Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik snap echt niet dat Vinted zo lang al bestaat maar dat het zoeken naar bepaalde broekmaten dus de W en L nog steeds niet is geïntegreerd. Mensen kunnen nu eenmaal niet goed inschatten of een w28 een s,m of l is Ook het aantal kleuren wat je kan kiezen is zo beperkt, er bestaat niet eens een licht en donkergrijs bijvoorbeeld, terwijl daar toch een behoorlijk verschil in zit.
Ook zocht ik laatst een blouse waar twee bepaalde kleuren in zitten en dan klik je die aan en dan krijg je elke blouse waar die twee kleuren in zitten maar dus ook icm kleuren die je niet op zoekt. Snapt iemand dit?

10 likes

Ik heb mei dit jaar nog emailcontact met Vinted gehad via vinted@vinted.nl. Werkte goed en snel.

3 likes

Haha omg ik zag het eerst niet, maar nu wel. Wat kut!

Heb afgelopen weken zoveel verkocht via marktplaats. En alles goed gegaan met leuk contact en blije mensen.
Zo leuk om nieuwe enthousiaste eigenaars te zien van spullen die in m’n woning stonden. Het voelde net alsof ik in een reclame beland was, hahaha. Op reclame zie je toch ook altijd dat het zo “gezellig en leuk en snel en goed” gaat. Dat was nu in real life :joy: dus het bestaat echt!

16 likes

Helemaal naar dit, heb schoenen verkocht aan iemand in Frankrijk via Vinted, zagen er nog super goed uit dus voor 45,-.
Nu komen ze dus maar niet aan… Staat er in de Vinted app al zo’n melding “geen zorgen, als je pakket er op 27 oktober nog niet is krijg je tot 85,- vergoed”. Maar als ik de trackingcode gebruik staat het gewoon afgeleverd. Dus ik stuur dat naar die mijt, zegt ze “ik ga niet meer naar het pakketpunt het lijkt erop dat het kwijt is”. Ja ook best maar ik wil natuurlijk wel gewoon m’n 45 euries :weary:

Welke verzender is dit?

UPS!

1 like

Dankjewel! Was benieuwd welke tot 85€ vergoedt omdat ik behalve DPD er geen had gezien die boven de 25€ vergoeden. Sowieso irritant als een pakket kwijt is…

2 likes

Heb je dit verkocht naar het buitenland? Homer labels hoeven namelijk normaal gesproken niet geprint te worden tenzij je pakketje naar het buitenland moet. Dan heb je 2 labels: 1 voor in het pakket en 1 voor erop. En die moet je dus wel printen.

Kan je geen screenshot van die streepjescode maken en die printen? Dat doe ik altijd omdat het weleens is voorgekomen dat pakketjes zijn verwisseld

Ik heb nu drie keer een trui geprobeerd te versturen via DHL en ik krijg hem steeds terug. Zo raar. De koopster en ik hebben het nu maar opgegeven. Heb ook geen zin om DHL hier nog over te contacten, zit in een verhuizing dus laat maar, maar vind het zo raar :sweat_smile:

1 like

Haha ik heb dit laatst ook veel gehad met m’n verhuizing! Helaas ook een paar zeikerds maar over het algemeen echt leuke mensen!

2 likes

Ik krijg ook vaak truien terug de laatste tijd van dhl omdat ze het zogenaamd niet kunnen afleveren.

Heb het nu ook met een pakketje buiten om Vinted uit België, ben gewoon thuis maar leveren niet af. Dan gaat ie weer naar een pakketpunt maar leveren ze ‘m weer niet af daar… . is echt even een zooitje daar nu ofzo, heel irritant.

2 likes

Huh, hoe raar.
Er was een bepaalde blazer die ik heel graag wou kopen van een Nederlandse vrouw. Maar op de foto leek het alsof er een vlekje op zat. Dus ik stuur eergisteren een bericht om vriendelijk te vragen of het een vlekje is, of dat het alleen maar zo lijkt door de foto. Gisteren zag ik dat het bericht “gezien” was maar ik kreeg geen antwoord. Vandaag zie ik in mijn berichten “Verwijderd Vinted-lid”. Als ik in mijn favorieten kijk, staat de blazer er wel nog. Maar als ik dan wil doorklikken naar het profiel of de blazer krijg ik een 404 not found.

Zou ze echt haar account verwijderd hebben of ben ik geblokkeerd?

Ze had meerdere items te koop dus het is niet zo dat ze enkel de blazer had.
Ik baal wel, vond 'm zo mooi.

1 like

Wel een vage actie als ze je geblokkeerd heeft. Wil je de blazer in een pb sturen, kan ik kijken of ik 'm wel kan zien?

2 likes

Dankje! Ik stuur je een pb.

Heel raar want in de app staat er “inactief lid” ipv “verwijderd” (ik keek daarnet via laptop). Als ik op haar profiel doorklik in de app krijg ik een volledig witte pagina.
Verder heeft ze alleen maar positieve reviews (24).

2 likes

Misschien iemand die zich door jouw bericht realiseerde dat ze even niet kon versturen en daarom nu op vakantie-modus oid staat?

5 likes

Nee bij iemand die op vakantie modus staat zie je dat ook als bezoeker van het profiel en in de chat. Ben nu toevallig met iemand in gesprek die dat heeft!

1 like

Heel raar inderdaad, ze zijn ook steeds lang onderweg en dan geeft de tracking aan dat er een sorteerfout was, en op de pakjes staat steeds ‘geweigerd, retour afzender’. Vreemd hoor.

Ik vind zoeken op Vinted echt een ramp :sweat_smile: maar ben nog best een beginner als het gaat om kleding kopen daar, dus ligt waarschijnlijk aan mij.

Heeft iemand een goede tip hoe ik kan zoeken op iemand die bijvoorbeeld een set truien in 1 maat aanbiedt? Filtering snap ik, maar er zijn dan gelijk 80.000 zoekresultaten en raak dan helemaal overweldigd waardoor ik de app maar weer afsluit. En kun je nog steeds niet zoeken op bijvoorbeeld alleen Nederlandse verkopers?

Thnx!

Nee je kunt niet filteren op land, maar ik zoek wel eens op mijn eigen woonplaats en dan krijg ik wel enkel resultaten van leden uit mijn woonplaats. Misschien werkt dat ook als je op Nederland zoekt. Sommige leden bieden kledingpakketten aan, ik heb wel eens een pakket broeken gekocht in één maat. Zou dan zoeken op truien set of truienpakket oid en eventueel filteren op je eigen maat. De filters op Vinted gebruik ik wel voor maat of merk als ik specifiek op zoek ben naar iets maar vind ze niet altijd even accuraat.

2 likes