Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Maar wat was de reden dat je de rest naar de kringloop/kledingcontainer hebt gebracht? Want waarom heb je voor een deel wel geprobeerd het te verkopen? Was dat merkkleding of betere kwaliteit of zag het er nog beter uit dan de rest?

Want je hebt zelf besloten dat de rest niet verkoopbaar was? Dus misschien zou je dat te koop zetten en zou niemand het kopen.

Zo zou ik denken, alles wat je het zelf waard vond om om te verkopen heb je nu gedaan en de rest was het niet waard qua tijd en geld?

Niet teveel over na denken!

3 likes

Ja ik verkoop ook kinderkleding en dat gaat veel minder hard. Terwijl ik zelf kinderkleding juist veel koop op vinted en voor mezelf juist niet.

Mja alles is meegenomen en al die pakketjes is ook wel veel werk voor weinig.

@Daydream
Alle kleding is in dezelfde goede staat, heb soort van willekeurig geselecteerd, meer op basis van mn eigen sentiment bij een kledingstuk.

1 like

Ooh ja dan is het jammer inderdaad.
Maar er is niks meer aan te doen, het is al weg dus probeer gewoon blij te zijn met de ruimte hihi.
En het is zoooveel werk voor zo weinig geld inderdaad. Dat is ook een rede dat ik nu sneller dingen naar de kringloop breng.

Ik had moeiete met dat ik alles wou verkopen en niks weg wou doen en toen heb ik tips gekregen hier en die pas ik nu ook toe.
Een tijdslimiet stellen en elke paar dagen wat lager gaan zitten met de prijs en als het dan nog niet verkocht is als de tijdslimiet voorbij is het gewoon weg doen.
Dat helpt me ook om er minder waarde aan te hechten.

Ik vind het soms ook uitermate irritant om iets te moeten inpakken voor 1 euro en dan 5 kilometer moeten fietsen om het te versturen dus daar ben ik mee gestopt. Dit gaat gewoon in een zak naar de kringloop die op loopafstand zit bij mij.

4 likes

Ja dat is ook zeker zo. Had me ook voorgenomen 1 maand op vinted en dan alsnog naar kringloop of 2e handswinkel te brengen.

We gaan vanmiddag maar rondje fietsen om alles weg te brengen, in de buurt zijn de punten niet open op zondag maar dan combineren we het zo leuk.

Maar het is een heel gedoe idd

1 like

Mijn pakketpunt zit om de hoek in de supermarkt, als ik er speciaal ergens voor naar toe zou moeten fietsen zou ik het ook niet snel de moeite waard vinden.

2 likes

Nieuwe foto’s gemaakt, al 6 kanten het item opgemeten, nog één foto… “ik bied de helft”

Ik kap er echt mee, heb echt alles voor redelijk tot cheap ass erop staan maar blijf dit gezeik houden.

1 like

Oh hier gaat kinderkleding juist super hard en eigen kleding verkoop ik nauwelijks.
Ik heb trouwens zelf de regel dat ik iets onder de 4 euro niet verkoop op Vinted, dan vind ik het de moeite niet waard. En ik spaar pakketjes ik en breng de allemaal tegelijk weg. Dan vind ik het allemaal niet zoveel moeite eigenlijk.

2 likes

Als iemand je kleding dan markeert als favoriet op vinted sturen jullie diegene dan een bericht?

1 like

Nee, zelf word ik echt gek van die berichten als ik op favoriet klik. als ik wil onderhandelen doe ik wel een bod, maar soms scrol ik gewoon even en like ik her en der wat zonder direct wat te kopen.

23 likes

Pfff zo irritant
Heb 4 pakketjes opgestuurd naar verschillende kopers en ze halen ze alle 4 niet op en het ligt er al 3 dagen. Ik wil gewoon mijn geld
Ik wacht ook echt op de dag dat je dat hoerige kut Frankrijk kan uitsluiten van verkoop

6 likes

Als ze het ophalen wachten ze ook gerust nog twee dagen tot het automatisch word afgesloten :joy:

1 like

Hebben jullie ook ineens Duitsers op Vinted die dingen willen kopen? Super onhandig want Duitsland is niet gekoppeld

1 like

Kan je negatieve feedback geven aan kopers zonder het risico te nemen om zelf negatieve feedback te krijgen?

Dan moet je wachten tot de koper eerst een recensie heeft geschreven, die kan volgens mij niet worden aangepast.

Jawel dat kan wel!

2 likes

Oh shit, sorry voor mijn slechte info dan! Zit daar nog een tijdsframe aan vast, of kan dat altijd?

Vinted zegt dat dit altijd kan helaas. Durf ook nooit iets negatiefs achter te laten hierdoor

1 like

Vinted gebruik ik ook vaker, marktplaats heb ik lang geleden al opgegeven. Je kunt daar nog geen paar schoenen verkopen zonder dat een of andere creep om foto’s van je voeten begint te vragen…

Het wordt wel echt tijd dat Vinted de optie gaat toevoegen dat je zelf kan bepalen welke landen je artikelen te zien krijgen. En ook dat je zelf niet continu spullen uit Italië of Frankrijk ziet. Vaak zie ik iets leuks en voor een leuke prijs maar blijkt dan dat er nog een berg aan verzendkosten bij komen. Jammer. En dan heb ik het nog niet eens over kopers die nooit reageren en hun pakketjes nooit ophalen. Wat is daar het punt van dan?

1 like

Ik krijg echt een hekel aan Fransen door Vinted, en ik haar dat echt :confused:
Ik had een broek opgestuurd, eentje van groen metallic leer, nooit gedragen, super kwetsbaar maar blijkbaar zat er toch een plekje waar het groene vanaf is. Waarschijnlijk met verzenden gebeurd maar ze is toch een partij kut.
Wat betekent dit ook echt?

-verwijderd door moderator-

3 likes

Haha die vertalingen zijn echt slecht. Neem aan dat de bovenste ‘arrêtez de vous moquer de tout le monde’ moet zijn, wat iets als ‘hou op met iedereen belachelijk te maken’ betekent

1 like