Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik had een trui gekocht op Vinted en de verkoper annuleerde vrij snel daarna met de mededeling dat ze de verkeerde prijs had ingevoerd. Even later een berichtje dat ze hem opnieuw had geupload en ik hem weer kon kopen. Ja meid niet voor 75 euro als je eerst 25 vroeg.

17 likes

Partner had iets verkocht via marktplaats, dat is afgelopen vrijdag opgepikt door een vriendin van de koopster. Zij had geen geld mee en vroeg of mijn partner een betaalverzoek via marktplaats kon sturen en is daarna vertrokken, het ging namelijk om een klein bedrag en het ging in goed vertrouwen.

Die middag is mijn partner van telefoon geswitcht waardoor hij weer opnieuw moest inloggen in zijn MP-app maar hij moet een code invoeren die hij op een ander telefoonnummer (werktelefoon waar hij inmiddels niet meer werkt) ontvangt. Contact opgenomen met marktplaats om te vragen of de sms-beveiliging overgezet kan worden naar zijn huidige nummer, kan 48 uur duren… wat een gezeik. Hij weet ook niet meer wat de naam was van de koper anders kon ik haar misschien benaderen via mijn marktplaats account.

2 likes

Heeft hij geen mailtjes van Marktplaats? Wellicht dat daar de naam in staat?
Of heeft ze geboden op de advertentie en is die advertentie nog zichtbaar? Dan kan jij dat Misschien op die manier terugvinden?

1 like

Goede tips maar helaas niet :pensive:

2 likes

Jup, een pakketje heeft van 13 tot 28 december op ā€˜klaar voor verzenden naar sorteercentrum’ gestaan. Ik had ā€˜m de 30e binnen.

Hadden jullie ze niet direct daar laten betalen?

1 like

Nee, heeft mijn partner niet gedaan. Ik was niet thuis. Ze had geen cash mee. HƩƩl onhandig allemaal

1 like

Eerder dom dan onhandig :stuck_out_tongue:

8 likes

Of misschien expres? In ieder geval wel laks om niets bij je te hebben terwijl je weet dat je wat op moet halen. De koopster heeft het dan ook niet echt goed geregeld met die vriendin

2 likes

Hier de laatste weken ook mensen gehad die wat kwamen ophalen wat ze gekocht hadden bij ons via marktplaats en dan vervolgens niet genoeg/geen contant geld bij hebben. Hebben een betaalverzoek gestuurd via de rabo app die ze ter plekke betaald hebben. Anders hadden ze het niet meegekregen.

1 like

Ja die discussie heb ik dit weekend al tig keer gevoerd met mijn partner :smiling_face_with_tear:

2 likes

Kneusje is wel toepasselijk voor deze.

Wat staat er bij als omschrijving? Vast iets als:

ā€œHeeft een gaatje, niet geprobeerd te repareren maar misschien lukt dat jou wel. Anders nog leuk voor de opvangā€ :sob:

Haha ik heb hem gevonden, er staat ā€˜Ideaal voor iemand die de knieĆ«n kan repareren’. Ja echt ideaal zeg :joy:

3 likes

Het is toch ook ongelofelijk dat iemand voor €1,50 de moeite gedaan heeft fotos te maken en te uploaden in een advertentie en dan ook nog eens bereid is het in te pakken en naar een pakketpunt te brengen?

Gooi het in een textielbak joh, dan kan het gerecycled worden :joy:

11 likes

Weet iemand wat er mis gaat als er
Geen koop knop komt na een bundel gemaakt te hebben?

De verkoper moet dan volgens mij een formaat kiezen van het pakket. Staat dat er ook niet (ben jij de koper?)

Ik ben de verkoper en heb idd een grootte gekozen

1 like

Oh wat een eye opener… ik zet dus heel vaak, eigenlijk bijna altijd, ā€˜goed’ bij dingen die eigenlijk nog heel prima (geen zichtbare imperfecties) zijn uit een soort bescheidenheid/angst voor gedoe, maar begin me te realiseren dat ik mezelf daarmee in de voet schiet omdat mensen daar niet op filteren of denken dat er dan wat mis mee is….

Maar nu wilde ik het aanpassen en dat mag niet van Vinted?! Dan moet ik het eraf halen en opnieuw uploaden? Men, dat tikt nogal aan met 100+ items…

En dan meteen nog een ergernis: waarom kan ik mijn kast niet gewoon sorteren op bv maat, zodat mensen gericht door mijn feed scrollen? Nu staat kinderkleding en dameskleding en maten door elkaar en dat nodigt niet echt uit om verder te kijken…

6 likes

Ook mijn ergernis. Mensen die een bundel willen kopen. Jij selecteer dan het formaat van verpakking en hoor je niks meer… je wou het toch?

4 likes