Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Buhhh. Ik wil iets kopen op Vinted maar diegene is al drie weken niet online geweest. Ze reageert ook niet op biedingen.

1 like

iemand wilt nu 3 artikelen in een bundel kopen maar het is overduidelijk een doorverkoper

dat gaan we dus niet doen he

2 likes

Waarom niet? Jouw uiteindelijke doel is dan toch bereikt? Je spullen verkopen?

1 like

Misschien dat de koper weet dat het meer zal opleveren?

2 likes

Omdat zij er dan winst opmaken bij het doorverkopen. Zou ik ook geen zin in hebben.

Maar die betaald waar jij het voor hebt staan. Als je vind dat er meer op te verdienen valt dan moet je het hoger prijzen. Als ik iets erop zet voor een prijs wil ik dat ervoor hebben en als iemand denkt er meer voor te kunnen krijgen be my guest maar dan ben ik eraf.

11 likes

ja vind het stom als mensen dingen kopen met als doel weer door te verkopen, verkoop liever voor eigen gebruik. al weet je dat natuurlijk nooit zeker! verzenden heeft al een redelijke milieubelasting en vind het dan extra stom dat het daarna nog een keer verzonden gaat worden.

edit: bovendien, als ik iets naar de kringloop breng is dat ook met het idee dat het door iemand gekocht en gebruikt gaat worden, niet door iemand die het voor het driedubbele online gooit. het is allemaal niet strafbaar maar vooral gewoon stom :rage:

13 likes

Hebben jullie op vinted wel eens gehad dat er een vertraging zit in de tracking informatie? Ik lees op vinted dat er 48h vertraging in kan zitten, maar lijkt me dat als het gescand is dat gewoon zichtbaar is toch?
Ik wacht op de verzending van een pakketje uit Belgie met Mondial Relay, maar de status staat nog steeds op ‘Parcel in preparation at the sender’.

2 likes

Ja heb ik meerdere keren gehad, kreeg van bijv dhl dan een mail dat mijn pakket er was bij het afhaalpunt terwijl het in de app stond op onderweg oid.

2 likes

Help :smiling_face_with_tear: bestel ook weer eens iets via Vinted. Een mooi pakket kleding voor de peuter, vanuit Frankrijk via ups. Best duur ook. Zou aangekomen zijn in ons winkelcentrum bij de lockers maar daar aangekomen en de code ingetoetst (geen qr gehad van ups?) is er geen pakketje te vinden. Zou er nu 4 dagen moeten liggen.

In de mail staat geleverd bij de lockers. In de link staat ‘prive adres’ en vervolgens received by ‘albert’. Zat net te googelen en lees dat ups het soms bij volle lockers oid het pakketje naar een ander dichtsbijzijnd ups punt brengt. Dat zou de Albert Heijn hier zijn.

Ik ga daar morgen even naartoe bellen. Hoop zo dat het pakketje daar ligt, ik begrijp er niks van?

Heeft iemand nog tips mocht het niet bij ah liggen?

1 like

Het kan dat ze het uiteindelijk nog aan je deur komen brengen. Mijn tip is bel UPS, ze hebben mij laatst heel goed geholpen.

1 like

Als mensen zo’n interpretatie hebben van “in nette staat” dan hoef ik zo’n kledingkast niet eens te bekijken want dan weet ik dat je een onwijs pillig kledingstuk ontvangt dat omschreven staat als heel goed of nieuw zonder prijskaartje.

19 likes

Voor hoeveel staat dit te koop? :scream:

1 like

boosten werkt trouwens goed! zeker de paar centen waard

5 likes

Ik had al een tijd niets verkocht via vinted en ineens een paar dingen verkocht. Maar toen ging ik naar het verzendpunt en doen zij niet meer aan mondial relay. Eerst volgende punt is een half uur rijden, dat is het nu ook weer niet waard. Gelukkig geen negatieve recensies gekregen maar wel jammer.

4 likes

ja er stoppen echt veel pakketpunten. nog maar 1 homerr punt in mijn stad (120000 inwoners :roll_eyes:)

2 likes

Argh dat is echt vervelend. Ik was ook wel erg verwend met alles (behalve UPS) om de hoek.

2 likes

Maken jullie voor vinted meestal ‘aan foto’s’ van kleding of gewoon een foto aan een hanger bijvoorbeeld? Ik wil niet met mijn hoofd erop, maar vraag me af of aan foto’s beter werken of dat het niet zo veel uitmaakt

3 likes

Ik maak aanfoto’s en op een hanger. Bij de aanfoto’s zorg ik dat mn hoofd er niet op staat.

Ik vind het bij een ander ook altijd fijn om te zien hoe het valt.

6 likes

Alleen op een hanger.

Meestal doe ik iets weg omdat het niet meer past, dus dan is een aanfoto ook geen succes.

5 likes