gezeurd over Fransen etc terwijl ik zelf alleen met Nederlanders ““problemen”” heb gehad. Echt #1 onrealistische afdingers terwijl ze zelf items voor een vet hoge prijs op hun profiel hebben staan :skull::skull::skull:

18 likes

Fransen betalen het meest is mijn ervaring, ook bijna altijd een positieve review. Nl 9 van 10 x uberhaupt geen review of keidroog haha.

2 likes

Jaa ik vind dit ook heel cute

3 likes

Hahaha ja!!

2 likes

Super Vintie!!! Schreef er eentje over mij. 🫶

9 likes

Ik had nu iemand die me afgelopen week een bericht stuurde of ik het snel kon verzenden want ze had het binnen een week nodig. Vragen staat vrij natuurlijk, maar als je iets voor een prikkie wilt en ook nog snel, dan moet je ergens anders wezen

4 likes