Marktplaats/Vinted (Deel 1)

3 biedingen geaccepteerd en nu kopen ze niet. Bied dan nieeeeee

2 likes

Ah irritant, maar dit klinkt ook wel als iemand die misschien dement begint te worden. Ik weet dat mijn oma ook wel eens van dat soort rare dingen ging uitkramen en dingen ging zeggen die niet waar waren (gelukkig had ze geen mobiele telefoon waarmee ze vreemden ging lastig vallen :smiling_face_with_tear:)

6 likes

Weet iemand of en hoe je op Vinted een verkoop kunt annuleren?

2 likes

Volgens mij als je rechtsboven op de ‘i’ klikt in het gesprek, kan je optie ‘verkoop annuleren’ kiezen

1 like

Krijg je wel wel automatische 1 ster review

Ah thanks, gelukt! :slight_smile:

2 likes

Heb nu opeens een paar labels van vintedGO? Dat is dan van homerr maar het lijkt alsof je het moet uitprinten? :skull: staat wel een qr code op… kun je die gewoon laten scannen ipv uitprinten.

Nou ik heb gewoon voor het eerst wat verkocht op Vinted. Gisteren twee paar schoenen online gezet en ze zijn allebei al weg! Ze waren ook echt nog heel mooi, nauwelijks gedragen. Mijn vriend zegt dat ik ze voor een te lage prijs te koop heb gezet, maar anders had ik ze naar de kringloop gebracht. Hoe stellen jullie de verkoopprijs vast? Ik heb nu gekeken naar de dezelfde soort schoenen in goede staat en ben daar wat onder gaan zitten

2 likes

Ik doe echt maar wat. Sowieso iets duurder erop zetten dan wat je er echt voor wilt omdat veel mensen toch afbieden.

Vinted doet altijd een prijssuggestie op basis van wat je uploadt(merk en soort kledingstuk) maar dat vind ik altijd overdreven laag.

3 likes

Ik zit op een ‘andere’ Vinted (buiten de Euro-landen) maar ik kreeg geen prijssuggestie. Dat was wel handig geweest! Ik had inderdaad iemand die direct 30% onder de vraagprijs bood, maar ik had juist al vrij laag ingezet omdat ik ruimte in de kast wil maken. Dus dat lage bod heb ik direct afgewezen.
De twee kopers hebben wel direct het volledige bedrag geaccepteerd. Ik moet zeggen dat ik zelf ook nooit een andere prijs voorstel als ik iets koop, vind ik teveel gedoe :smile:

Edit: ik heb 1 keer geprobeerd te onderhandelen maar werd toen genegeerd door de verkoper haha

Als ik dingen eigenlijk zou weggooien/kringloop zet ik het er voor hele lage prijzen op. Het is dan misschien te goedkoop maar boeiend, ik ben er snel vanaf en iemand anders is er blij mee. Ik weiger dan wel biedingen omdat de prijs al echt laag is.

7 likes

Nee, 1 in Polen en 1 in Zweden (in Limhamn :smile:). Heb zelf alleen nog maar iets gekocht van Denen, vind het wel fijn dat er wat meer aanbod is!
Maar bedoelen je collega’s dan dat alles duur of juist goedkoop is?

2 likes

Ik heb zojuist mijn eerste vinted pakketjes verstuurd! :smile:

11 likes

Ik verkoop een zgan Panache bh op Vinted. Nieuw €50, ik vraag €25.
Meid op Vinted: ik bied €18
Ik: €20 is goed
Meid op Vinted: ik bied €15

Ik heb maar dit teruggestuurd: :rofl:

5 likes

Ivm verhuizen heb ik veel spullen te koop staan. Tafels, de bank, een kast etc.
Echt binnen 3 dagen is alles verkocht en alles is zo vlot gegaan, zoooooo chill dit. Communicatie, afspraken nakomen. En de tafel is bij zo’n lief echtpaar terecht gekomen, klinkt zo stom maar zo fijn dat ik die mensen heb mogen ontmoeten :pleading_face:

31 likes

Heeft iemand ervaring met kleding verkopen via Sellpy? Vinted lukt niet zo dus ik zat daarnaar te kijken.
Ik zag een ervaring van vorig jaar in dit topic staan maar misschien hebben meer mensen het inmiddels gedaan. Anders breng ik het denk ik naar de kringloop.

Ik heb een tas kleding via Sellpy verkocht. Waren meerdere stuks en alles is verkocht. Het ging allemaal super makkelijk qua verzenden van de tas en ook het uitbetalen. Ik had me op twee dingen verkeken: je krijgt echt maar een laag percentage en hoe langer het kledingstuk online staat, hoe goedkoper het wordt dus dan hou je al helemaal weinig over. Ik heb uiteindelijk aan mooie kleding maar een paar euro verdient en had het dan liever naar de kledingbank gebracht.

Maargoed prima alternatief als je geen zin hebt in Vinted en wel per see iets voor je kleding wilt.

4 likes

En @Evenveel, dit is ook mijn ervaring. Een handige manier om van veel kleding af te komen en er alsnog wel íets voor te krijgen. Maar uiteindelijk is wat jij ervoor terugkrijgt echt wel heel weinig. En ze zijn ook heel slecht in het inschatten van de staat van kleding, gloednieuwe linnen kleding werd geweigerd wegens ‘verwassen’ zijn, terwijl het serieus nog nooit gewassen was. En oude kleding werd er als ‘zo goed als nieuw’ verkocht.
Maar goed, ik was wel in een klap meerdere zakken kleding kwijt zonder teveel gedoe.

4 likes

Ik heb gisteren kledingkast uitgezocht, buiten de schaamteloze hoeveelheid die weggaat, 4 big shoppers naar 2e handswinkel/ kringloop, 4 vuilniszakken naar kledingcontainer heb ik ook een aantal items op vinted gezet voor habbekrats prijzen. Maar dat loopt ineens als een tierelier, al 10 dingen verkocht in een middag.

Wel echt allemaal voor 1 euro, 1.50, 2 euro max, mja beter iets dan niets dacht ik.

Nu beetje spijt dat ik al die andere kleding al weggebracht heb…

2 likes

Same! Ik heb vorige week twee grote tassen naar de kringloop gebracht. Afgelopen week ook wat dingen op Vinted gezet en die waren zonder uitzondering binnen een paar uur weg. Ik denk nu ook steeds dat ik de rest ook best had kunnen verkopen, had echt niet verwacht dat het zo makkelijk zou gaan.