Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Via Marktplaats regelen. Zij via MP laten betalen en het dan opsturen. Je kan ook voor gelijk oversteken kiezen. Heb nooit gehad dat iemand moeilijk deed over eerst betalen.

6 likes

Ja je kan idd als het via marktplaats is gelijk oversteken doen. Anders altijd eerst geld ontvangen en dan pas opsturen. Het is heel ongebruikelijk om eerst het product op te sturen en daarna pas geld te ontvangen.

1 like

SORRY nog 1 vraag: waar kopen jullie goedkoop verpakkingsmateriaal? Of wat gebruiken jullie? Ik heb gewoon niet zoveel zakjes en dozen die ik kan hergebruiken, I blame mijn opruimdrang!

Dozen uit de supermarkt

1 like

Omgekeerde plastic tas kan ook. Is vaak stevig plastic. Ik bewaar vaak als ik zelf wat heb besteld.

3 likes

Vijf uur afgesproken, drie keer raden wie er nu nog niet is zonder een berichtje dat het later wordt :roll_eyes: waarom komen mensen nooit op tijd

1 like

Ik HAAT het dat mensen hier in de buurt altijd de hoofdprijs voor hun spullen willen hebben. Foto 2 is bijv nu een foto van de kast, x jaar geleden met nieuwprijs eraan. Of ik daar even in de buurt wil blijven. Doei! :raising_hand_woman:

3 likes

Sinds wanneer moet je betalen voor marktplaats? Ik wil iets te koop zetten, maar moet dan 35 euro per maand betalen :face_with_monocle: Of is dat alleen in bepaalde categorieƫn?

2 likes

Ja in sommige categorieƫn moet je betalen helaas! Volgensmij met voertuigen zoals auto en scooter. En caravan dacht ik ook

3 likes

Oh ok! Wat vervelend. Heb het nu maar op Facebook marketplace gezet.

1 like

Vervelend! Het is bij mij uiteindelijk wel goedgekomen. Niet alle bezorgers scannen ā€˜t pakket gelijk blijkbaar dus na een paar dagen stond ā€˜t pas in Vinted (toen het pakket al was aangekomen) Hopelijk is dat bij jou ook het geval!

1 like

Bij dpd heb ik dit altijd. Bij vinted kan je dan drukken op ik heb het al verzonden.

Ik heb het nu weer. Gisteren weggebracht, gezien dat het gescand werd maar bij vinted alsnog als niet verzonden.

1 like

Had gisteren iets aangeboden op de weggeefhoek, kunnen mensen gratis ophalen en dan spreek je wat af. Komt niet. Maar dan zelf ook niet zeggen, het is dan dat je er zelf naar vraagt of persoon nog komt. Lukte gisteren niet, zou dan vandaag komen. Het staat sinds 11 uur al buiten en nog niet geweest.
Joe :wave:

EDIT: Nu bericht gehad met enkel ā€œkom nietā€
OKE DAN NIET JOH

Ik heb dit toevallig ook en heb gebeld met DPD. Maar schijnt dat het via Vinted niet zo goed werkt met die tracking omdat ze het met de hand moeten sorteren of iets. Dus kan even duren voordat er iets in die tracking gebeurd maar zou goed moeten komen haha. Heb wel Vinted ook een berichtje gestuurd voordat het straks geannuleerd zou worden

1 like

Mensen die hun pakket heel laat ophalen…

2 likes

FOEI

Ik heb iets op mp staan, 1x gedragen, echt als nieuw en heb het voor 20 euro onder de nieuwprijs erop staan (45 euro nu) en dan gaan mensen zeiken dat ze voor 20 euro meer het nieuw kunnen kopen. Prima, dan doe je dat toch? Je kan het ook met 20 euro korting bij mij kopen, maar please ga niet zo zeuren daarover, ik ga het niet goedkoper maken omdat jij het te duur vindt.

12 likes

Heerlijk topic dit. Ik herken (helaas) veel van de ergernissen, maar wat ik een paar maanden geleden heb meegemaakt slaat echt alles. Dat was niet ergerlijk, maar gewoon enorm eng.

Iemand had interesse in een jeans en wilde die bij mij passen en ophalen. Prima, heb ik goede ervaringen mee. Sommige mensen hebben bij mij thuis zelfs hele passessies gehouden. Ik zorg dat ze zich kunnen omkleden in het toilet en niet zomaar toegang hebben tot andere spullen dan de items die ik verkoop. Daarnaast check ik altijd de profielnaam, het profiel van de koper en de recensies. Zo weet ik dat ik niet met een creep te maken heb.

Dat leek bij deze persoon ook helemaal in orde, maar rond de ophaaltijd zie ik ineens een man bij de deur verschijnen. Ik was er niet op berekend dat iemand anders het item zou ophalen, maar prima. Het item lag nog in de woonkamer, dus ik wil de jeans ophalen. Vervolgens loopt die man achter mij aan de woning in, vraagt hij of hij de broek mag passen en bleek hij hem dus voor zichzelf te willen kopen. Ten eerste: waarom vermeld je dit bij het maken van de afspraak niet, ten tweede: ik kon zo al zien dat de broek veel te klein zou zijn en ten derde: die man stonk enorm en gedroeg zich heel zenuwachtig en raar. Ik kreeg het idee alsof hij hele andere bedoelingen had, maar was ook te verbouwereerd om hem mijn woning uit te werken.

Ik heb hem dus nog serieus die broek laten passen ook, ondertussen wachtend bij het aanrecht zodat ik een mes bij de hand had als het nodig zou zijn. Het passen duurde ontzettend lang en halverwege kreeg ik ineens een mp bericht dat de broek niet pastte en de vraag of hij ook nog jurkjes kon passen. Daar heb ik niet op gereageerd, want die zouden ook allemaal te klein zijn. Uiteindelijk ben ik naar het toilet toegelopen en heb ik gevraagd of het lukte. Toen gaf hij mij de broek terug, verontschuldigde hij zich en vertrok hij weer.

Achteraf denk ik dat hij in een identiteitscrisis zat, sociaal super onhandig/beperkt is en zich ter plekke ook geen raad wist met de situatie. Om die reden heb ik uiteindelijk geen melding bij mp gemaakt. Maar ik was wel enorm geschrokken, heb mijn toilet lang moeten luchten en schoongemaakt en heb de broek voor de zekerheid ook in de was gestopt. Sindsdien spreek ik niet meer bij mij thuis af.

5 likes

Heb via Vinted Montessori speelgoed gekocht wat duidelijk van AliExpress afkomt en giftig is. Nou moet ik zelf de retourkosten betalen, echt belachelijk!! Ik verlies minimaal €10 terwijl de verkoper aan wholesale doet (mag niet op Vinted) Ć©n giftig nepspeelgoed verkoopt. Hij komt er gewoon mee weg…iemand ervaring hiermee? Verkoper reageert uiteraard niet op mijn verzoek om de retourkosten te betalen :rage:

Rapporteren?

1 like