Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Hetzelfde heb ik met mensen die een bod doen, ik het accepteer en dan niet kopen. Maar dat is nou eenmaal zo, heb het geaccepteerd. Ik denk dat je het kunt vergelijken met je online winkelmandje volgooien en je dan bij het betalen toch bedenken.

Als ik bij iemand kijk staan vaak wel dezelfde maat als het artikel wat ik bekijk bovenaan. Ik dacht eigenlijk altijd dat vinted de indeling van een kast laat zien ahv je zoekresultaten

6 likes

Ja dat is volgens mij zo. Hetgeen waar je op zoekt, bijv. Dameskleding maat M komt dan allemaal bovenaan te staan als je door diegene zijn kast kijkt, ookal is het niet op deze volgorde geupload

3 likes

Ik heb eigenlijk nog nooit op staat gezocht, ik schat zelf wel in adhv de foto’s wat de staat van het product is.

1 like

Is het ook mogelijk om de meldingen dat iemand een van mijn items als favoriet heeft gemarkeerd uit te zetten?
Ik heb bij notificaties de optie “Favoriete artikelen” al uit staan maar dat helpt niet.

1 like

Ja dat kun je uitzetten bij notificaties!

Zou iig wel moeten werken zo

3 likes

Deze heb ik uit staan en de meldingen blijven binnen stromen. Zie ik dan nog iets over het hoofd?

1 like

Ik ben zo iemand geweest. Maar in dit geval reageerde de verkoper al 1,5 week niet op mijn aanbod en had ik in de tussentijd al bij iemand anders soortgelijk artikel gekocht.

1 like

Oh maar dan vind ik het heel anders! Ik heb het over mensen wiens bod ik direct accepteer, ik schrijf meestal zelfs nog iets als ‘bedankt voor je bod’ oid en dan reageren ze gewoon nooit meer.
Wat ook mag natuurlijk, ze zijn me niks verplicht, maar beetje irritant is het wel.

3 likes

Zeker als ze ook nog eens heel veel vragen stellen (afmetingen, materiaal, …) en dan niks meer laten weten. Zeg dan tenminste nog iets als sorry ik ga het toch niet doen i.p.v. gewoon niks meer. Zo irritant.

1 like

Ik heb een bordspel besteld op Vinted via dhl, maar het is sinds het inleveren en meenemen van het pakketpunt niet meer verschoven in de track and trace. Iemand enig idee wat er gebeurd als het nooit geleverd wordt? Ik moet nog 7 dagen wachten staat er, en de verkoper kan ook niks doen. En als het vermist is, krijgen we dan allebei ons geld terug?

1 like

Hoop dat deze screenshot mag want is niet echt een gesprek maar ik heb een rokje 22 december verstuurd. Komt het feit dat dit er nog niet is door de bezorgservice denken jullie of omdat de ontvangster het niet ophaalt?

Kan best, ik wacht ook al sinds 16 dec op een pakketje wat via dhl verzonden is (niet via vinted). Maar volgens mij heeft dhl wel behoorlijke vertragingen dus

2 likes

Ja mondial relay kan super traag zijn!

4 likes

Bij mij ging vinted altijd best probleemloos masr laatste tijd ineens allemaal rare dingen.

Nu ook weer een pakketje wat niet afgehaald is en teruggestuurd wordt. Nu had ze ook nog iets extra’s erbij gekocht wat we via tikkie afgehandeld hadden.

Heb eerst maar berichtje gestuurd of het klopt dat ze het niet afgehaald heeft.

2 likes

Ik heb best dure schoenen verkocht op vinted aan een frans iemand. En nu zie ik dat ze ook nul reviews heeft. Ben meteen helemaal bang voor allerlei gezeik.

2 likes

Ik heb nog nooit gezeik gehad, maar wellicht foto’s maken van pakketje inpakken e.d. als bewijs? Geen idee hoor of het kan helpen.

3 likes

We moe(s)ten allemaal ergens beginnen maar duim voor je dat het allemaal gewoon goed gaat. En ook wat Bergson zegt, inpakken en dat vastleggen met foto’s of een filmpje.

Trouwens wat zouden jullie doen: DHL thuisbezorging voor iets meer geld of toch een UPS pakketpunt? Het is een klein artikel dus toch ergens een beetje nerveus.

1 like

Erg ontevreden over een koper op Vinted dus wil eigenlijk 1 ster geven. Maar ja, je loopt dan het risico dat je zo’n review terug krijgt ik wil m’n goede score niet verpesten :sob:

2 likes

wat is de situatie? ik vind ergens dat je als “vintie” de verantwoordelijkheid hebt om toekomstige kopers te waarschuwen

1 like