Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Het moet ook via Vinted kunnen, ik heb het momenteel namelijk ook (verkoper had mij een verkeerd item opgestuurd :expressionless: ) en toen ik dat aangaf heeft ze voor mij, binnen vinted, meteen een verzendlabel gekocht dat ik kon downloaden om het terug te sturen. Hij kwam gewoon meteen in ons gesprek te staan en er wordt ook in Vinted bijgehouden hoe ver de verzending is. Misschien kan dat alleen nadat de koper heeft aangegeven ā€˜ik heb een probleem’.

Alsnog heel erg irritant, want ik moest ook printen en heb geen printer en het is een cadeau (persoon had dit specifiek gevraagd en het is nergens anders te koop) dus ik hoop dat het nog op tijd terug komt.
Ik had trouwens ook geen keus, het was terugsturen of het item houden en er ook gewoon voor betalen (het was echt een monsterlijk lelijk t-shirt trouwens dus dat was sowieso geen optie :smiling_face_with_tear:).
Als verkoper is het ook mogelijk om te zeggen dat de persoon het mag houden en er niet voor hoeft te betalen, maar als koper heb je geen poot om op te staan. Het kan zelfs dat je het dan op eigen kosten terug moet sturen als de verkoper je geen andere optie geeft (ook wel eens gehad)

3 likes

Iemand vraagt of ik iets wil reserveren, ik doe dat en daarna koopt iemand anders het die toevallig precies dezelfde bundel een uur daarvoor heeft gemaakt. Heel raar dat diegene dat dan kan kopen terwijl het gereserveerd staat.

En iemand koopt een romper, kiest voor Homerr en vraagt daarna of ik het morgen kan versturen zonder het mee kan op vakantie. 1. Ik ben toch geen webshop, 2. Succes met Homerr en hun verzendtijden.

2 likes

het is overigens door m’n vader verstuurd dus wil ook niet boos op hem worden hahaha, was juist zo lief dat hij me wilde helpen 🄹

@LaPetiteRobeNoire ugh ja klinkt echt vervelend, nu wel benieuwd hoe lelijk het t shirt was.

ik denk dat ik aanbied buiten Vinted om het juiste product alsnog naar Frankrijk te sturen (die heb ik nog wel), en de Nederlandse die het boek had gekocht (maar nu onderweg is naar Frankrijk…) aan te bieden de bestelling te annuleren en mocht het boek weer bij mij komen die ook kosteloos naar haar te sturen

4 likes

Heel nette oplossing :clap:

1 like

Waar verkopen jullie het liefst boeken? Marktplaats, Vinted of ergens anders?

1 like

op marktplaats krijg je er een stuk meer voor, vinted is wel makkelijker, dus soms als ik iets via marktplaats verkoop vraag ik mensen of ze evt. via vinted fijner vinden en dan upload ik m daar snel even.

wil ook nog eens langs een tweedehands boekwinkel gaan, bijv. de Slegte, maar geen wat je daar voor bedragen kan krijgen. bij die hier in de stad krijg je wel meteen je geld.

2 likes

Mijn pakketje neemt de toeristische route.

12 likes

Ik kreeg net melding dat ik m’n pakketje heb opgehaald (dpd) maar heel gek want hij kwam pas vandaag aan, had nog geen bericht gehad dat ie ook Ć©cht is aangekomen, en ben dr niet geweest. Dpd zelf zegt ook dat ie nog niet bezorgd is, maar nu moet ik dus op ā€˜niet alles oké’ klikken omdat ik anders automatisch akkoord/tevreden ben. Gedoe gedoe

Vinted; Nieuw met prijskaartje in de beschrijving en in het berichtje ā€œhet is amper gedragenā€ :nerd_face: Wat is het dan?!

2 likes

Oplichting

11 likes

Ja. Vet kut. Zet het dan niet zo in je advertentie. Gedragen is niet nieuw :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Het was zoiets maar dan een shirt ipv een trui :joy:

3 likes

Word ook gillend gek van de status ā€˜heel goed’ en dat er dan gaten inzitten of vlekken. En dan in de beschrijving zetten ā€˜met een beetje vanish gaat het er vast uit maar zelf niet geprobeerd’

9 likes

Hebben meer mensen problemen met het aanmaken van verzendlabels? Voor DHL. Echt irritant

2 likes

Ik wil iets duurs verkopen (Garmin horloge). Iemand ervaring via Vinted? Ben als de dood dan juist dan het pakketje kwijt zou raken en aangetekend verzenden via Vinted gaat natuurlijk niet…

1 like

Per verzender vergoeden ze andere bedragen, dpd volgens mij het meeste. Wellicht een idee om in de advertentie te zetten dan je alleen met een bepaalde verzender het pakket verstuurd.

Edit;
Heb het even opgezocht.

4 likes

Ik heb geen idee hoeveel zij betalen, maar ken je die winkels ā€˜Used products’? Ze zitten op best veel plekken tegenwoordig. Zij kopen ook horloges en andere electronica in.
Als ik zelf iets duurs zou willen verkopen en het niet via Vinted zou willen doen en geen zin zou hebben in marktplaats gedoe, zou ik daar denk ik eens vragen hoeveel zij ervoor zouden geven.

https://www.usedproducts.nl/winkels/

2 likes

Mits je wel binnen 48 uur een formulier opstuurt. Mijn pakket is zoek en ik was 2 uur te laat met het formulier. Had het wel op tijd aangegeven, maar was te laat met het formulier mailen. Echt balen.

2 likes

Ik heb iets soortgelijks verkocht, aan iemand in Frankrijk. Vond het ook wel spannend. Iemand gaf me de tip om te filmen als je het inpakt met het etiket, dus dat heb ik gedaan (als bewijs). Niet gebruikt hoor maar voelde wat fijner. Alles goed gegaan gelukkig!

3 likes

Verkoopt iemand nog wel eens iets via facebook marktplaats? Gisteravond een bbq erop gezet en binnen 24 uur 40 reacties, terwijl ik op marktplaats er nog geen een heb.

2 likes