Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ja heb ik ook!

2 likes

Ik heb net Vinted hierover gecontacteerd maar die zeggen dat als ik meer interactie wil ik m’n items maar moet boosten :joy:

1 like

Jaaa hier ook!

Ik heb juist het tegenovergestelde. Afgelopen dagen meerdere dingen erop gezet en bijna allemaal hebben ze inmiddels 300+ views en 40+ keer aan favoriet toegevoegd. Dat is me nog nooit gebeurd, het lijkt wel alsof ik geboost ben terwijl ik hier niet voor heb betaald.

Maar kopen ho maar. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Super frustrerend!

Een vriend van me (die heel dure merkkleding verkocht) liet geinteresseerden die wilden komen passen een soort borg van €10 betalen.
De afspraak was dat ze de €10 terugkregen als ze volgens afspraak kwamen opdagen.

Het zou eigenlijk wel fijn zijn als MP zo’n optie in de app inbouwt. Je zou dit zelf ook zo kunnen communiceren in je advertentie. Ik denk dat het voor serieus geinteresseerden geen probleem is

1 like

Ik zou dan echt denken laat maar hoor

35 likes

Maar echt, vind dit ook echt klinken als een scam. Als je komt krijg je die 10 euro terug, haha tuurlijk.

7 likes

Oh dat zou ik echt niet vertrouwen, 10 euro betalen om ĂŒberhaupt te mogen kijken. Ik snap dat het superfrustrerend is om te wachten op mensen die niet op komen dagen, maar ik denk eigenlijk dat hij er meer geĂŻnteresseerden mee verliest dan wint.

4 likes

Bij hem werkte het wel echt goed! Het waren wel echt niche merken, misschien dat dat het verschil maakte.

3 likes

Oké, dit doe ik dus ook niet meer. Heel irritant dat het niet meer verwijderd kan worden, daardoor heb ik nu een erg onoverzichtelijke inbox. Stukje karma denk ik.

2 likes

Iemand toevallig ook DHL wat vertraagd is? Ik verwacht een pakket en heb zelf ook eentje verstuurd. Beide zijn vlak voor kerst afgegeven en opgehaald door DHL. Maar ze blijven staan op de status Klaar voor versturen naar het sorteercentrum.

Nu begrijp dat met kerst het iets langer kan duren, maar 3 dagen na kerst nog steeds geen update. Ben bang dat ze beide kwijt zijn.

1 like

Ja kerst- en nieuwjaarsdrukte. Ik wacht ook op iets en staat ook al dagen stil. Komt wel uit Amerika via eBay maar wordt verder afgehandeld door DHL hier. Probeer je trouwens via de Vinted tracking of op de DHL website zelf? Laatste laat hier vaak meer zien dan via Vinted.

Trouwens het artikel wat iets van 50, I kid you not, op gereserveerd stond is uiteindelijk verkocht. Nu weer verder naar het standaard programma van ergernissen in beschrijvingen van nieuw zonder kaartje en dan in de beschrijving er “paar keer gedragen” of “maat L” staat er maat M in het label wat echt niet gaat passen.

Heb je je pakketje trouwens inmiddels opnieuw aangeboden gekregen @Karl_Lagerfeld? Want ze moeten het volgens mij ook de volgende dag nog proberen of ik ben in de war met DPD.

2 likes

Niet via Vinted, maar ik heb laatst ook een pakketje met DHL ontvangen dat 7 dagen ergens in een sorteercentrum bleef hangen volgens de traceercode en dat is uiteindelijk gewoon bezorgd, dus het zal inderdaad gewoon de decemberdrukte zijn. Ik was toen ook bezorgd en heb contact opgenomen met DHL en ze zeiden dat ik nog even moest afwachten, omdat het heel druk is.

Iemand uit Oostenrijk wil iets van me kopen en zegt dat ik mijn email adres aan haar moet doorgeven voordat ze het via Vinted kan kopen? Maar mijn e-mail is bij Vinted gewoon bekend. Wat moet ze daar dan mee?

2 likes

Dat kan niet via Vinted Oostenrijk is niet aangesloten bij ons.

1 like

Huh wat gek want er staat toch echt dat die persoon uit Badl Ischl in Oostenrijk komt haha. Wordt er ook gescamd op Vinted?

1 like

klinkt zeker als je een scam! ik maakte dit veel via de deense variant van vinted mee. dan willen ze je persoonlijke gegevens om je dan een mail/sms te sturen om de “verzending te bevestigen” maar eigenlijk zijn ze dan uit op je bankgegevens/identiteit. weet niet of dat hier ook zo is natuurlijk maar zou dit persoon zeker even melden :sweat_smile:

lijkt ook specifiek in oostenrijk een probleem te zijn haha

3 likes

Ik zou hier niet eens aan beginnen, duurt zeker 83 jaar voor het aankomt in Oostenrijk

4 likes

Niet via vinted maar op etsy komt t veel voor. Word ook voor gewaarschuwd dat t een scam is, ze doen dan alsof ze het moeten invullen inclusief printscreens en al maar dat is gewoon niet waar.

3 likes

Ah het account is al geblokt denk ik want onze conversatie is verdwenen haha

2 likes