Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ja haha, gewoon lang houdbare verpakte droge etenswaren zoals snoep etc! Ik wil een voedselpakket opsturen naar een vriend en via Vinted zou het ruim 20 euro verzendkosten schelen, maar geen goed idee dus haha.

3 likes

Vinted komt er niet achter wat er daadwerkelijk in het pakket zit toch? En je krijgt gewoon een normaal verzendlabel. Zou dan op Vinted een foto van een boek ofzo zetten en daar een label bijmaken maar iets anders sturen.

29 likes

Iemand aan wie ik iets heb verkocht was niet tevreden en wilt het terug sturen. Nu verloopt die datum bijna en heeft ze het nog niet opgestuurd. Wat gebeurd er als zij het niet opstuurt? Heb ik dan geen geld en geen product terug?

1 like

Maar waarom was ze niet tevreden? Dat kan niet zomaar bij vinted eigenlijk

1 like

Ik heb tering veel verkocht op vinted, wat is dat dan toch een administratie om alles in te pakken met de juiste labels en dan sommige labels kun je pas laten printen in het pakketpunt.

Echt een wonder dat ik nog nooit een fout heb gemaakt

13 likes

In de ideale wereld kon ik gewoon alles afleveren bij een PostNL punt. Wat een tyfuswerk blijft het. Ik vind het echt knap als mensen dit soort dingen ook gewoon doen voor verkochte goederen van slechts enkele euro’s.

1 like

Oh wat fijn! Zo leuk ook voor haar dochter! Heb jij jouw pakket inmiddels ook al ontvangen?
Mijn pakket is nog steeds niet aangekomen bij de koper. We blijven hoop houden

2 likes

Wat kan niet zomaar bij Vinted? Er zat een klein vlekje op, wss vanuit de winkel want is met prijskaartje er nog aan. Ik had het ook niet gezien dus prima dat ze het terugstuurt hoor. Maar dan moet ze het wel doen haha.

Ohh zo! Ja dan mag het wel, ik dacht dat er niks mee aan de hand was maar ze het toch gewoon wilde terugsturen. Als ze het niet terugstuurt krijg jij volgens mij je geld wel

Het levert mij zoveel stress op dat ik nu vaak ‘batches’ doe. Dus deze week 10 kledingstukken van mij en dan over twee weken weer kleren van kind.
En dan maak ik van kinderkleding de laatste tijd ook weer pakketjes. Ik heb geen zin om voor elke trui van 2 euro apart dat hele circus te doen hoor. En ik raak ook in de war met alle labels en dan heb je ook nog mensen die vanalles willen weten van een trui van de Hema van 1,50. Geen zin meer in.

En dan koop ik ook nog regelmatig wat op vinted en dat levert ook altijd gedoe op. Zoals nu met een mondial relay pakket dat in de stad vlakbij is geleverd, terwijl er hier in het dorp gewoon 2 punten zijn.

Gelukkig levert het toch altijd wel wat op en vind ik soms echt hele leuke spullen voor een goede prijs.

1 like

Ja die pakketjes vind ik ook het fijnste, maar had nu veel jasjes van de zara van zo rond de 8 euro enz. En snap ook dat mensen geen 3 winterjassen kopen. Maar het is allemaal weg nu, flink de boel opgehouden op het pakketpunt :joy:

2 likes

Kunnen jullie op marktplaats nog advertenties aanmaken zonder een vraagprijs? Mij lukt dat sinds deze week niet meer.

1 like

Je bedoelt de opties bieden/gratis enz? Ja, vandaag nog gedaan.

3 likes

Ja die opties. Ik zie ze nu op m’n telefoon ook. Vanmiddag op m’n laptop zag ik ze niet :thinking:

1 like

Ja ik print dan alsnog die QR code uit en plak die erop
 dan weet ik zeker dat t goed gaat haha

2 likes

Wat slim!! Dank hiervoor!

Ik zie het nu op m’n laptop weer niet:
afbeelding
afbeelding

Pff ik had twee nintendo switch controllers gekocht van een pro verkoper met als merk ook nintendo switch in de advertentie. Krijg ik ze binnen zijn ze natuurlijk nep :face_with_raised_eyebrow:. Verkoper zei dat ik ze op eigen kosten terug moest sturen dus heb gewoon zo’n geschil geopend met vinted en echt na al een kwartier mijn geld terug gekregen. Officieel hoef ik die nepcontrollers niet eens terug te sturen maar bood dat wel aan als hij zelf de kosten zou betalen. Krijg ik allemaal berichten terug met dat ik altijd al het plan had om ze te ‘stelen’ en dat of iedereen in mijn land zo is đŸ«  . En dat hij nooit meer wat aan nederlanders verkoopt. OkĂ© dan hou ik ze wel zelf hĂš! Wel goed van vinted dat ze gewoon het geld terug geven.

9 likes

Ik had een aantal hele prettige verkopen de laatste tijd, maar de laatste persoon die wat wilde kopen was toch zó irritant. Ze was frans, dus de communicatie is dan al wat lastiger met de vertaling. Ze had gevraagd wat te reserveren (40 euro stond het erop). Ze biedt 30. Prima, ik accepteer haar bod. Vervolgens wil ze het 8 dagen reserveren tot gisteren en reageert na die 8 dagen weer niet. Ik haal de reservering weg, al lichtelijk geïrriteerd. Ze koopt het vervolgens opeens wel, en annuleert het daarma meteen met de melding ‘oeps foutje’. Vervolgens gaat ze vragen of ik de prijs van het artikel kan aanpassen naar haar bodprijs, maar ik begreep de vertaling maar half. Ik heb het aangepast, gaat ze opeens vier random items van 5 euro in haar mandje knallen en vraagt een bundel aan van die 5 items voor 25 euro. Basically, het artikel wat 40 euro kost, willen kopen voor 5 euro. Mijn fout in principe dat ik dit heb aanstaan (ik wist dit niet) maar dan nog, hoe brutaal ben je nadat ik 8 dagen geleden je bod van 30 euro heb geaccepteerd. Heb haar maar geblokt want werd er helemaal gek van :melting_face:

7 likes

Een paar jaar geleden heb ik een messenset verkocht aan een oudere man. Maar omdat hij de set kwam ophalen had ik zijn nummer aan mijn vriend gegeven zodat hij het verder kon afhandelen omdat ik op locatie aan het werk was oid en mijn vriend thuis.

Stuurt die man nu opeens berichtjes naar mijn vriend: ‘hallo waarom sta jij als ‘ **** messenset’ in mijn telefoon???’
‘Hallo waarom reageer je niet?’

Dus mijn vriend stuurt: ‘ik heb je ooit een messenset verkocht via marktplaats.’
‘Oja die ik wel betaald heb maar nooit heb ontvangen!’

Dus ik zoek de positieve review van hem op, die ik van hem heb gekregen en mijn vriend stuurt deze door naar hem.
‘Oh misschien was ik het even vergeten.’

Stomme boomer

16 likes