Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Moet je wel zeker weten dat je het geld echt hebt of dat ze daarna niet moeilijk gaan doen omdat het “beschadigd” geleverd is.

1 like

Is een “bekende” truc. Zij sturen een valse link van de verzendservice (UPS in dit geval) waarin jij dan je bankgegevens zou moeten invullen. En dan ben je dus je geld kwijt.

Ahja, nu snap ik het. Ik zou het inderdaad alleen vertrouwen als iemand het gewoon al had overgemaakt en ik het geld op m’n rekening zou zien staan. Dan zou het niet uitmaken hoe het zou worden opgehaald. Maar dit klinkt natuurlijk shady zo.

3 likes

Ik zou klikken op ‘er is iets mis’ anders krijg jij volgens mij een 1 ster review, omdat je het pakket niet op tijd hebt opgehaald.

3 likes

Zelfs dan zou ik het niet doen. Het is zo makkelijk om te claimen dat het pakket nooit bezorgd is of dat het product wat je verstuurd hebt kapot is. Dan kun je alsnog je geld teruggeven.

Dat kan diegene altijd zeggen toch, ongeacht of het via de (nep) UPS gaat of niet?

1 like

Op Facebook marktplaats komt dat UPS verhaal regelmatig voorbij, met waarschuwingen dat je opgelicht wordt en dat nooit moet doen!
Als iemand geen tijd heeft moet hij het maar in de winkel kopen. Of gewoon geld aan je overmaken en jou het per post laten sturen. Of desnoods met een koerier. Nooit in dat soort vage shit trappen!

1 like

Wij sturen vaak iets terg met UPS die aan de deur komt dus ik zou het direct gedaan hebben. ( van grote webshops, Vans bv. Werkt trouwens heel goed ! )

Maar goed dat sommige hier opmerken dat het misschien een scam is. Nu let ik zeker ook op.

2 likes

Dus ze heeft nooit iets gezegd of goed gekeurd. Gewoon 2 weken niks laten horen terwijl ik dr gelijk heb bericht enzo
Dus dr ding is na 2 dagen gewoon goed gekeurd en ik heb mn geld gekregen. Krijg ik nu een review van 1 ster met dat ik dr gedwongen heb om te ruilen en t zelf op te lossen en dat ze het nu net zo goed in de winkel had kunnen kopen ( Die jurk koste in de winkel 50 en ze heeft hem voor 10 met nu extra verzend kosten maar ze komt niet aan die 50 hahah) en dat het zomaar is goed gekeurd terwijl ze dat niet heeft gedaan blabla. Ja schat dan moet je ook gewoon wat meer op die app kijken meid. Bedankt voor je geld tot nooit meer ziens

2 likes

Lekker reviewtje terug achterlaten

5 likes

Ik bied 50 op een stadsfiets, ze wil er 100 voor hebben dus ik zeg oké dan zoek ik even verder. Nu 6 berichten dat het een hele nette fiets is, dat alles werkt, dat ik 'm voor 80 mag hebben. Dus ik zeg weer dat 50 mijn max is en ik verder zoek, mag ik 'm voor 75 en dat ze niet lager kan gaan, want hij is echt netjes en écht alles doet het. Waarom doen mensen dat :roll_eyes:

1 like

lol ze krijgt hem niet kwijt voor 100 en probeert jou als enige geïnteresseerde alsnog over te halen :crazy_face:

hahaha ja dat denk ik ook, nou wens dr veel succes met verkopen :joy: misschien moet ze de advertentie dan van bieden afhalen hahaha

1 like

Ik heb nu iemand die naast verzending ook nog een toeslag rekent omdat hij tijd kwijt is met inpakken en naar het postkantoor gaan :woman_shrugging: echt verwerk dat gewoon in de prijs die je vraagt

4 likes

Had iets verkocht op marktplaats maar ze moest er toch nog even over denken ‘maar ga denk wel kopen maar even denken ik laat morgen weten’ dus stuurde nog van mocht je het toch niet willen, is niet erg maar zeg het even. Nu weer een paar dagen verder en ze leest wel de berichtjes maar zegt niks meer. Zo irritant zeg gewoon als je het niet wilt hebben :tired_face:

3 likes

Ik heb voor het eerst wat verzonden met Homerr en dat duurt echt mega lang. Een pakketje heb ik een week geleden weggebracht en de verwachte bezorging staat nu op uiterlijk 13 juli. Dan doet het er gewoon bijna een maand over terwijl het naar een adres in Nederland moet.

1 like

Geen ergernis maar een vraag: hoe doen jullie dat met dingen verzenden en geld ontvangen? Eerst zien dat het geld overgeschreven is en dan verzenden? Of iets anders? Iemand wilt 2 items van me kopen voor zo’n 70 euro maar ik moet ze dus wel opsturen.

Ik ben alleen maar koper geweest maar ik zou dit nooit durven vragen van een verkoper. Volgens mij is het gebruikelijk dat je eerst betaalt. Zou het niet doen als ik jou was.

1 like

Hij heeft nog niets gevraagd hoor, had het een beetje vaag neergeschreven denk ik. Ik vroeg me gewoon zelf af wat de ‘gebruikelijke manier’ is. Dus eerst het volle bedrag betalen en dan pas opsturen? Want dat zou ik persoonlijk als koper dan weer niet fijn vinden.

1 like

Volgens mij wel gebruikelijk om eerst het het geld over te maken. Dat heb ik tot nu elke keer gedaan toen ik iets kocht wat verzonden werd. Je kan nadat het geld is overgemaakt en jij het pakket heb gemaakt de track & trace sturen. Eigenlijk zodra hij betaald kan je gelijk het pakket aanmelden. Als je emailadres invult van koper krijgt die gelijk een melding.

Je zou ook, als je daar fijner bij voelt, het pakket eerst kunnen aanmelden (online) en de bevestiging hiervan tonen en dan het geld laten overmaken, misschien een idee?

1 like