Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Misschien wachten tot diegene jou feedback heeft gegeven en daarna alsnog die ene ster geven? Als diegene niet uit zichzelf feedback geeft krijg je een week na ontvangst automatisch 5 sterren van vinted. Ik weet alleen niet of een review nog veranderd kan worden?

1 like

Ben wel benieuwd waarom je ontevreden bent over een koper? Te lang gewacht met ophalen?

@whosthatgirl het is een lang verhaal wat veel logischer had gekund achteraf, maar goed, onervaren op vinted. Even kort: ik had het verkeerde kledingstuk opgestuurd, volledig mijn fout. Die wilde ze eerst ook houden, maar wilde ook het oorspronkelijke kledingstuk nog hebben, heb ik ook verstuurd. Toen heeft ze het foutieve kledingstuk toch geretourneerd op mijn kosten. Uiteindelijk afgesproken dat we alles zouden rechttrekken met een tikkie maar nu heeft ze het goede kledingstuk binnen en betaalt m’n tikkie niet terwijl ze voorheen super snel reageerde.

3 likes

ja dan zou ik niets achterlaten en wachten tot de automatische recensie hahaha

1 like

Heb tegenwoordig ook dat kopers 1 ding via vinted kopen en dan een berichtje sturen: ohhw ben vergeten de andere ook erbij toe te voegen, kan het via Tikkie. Op zich prima maar toch krijg ik er een vreemd gevoel bij soms.

1 like

Ohja, ik heb wel antwoord gehad maar verder niet echt hoe nu. Nja eerst maar zien dat het pakket retour komt.

Heb jij bundelkorting? Ik dacht eerst bij dat tikkie ook wel van vreemd maar we hadden al best veel contact heen en weer gehad, had er wel goed gevoel bij. En met alleen een link nasr tikkie kun je volgens mij niks.

Het is wel beetje raar want er zat iets in wat ze dringend nodig had, en nu is ze 2 maanden weg (waarvoor ze t nodig had) dus beetje vreemd verhaal.

Maar ook nu weer duplo gekocht en er missen 6 blokjes en de verkoper super onredelijk. Misschien heb ik eerder veel geluk gehad, maar nu paar keer al van die gekke dingen.

1 like

Lijkt mij dat die mensen dan geen zin hebben om extra verzendkosten (want zwaarder) en de Vinted bijdrage te betalen. Ik zou dit niet te vaak doen want ik kan me niet voorstellen dat Vinted dit goed vindt, zij lopen hierdoor namelijk wel inkomsten mis.

2 likes

Ik heb United Wardrobe bij wel eens iets via een link gekocht. Toen zei zij: ja ze staan ook op marktplaats! En dat scheelde toch een paar euro want zij rekenden best hoge verkoop/koop kosten geloof ik.
Maar toen werden we beide meteen geblokt met zo’n mail dat je niet buiten UW mocht verkopen “via” UW :smiling_face_with_tear:
Kennelijk zat er een soort filter op dat ie bij elke externe link alarm sloeg ofzo

2 likes

Ja zo dacht ik dus ook. Het was een hoop Blond Amsterdam spul, dus ook nog breekbaar en zwaar. Dus doe dat liever niet meer nee.

2 likes

Nou goede mensen bestaan nog in de wereld hoor! Ik had iets duurs gekocht via marktplaats maar aan de andere kant van Nederland dus hij zou het opsturen. Ik wilde daarom via marktplaats en met kopersbescherming kopen, maar hij zei dat hij het wel zou versturen en ik dan kon betalen zodra ik het ontvangen had. Op goed vertrouwen. Nou prima natuurlijk dus voor mij haha. Stelt hij zelf voor om de bezorgkosten te splitten. Okay prima! Komt mijn pakket net aan, is de doos gescheurd en missen er een aantal (gemakkelijk bij de bouwmarkt vervangbare) onderdelen. Stelt hij ook nog een korting op de prijs voor! :smiling_face_with_three_hearts: natuurlijk gezegd dat dat niet hoefde maar hij wil het graag. Nou best dan :grin::grin:

22 likes

Broek gekocht via Vinted. Nieuw zonder prijskaartje, maar de broek is duidelijk gedragen. Je ziet het aan de stof. Was niet duur en wil er ook geen probleem van maken, maar wat voor recensie geef je dan?

2 likes

Als je er geen probleem van wil maken zou ik gewoon een persoonlijk berichtje sturen om het toch even te melden. Zou dan gewoon geen recensie geven.

Nee, dat is het item niet waard en het kan prima nog een ronde mee.
Dan lijkt een persoonlijk bericht mij ook het beste. Bedankt voor het meedenken.

3 likes

Vinted staat echt stil. Als je er iets op zet wordt het korte tijd een aantal keren bekeken en als favoriet genoteerd en dan blijft het stil, was eerder niet zo. Ze verplichten je eigenlijk om te boosten. Balen!

3 likes

Dat viel mij ook op. Maar het is nu weer bijna salaristijd en ineens had ik gisteren 4 verkopen. Houd hoop.

2 likes

Tja , misschien maar bij mij nog geen beweging helaas . Wacht nog even af :crossed_fingers: anders toch maar boosten

2 likes

Nou ik heb laatst voor het eerst een artikel geboost en dat leverde niets op…

1 like

Ja, die kans loop je ook, dan kost het je alleen maar geld. Ik heb een keer of 5 geboost, 1 keer hielp het ook niet. Het boosten is trouwens ook nog duurder geworden en je moet nu kiezen of je het alleen voor Nederland wil of internationaal. Ik vraag me ook af of vinted te groot is geworden, komen steeds meer landen bij volgens mij en dat het daarom heel lang duurt voordat jouw artikelen weer voorbij komen

3 likes

Even een update: ben niet opgelicht, yay!

17 likes

Het wordt hoogtijd dat we kunnen filteren op landen.

11 likes