Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Huh, hoe raar.
Er was een bepaalde blazer die ik heel graag wou kopen van een Nederlandse vrouw. Maar op de foto leek het alsof er een vlekje op zat. Dus ik stuur eergisteren een bericht om vriendelijk te vragen of het een vlekje is, of dat het alleen maar zo lijkt door de foto. Gisteren zag ik dat het bericht “gezien” was maar ik kreeg geen antwoord. Vandaag zie ik in mijn berichten “Verwijderd Vinted-lid”. Als ik in mijn favorieten kijk, staat de blazer er wel nog. Maar als ik dan wil doorklikken naar het profiel of de blazer krijg ik een 404 not found.

Zou ze echt haar account verwijderd hebben of ben ik geblokkeerd?

Ze had meerdere items te koop dus het is niet zo dat ze enkel de blazer had.
Ik baal wel, vond 'm zo mooi.

1 like

Wel een vage actie als ze je geblokkeerd heeft. Wil je de blazer in een pb sturen, kan ik kijken of ik 'm wel kan zien?

2 likes

Dankje! Ik stuur je een pb.

Heel raar want in de app staat er “inactief lid” ipv “verwijderd” (ik keek daarnet via laptop). Als ik op haar profiel doorklik in de app krijg ik een volledig witte pagina.
Verder heeft ze alleen maar positieve reviews (24).

2 likes

Misschien iemand die zich door jouw bericht realiseerde dat ze even niet kon versturen en daarom nu op vakantie-modus oid staat?

5 likes

Nee bij iemand die op vakantie modus staat zie je dat ook als bezoeker van het profiel en in de chat. Ben nu toevallig met iemand in gesprek die dat heeft!

1 like

Heel raar inderdaad, ze zijn ook steeds lang onderweg en dan geeft de tracking aan dat er een sorteerfout was, en op de pakjes staat steeds ‘geweigerd, retour afzender’. Vreemd hoor.

Ik vind zoeken op Vinted echt een ramp :sweat_smile: maar ben nog best een beginner als het gaat om kleding kopen daar, dus ligt waarschijnlijk aan mij.

Heeft iemand een goede tip hoe ik kan zoeken op iemand die bijvoorbeeld een set truien in 1 maat aanbiedt? Filtering snap ik, maar er zijn dan gelijk 80.000 zoekresultaten en raak dan helemaal overweldigd waardoor ik de app maar weer afsluit. En kun je nog steeds niet zoeken op bijvoorbeeld alleen Nederlandse verkopers?

Thnx!

Nee je kunt niet filteren op land, maar ik zoek wel eens op mijn eigen woonplaats en dan krijg ik wel enkel resultaten van leden uit mijn woonplaats. Misschien werkt dat ook als je op Nederland zoekt. Sommige leden bieden kledingpakketten aan, ik heb wel eens een pakket broeken gekocht in één maat. Zou dan zoeken op truien set of truienpakket oid en eventueel filteren op je eigen maat. De filters op Vinted gebruik ik wel voor maat of merk als ik specifiek op zoek ben naar iets maar vind ze niet altijd even accuraat.

2 likes

‘Er zitten bellenblaasvlekken op, maar met een wasbeurt is het eruit’. Was het dan voor je het erop zet???

9 likes

Is nog een leugen ook want bellenblaasvlekken zijn notoir lastig te verwijderen. Altijd voorspoelen in water voor er zeep bij komt in de wasmachine.

14 likes

@Nysmn dit inderdaad! Niet intrappen. Door mijn schoonouders zoveel kleding verpest omdat zr daar altijd zelf haar bellenblaas mocht vasthouden.

@FrauHelga thanks voor de tip. Dit wist ik niet! Heb elke keer de kleding na het wassen weggegooid. Zo zonde…

3 likes

Nou dat spoelen werkt alleen als het nog niet in de wasmachine is geweest. Dus als je kind bijvoorbeeld met een bellenblaas heeft gespeeld; eerst kleding helemaal nat uitspoelen zonder zeep en dan in de wasmachine met het gewone programma mee.

De glycerine die tegenwoordig in bellenblaas zit, heeft een reactie op de zeep in het wasmiddel waardoor vlekken die je voor het wassen niet ziet, na het wassen zichtbaar worden en blijven.
Afhankelijk van het materiaal kan je dan nog een eind komen met Dasty / glansspoelmiddel / drogen in de zon en nog wat middeltjes, maar het is vrijwel altijd lastig.
Kleding met die vlekken zou ik zeker niet tweedehands kopen, wat de verkoper ook beweert.

4 likes

Ik had iets voor kinderen te koop staan. Dit was nieuw, nog nooit uit het plastic gehaald. Had 15 euro afgesproken. Ik was niet thuis dus had tegen mijn vriend gezegd dat ze dit kwamen ophalen voor 15 euro. Appt die net ze zijn geweest en hebben 10 euro gegeven. Dus ik meteen gezegd 10 euro? Was hij weer vergeten wat ik had afgesproken en dacht dat het zo goed was. Hij gaf aan dat hij dacht dat ik toch iets anders had afgesproken. Ik zo nee??? Hij gaf aan dat er een klein kindje voor de deur stond en de moeder bij de auto en dat het kindje dit geld bij had en aan hem gaf. Hij dacht daarom dat ik misschien iets anders had afgesproken omdat het coor een klein kindje was. Dus ik die vrouw een berichtje gestuurd van: hoorde dat u het op heeft gehaald maar dat u 10 heeft gegeven en dat ik dit niet netjes vindt omdat we duidelijk 15 euro hadden afgesproken. Bericht ze terug: sorry niet op gelet kan je een tikkie sturen.

Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik vind het zelf gierig en stom klinken omdat het maar om 5 euro gaat alleen ik vind dit ook maar lekker makkelijk van die vrouw. Duwt haar kind voor de deur en denkt als mijn kind het geeft is het goed? Voel me genaaid alsof ze had gehoopt dat ik er niks meer van zou zeggen. Hoezo let je daar niet op? We hebben duidelijk een prijs afgesproken en ze betaalde contant.

3 likes

Snap dat het vervelend is inderdaad. Maar als ze aanbiedt dat je een tikkie kan sturen, zou ik die gewoon sturen? Je hebt dan aangegeven dat je het niet netjes vond, krijgt via een tikkie de afgesproken prijs en dan is het opgelost.

33 likes

Ja ik heb inmiddels ook een betaalverzoek via MP gestuurd. Ik was net alleen zo flabbergasted dat ik dacht wat nu? Maar toen dacht ik daarna: waarschijnlijk maak ik het groter dan het is. Alleen nu zegt ze weer: het is niet gelukt kun je het nog een keer sturen. Dus ik weer gedaan maar nog geen reactie. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat ze dadelijk wilt dat ik een normaal tikkie stuur (niet via MP). Dan ben ik weer bang dat ik gescamd wordt zoals je wel eens vaker leest

2 likes

Ik zie niet helemaal hoe ze jou kan scammen als jij gewoon via tikkie of je bankapp een betaalverzoek stuurt?

9 likes

Oh dit wist ik niet, ben niet zo digitaal. Iig bedankt!

Ik weet het ook niet zeker hoor! Maar als jij een betaalverzoek stuurt vanuit de app tikkie of vanuit je bankapp, denk ik niet dat er iets mis kan gaan.

Ik zou alleen niet ingaan op een tikkie of betaalverzoek of andere rare constructie van haar! Dus dat zij jou iets stuurt om wat voor reden dan ook.

2 likes

Het kost haar ook extra geld via marktplaats verzoek dus misschien dat ze daarom niet betaald?
volgens mij kun je niet gescamt worden als jij haar een normaal tikkie stuurt. alleen als jij via haar een link opent

2 likes

Ugh, heb een goede kwaliteit broek die me te klein is al voor 5 euro te koop staan. Wat voor 'n nut heeft het dan om 4 euro te gaan bieden? 1 euro verschil… Kan me daar echt aan ergeren.

Misschien iemand hier die het nut van dit soort biedingen ziet? Want ik ben met zo’n onzinnig bod al eigenlijk meteen geneigd om het artikel helemaal niet meer aan die gebruiker te verkopen. Ook niet als ze nu wel opeens de volle prijs willen betalen :sweat_smile:

2 likes