‘Er zitten bellenblaasvlekken op, maar met een wasbeurt is het eruit’. Was het dan voor je het erop zet???
Is nog een leugen ook want bellenblaasvlekken zijn notoir lastig te verwijderen. Altijd voorspoelen in water voor er zeep bij komt in de wasmachine.
@Nysmn dit inderdaad! Niet intrappen. Door mijn schoonouders zoveel kleding verpest omdat zr daar altijd zelf haar bellenblaas mocht vasthouden.
@FrauHelga thanks voor de tip. Dit wist ik niet! Heb elke keer de kleding na het wassen weggegooid. Zo zonde…
Nou dat spoelen werkt alleen als het nog niet in de wasmachine is geweest. Dus als je kind bijvoorbeeld met een bellenblaas heeft gespeeld; eerst kleding helemaal nat uitspoelen zonder zeep en dan in de wasmachine met het gewone programma mee.
De glycerine die tegenwoordig in bellenblaas zit, heeft een reactie op de zeep in het wasmiddel waardoor vlekken die je voor het wassen niet ziet, na het wassen zichtbaar worden en blijven.
Afhankelijk van het materiaal kan je dan nog een eind komen met Dasty / glansspoelmiddel / drogen in de zon en nog wat middeltjes, maar het is vrijwel altijd lastig.
Kleding met die vlekken zou ik zeker niet tweedehands kopen, wat de verkoper ook beweert.
Ik had iets voor kinderen te koop staan. Dit was nieuw, nog nooit uit het plastic gehaald. Had 15 euro afgesproken. Ik was niet thuis dus had tegen mijn vriend gezegd dat ze dit kwamen ophalen voor 15 euro. Appt die net ze zijn geweest en hebben 10 euro gegeven. Dus ik meteen gezegd 10 euro? Was hij weer vergeten wat ik had afgesproken en dacht dat het zo goed was. Hij gaf aan dat hij dacht dat ik toch iets anders had afgesproken. Ik zo nee??? Hij gaf aan dat er een klein kindje voor de deur stond en de moeder bij de auto en dat het kindje dit geld bij had en aan hem gaf. Hij dacht daarom dat ik misschien iets anders had afgesproken omdat het coor een klein kindje was. Dus ik die vrouw een berichtje gestuurd van: hoorde dat u het op heeft gehaald maar dat u 10 heeft gegeven en dat ik dit niet netjes vindt omdat we duidelijk 15 euro hadden afgesproken. Bericht ze terug: sorry niet op gelet kan je een tikkie sturen.
Ik weet nu niet wat ik moet doen. Ik vind het zelf gierig en stom klinken omdat het maar om 5 euro gaat alleen ik vind dit ook maar lekker makkelijk van die vrouw. Duwt haar kind voor de deur en denkt als mijn kind het geeft is het goed? Voel me genaaid alsof ze had gehoopt dat ik er niks meer van zou zeggen. Hoezo let je daar niet op? We hebben duidelijk een prijs afgesproken en ze betaalde contant.
Snap dat het vervelend is inderdaad. Maar als ze aanbiedt dat je een tikkie kan sturen, zou ik die gewoon sturen? Je hebt dan aangegeven dat je het niet netjes vond, krijgt via een tikkie de afgesproken prijs en dan is het opgelost.
Ja ik heb inmiddels ook een betaalverzoek via MP gestuurd. Ik was net alleen zo flabbergasted dat ik dacht wat nu? Maar toen dacht ik daarna: waarschijnlijk maak ik het groter dan het is. Alleen nu zegt ze weer: het is niet gelukt kun je het nog een keer sturen. Dus ik weer gedaan maar nog geen reactie. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat ze dadelijk wilt dat ik een normaal tikkie stuur (niet via MP). Dan ben ik weer bang dat ik gescamd wordt zoals je wel eens vaker leest
Ik zie niet helemaal hoe ze jou kan scammen als jij gewoon via tikkie of je bankapp een betaalverzoek stuurt?
Oh dit wist ik niet, ben niet zo digitaal. Iig bedankt!
Ik weet het ook niet zeker hoor! Maar als jij een betaalverzoek stuurt vanuit de app tikkie of vanuit je bankapp, denk ik niet dat er iets mis kan gaan.
Ik zou alleen niet ingaan op een tikkie of betaalverzoek of andere rare constructie van haar! Dus dat zij jou iets stuurt om wat voor reden dan ook.
Het kost haar ook extra geld via marktplaats verzoek dus misschien dat ze daarom niet betaald?
volgens mij kun je niet gescamt worden als jij haar een normaal tikkie stuurt. alleen als jij via haar een link opent
Ugh, heb een goede kwaliteit broek die me te klein is al voor 5 euro te koop staan. Wat voor 'n nut heeft het dan om 4 euro te gaan bieden? 1 euro verschil… Kan me daar echt aan ergeren.
Misschien iemand hier die het nut van dit soort biedingen ziet? Want ik ben met zo’n onzinnig bod al eigenlijk meteen geneigd om het artikel helemaal niet meer aan die gebruiker te verkopen. Ook niet als ze nu wel opeens de volle prijs willen betalen
Als het je niet uitmaakt, kun je het toch voor 4 euro verkopen?
Voor sommige mensen maakt het wel uit, wees blij dat je voor jou niet zo is. Of ze vindt je prijzen gewoon te hoog
Huh, waar komen deze aannames nou weer vandaan? Het maakt mij niet uit en ik heb toch genoeg geld?? Vind het knap dat je dat uit mijn vorige post hebt gehaald.
K heb eens wat rond gevraagd en blijkbaar is 't normaal om standaard al meer te vragen dan wat je er minimaal voor wilt hebben. Om zo lage biedingen te voorkomen. Dus ik ga mijn prijzen dan maar verhogen, aangezien alles nu al zit op wat ik minimaal ervoor wil hebben.
Ik doe dit dus niet, heb alles voor lage prijzen te koop staan. Leuk als mensen dan nog onredelijk laag gaan bieden maar stuur gewoon standaard iets terug van ‘Bedankt voor je bod maar de prijs staat vast’. Vaak wordt het dan nog gewoon gekocht tegen die prijs, dus ik vertik het om het er duurder op te zetten dan wat ik het waard vind.
Haha ik ben dus zo iemand. Ik vind het soms dan inc de verzendkosten toch net een beetje prijzig voor iets waarvan ik het niet terug kan sturen. Het blijft dus een beetje een gok. Elk eurotje minder is dan meegenomen en het valt altijd te proberen
Klopt het is ook zeeeker nederlandse zuinigheid, dus snap ook dat het irritant is hoor! Hoewel het in mijn ervaring ook wel italiaanse/franse/belgische zuinigheid is
Inmiddels zegt de Vinted app nu ook sinds donderdag dat het pakket is afgeleverd op het pakketpunt. Ik de beste meid een bericht gestuurd van goh fijn het is er toch! Ze reageert nergens op en heeft het pakket ook nog niet opgehaald ga haar morgen nog maar eens berichten of ze het nog op gaat halen.
Mensen die een bod doen, ik accepteer dat en vervolgens betalen ze niet twee keer achter elkaar voor hetzelfde product.
Als een Vinted pakketje niet wordt opgehaald, wordt het automatisch weer teruggestuurd. Maar wat als jij 'm dan niet ophaalt, wordt 'ie dan weer teruggestuurd, of blijft 'ie gewoon forever liggen (en dan krijgt de koper z’n geld niet terug zeker?)