Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ja maar ik bedoel een deel van het geld, niet alles! Ik heb voor m’n moeder wat verkocht en dacht laat dat mooi uit betalen en de rest laat ik staan want daar shop ik dan alleen van op Vinted… maar dat lijkt niet te kunnen.

1 like

Je kunt toch zelf het bedrag invullen wat je uit wil laten betalen?

1 like

Dat lukt mij dus niet? Ik zie alleen dit

Ik heb kinderschoenen van 2 euro (!) op Vinted. Vraagt iemand: ik zie dat je ook in X woont, kan ik ze komen passen?

Eerlijk gezegd vind ik dit echt veel te gedoe voor zo’n mini aankoop. Hoe zal ik hier op antwoorden?

1 like

Ik zou zelf de schoenen verpakken en verzenden meer moeite vinden dus zou het zelf wel doen denk ik. Bedrag maakt dan ook niet uit toch, weg is weg.

3 likes

Dan maak je x bedrag over vanaf je gewone betaalrekening naar je moeder (wat je van je moeder verkocht hebt) en kun je het bedrag in je portemonnee staan? Is misschien een makkelijkere optie.

2 likes

Gewoon zeggen dat je het teveel gedoe vindt?

4 likes

“Nee sorry ik doe alleen versturen”.

Ik zit juist op Vinted omdat ik al die mensen niet in mijn huis of aan mijn deur wil. Als het toch niet past verkopen ze het maar weer door, doei :wave:

Op marktplaats krijg je over het algemeen ook een betere prijs als je iets verkoopt maar heb zelf 0 zin in live contact met potentiële kopers

7 likes

Ik zou gewoon aangeven dat je liever online verkoopt, dus dat bij jou thuis passen geen optie is.

Ik heb dit ook een keer geprobeerd bij een skipak van 500 euro en dat meisje zei eerst prima en vervolgens reageerde ze nergens meer op. Dus toen heb ik het ook maar gelaten.

1 like

Zo zuur. Heb blijkbaar een item op Vinted staan dat ik al had verkocht, nogmaals verkocht :see_no_evil: dom dom dom kon het neeeeergens in huis vinden :+1:t3:

2 likes

Ik heb een leuke meevaller gehad! Had een maand geleden iets op Marktplaats gezet.

Persoon 1 biedt € 20, ik zeg: prima – geen reactie meer
Persoon 2: € 25, ik: kom maar halen – weer geen reactie
Persoon 3: € 35. Weer stilte.

Nu heb ik het dus net voor € 45 aan iemand verkocht. :money_mouth_face: :money_mouth_face: :money_mouth_face:

44 likes

Gisteren ook wat meegemaakt. Ik kreeg op mijn donder dat ze het jurkje te duur vond want voor hetzelfde bedrag kon ze naar Roermond een nieuw jurkje halen.

Ik heb aangegeven dat als het te duur voor haar is, ze het niet moet kopen en gezegd dat ze maar naar Roermond moest gaan.

Toen kreeg ik te horen dat ik geïrriteerd reageerde, dat Vinted een bieding site is en dat ze mijn jurkje op haar favorieten liet staan en misschien toch wel zou willen kopen.

Ik heb haar een Karen genoemd, gecorrigeerd op het begrip biedingssite en gemeld dat ik haar op de blok gooi omdat ik haar mijn jurk niet gun en omdat ik niet zit te wachten op een slechte review van haar

10 minuten later het jurkje verkocht voor de vraagprijs en zojuist direct op de post gedaan.

Ik heb mevrouw Karen nog wel even gedeblokkeerd zodat ze een melding kreeg van de verkoop :joy::joy:

Stom wijf.

Verkoop loopt bij mij heel goed trouwens. Gisteren voor 135 verkocht, afgelopen twee weken ook nog eens 300. Ik moet wel zeggen dat ik alleen duurdere kleren verkoop. Misschien ligt het daaraan, maar mijn portemonnee is straks mooi gevuld voor Black Friday.

:sparkles:Girl math: Vinted Geld is Gratis Geld :sparkles:

20 likes

Ik ga stuk om hoe overtuigd je van jezelf bent :joy:

20 likes

Ik zou hier als karen niet zuur van zijn tbh maar juist denken Ha wat een sukkel die t gekocht heeft.

10 likes

iemand nog aanraders voor semi onbekende merken op vinted met goede kwaliteit kleding die je voor weinig kan kopen?

1 like

Klein leed maar ik ben op zoek naar een specifieke jurk die online in mijn maat is uitverkocht. Een maat groter gepast maar die zit helaas niet mooi. Nu staan er gelukkig veel op Vinted, maar óf niet in mijn maat, óf er wordt niet gereageerd nadat ik het koop.

Gisteren eindelijk gelukt - dacht ik - maar nu klopt de maat in het label niet (zegt ze “ja maar hij valt toch als een 36 daarom heb ik dat ingevuld”). :sob:

5 likes

weer de fout gemaak om iets gratis op marktplaats te zetten, wat een gezeik

maar het is echt iets wat niet naar de kringloop kan en waar ik ook geen geld voor wil vragen (zak oude maar nog wel prima nagellak)

2 likes

Misschien kun je het in een doosje op straat / de vensterbank zetten in het vervolg? Dan is het zo weg is mijn ervaring. En geen gedoe.

3 likes

Zo fijn als je vriendelijke mensen treft via marktplaats 🫶

10 likes

Eens! Ik had laatst een glazen vitrine kast gratis aangeboden (wel zelf sjouwen vanaf 4 hoog) en kreeg super snel bericht van iemand. Moet zeggen dat ik dat contact een beeeeetje questionable vond en m’n twijfels had, maar toen kwam er een super lieve man met twee zoons het ophalen.

Was voor de jongste zoon van 11 ofzo die er z’n Starbucks collectie in ging etaleren :joy: en denk dat ik ook met dat kind contact had en dat het daarom een beetje raar verliep. Maar was echt een cute kind uiteindelijk.

15 likes