Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Zo moeilijk is het toch niet, gedragen is gedragen, niet gedragen is nieuw. En als je het gewassen hebt, is het ook niet meer nieuw, ook al is de staat heel goed. Je kunt gewoon in de tekst zetten dat er geen gebruikssporen zijn.

Ik kijk hierdoor eigenlijk ook nauwelijks naar de aangegeven staat (behalve als het nieuw met prijskaartje is) want mensen interpreteren dit zo anders. Je kunt beter gewoon goed naar de foto’s kijken (en eventueel vragen stellen).
Ik heb het ook wel eens andersom gehad, dat er stond ‘veel gedragen’ en dat het er vrijwel als nieuw uit zag, maar meestal is het helaas andersom.

Edit: Ik zag er laatst trouwens een met de staat ‘nieuw zonder prijskaartje’ en een van de foto’s was een vakantiefoto waarin ze het kledingstuk aan had :smiling_face_with_tear:

17 likes

Ja dit zie ik zo vaak, een aan-foto op locatie en dan met droge ogen beweren dat het nieuw is.

@JustinBieber ik ben het niet helemaal met je eens, gedragen zonder gebruikssporen is nog altijd niet ‘nieuw’. Ik zet dingen die nog zo goed als nieuw zijn in de categorie ‘heel goed’ waar ze wat mij betreft ook horen.

Edit: bij mij (instellingen staan op Engels) staat er trouwens pas bij Goed ‘may show signs of wear’, bij Heel goed staat alleen ‘may have slight imperfections, but still looks great’

5 likes

Ik erger me echt aan mensen die 826382 merken in de advertentie zetten waardoor je ze telkens tegen komt als je zoekt op een bepaald merk.

Tegenwoordig rapporteer ik deze advertenties altijd onder misleidend merk. Vinted doet hier wel wat aan want ik krijg altijd een terugkoppeling dat ze de verkoper hebben aangesproken.

17 likes

Is ook niet wat ik vind. Alleen vind ik de omschrijving daarna ook niet altijd passend want die oppert dat er slijtage is. Ik gebruik overigens nooit nieuw zonder prijskaartje tenzij ik t eenmalig aan heb gehad. Maar vind de omschrijvingen misleidend dus begrijp wel waarom het daar soms misgaat.

Ik wil diegene die tipte - kan het niet meer terugvinden - om zoektermen als ’ Paris/Stockholm/Los Angeles atelier’ te gebruiken bedanken. Echt top tip! Heb nu een (hopelijk in het echt ook haha) mooie trui voor 8 euro gekocht.

7 likes

Ja want dan staat er ook bij: upload foto’s en beschrijving van de gebreken.
Eh. Er zijn geen gebreken :sweat_smile:
Mist een soort categorie tussen ofzo

3 likes

Maar er staat toch ‘may have slight inperfections’ niet ‘has slight imperfections’. Het kan, maar hoeft niet. Als er niks mis mee is kun je dat toch in de omschrijving zetten?

1 like

In het Nederlands is dat niet haha
IMG-1553

3 likes

:flushed: nou zeg, dat is ook raar, in het Engels is het dit

Ik koop veel van Poolse verkopers en dit is een van mijn grootste ergernissen, maar misschien staat het er in het Pools ook wel anders. Wat slecht vertaald zeg.

5 likes

Ik ook! Wel van iemand die dus nergens op reageert en al 8 weken offline is, dus fingers crossed haha.

2 likes

Mijn koper heeft het boek nooit opgehaald in België, leest mijn berichten ook niet meer en ik heb na retour 1,5 maand moeten wachten tot mijn boek weer ergens op de DPD locatie bleek te liggen. Dit is nooit gemeld door Vinted of DPD, maar ging zelf iedere dag op de DPD site kijken. Vandaag daar maar eens naartoe gereden.

De koper krijgt gewoon vrolijk haar geld terug.

Echt irritant dit. Ze is gewoon wel op Vinted actief met heel veel automatisch geannuleerd reviews.

Heb dit account gemeld en ze zouden actie hebben ondernomen. Maar wat is dat dan? Ze is gewoon actief nog.

2 likes

Homer heeft een pakketje van mij verwisseld. Mijn koper kreeg opeens een lelijke jurk ipv mooie blouse.
Iemand hier ervaring mee? Hoe groot is de kans dat ik wel gewoon mn geld krijg van Vinted?

Niet met homerr, wel met DHL. Een ticket aangemaakt en uiteindelijk een week of 3 later kreeg ik m’n geld terug (ik was de koper). In mijn berichten stond vanuit Vinted dat de verkoper ook haar geld zou krijgen. Dat kreeg ze in eerste instantie niet berichtte ze mij. Nadat ik haar mijn vinted bericht had gestuurd in een screenshot kon ze die doorsturen naar vinted en kreeg zij ook haar geld. Uiteindelijk werd mijn juiste pakket 2 week later alsnog bezorgd :sweat_smile:

3 likes

kunnen jullie wel bij je opgeslagen zoekopdrachten komen op vinted? voel me giga boomer maar kom er niet achter haha

omg :skull_and_crossbones: hoe wist ik dit niet hahaha, dankjewel!

4 likes

deze foto hahahahahah

24 likes

Dit is hoe ik me voel

12 likes

Ik had schoenen verzonden en die zijn kwijt geraakt, terug naar mij verzonden, twee keer (zogenaamd) aangeboden door dhl maar ik was niet thuis (wel) en nu liggen ze op een sorteercentrum semi in mijn buurt. Maar opeens was de koop afgerond en kreeg ik mijn geld? Heel vreemd. En de koper heeft ook een hele afwachtende houding, zegt niks meer en neemt geen contact op met vinted? En ik ga niet voor niks daar heen rijden

1 like

Ugh, ben een groot meubel aan het verkopen dat iemand vanmiddag zou komen halen, maar op de afgesproken tijd laat hij weten dat het toch niet lukt en of het morgen.
Nu zit ik met alle meubelonderdelen in m’n woonkamer, had alles alvast een verdieping lager gezet. En was er speciaal voor thuisgekomen.
Echt zo irritant af en toe die marktplaats communicatie.

2 likes

Vinted is echt dood lijktwel. Normaal gesproken heb ik altijd wel veel views en favs maar nu echt 0? Terwijl ze er al even opstaan en het ook populaire items zijn

Hebben meer mensen hier last van? Of heb ik een shadow ban ofzo🧐

5 likes