Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oh nee nu wil ze langskomen voor de konijnen :upside_down_face: daar heb ik dan weer geen zin in

9 likes

Ik heb sinds kort een Homerr punt lekker dicht bij dus ik dacht hoppaaaa vet chill. Maar nu zie ik alle dingen die ik wil kopen ineens geen Homerr optie (Belgiƫ) en moet ik een stom Mondial Relay punt ver verderop kiezen of veel geld betalen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik heb vaak ā€˜s avonds minder verzendopties dan overdag, heeft volgens mij te maken met dat ze verzendingen ā€œkopenā€ per dag en dat die ā€˜s avonds dan op zijn. Kun je misschien een keer proberen om het de volgende dag te kopen ipv die avond, zodat je Homerr kunt kiezen.

Ja was hier niet ontdekt dat dat ligt aan de openingstijden van het punt zelf? Want ik kan nu ook niet mijn standaard DHL en DPD punt kiezen want die is nu gesloten.

Merk trouwens dat veel meer alleen Mondial Relay is tegenwoordig en die hier zat is weg dus lekker handig weer.

3 likes

Het is een raar systeem, heb net even gekeken. Bij een Franse verkoper kan ik op dit moment alleen MR kiezen, bij een Nederlandse alleen Homerr. Alle punten zijn gesloten, dus wat de logica daarachter is weet ik ook niet. :joy:

1 like

Volgensmij doet t hele systeem een beetje gek. Normaal komen er sochtends idd punten bij maar nu niet :smiling_face_with_tear:
Heb sws tot de ochtend gewacht dus maar niks veranderde. Ken de truc :yum: vandaar ook m’n verbazing want Homerr was altijd wel steady beschikbaar en staat in principe bij iedereen aan haha

3 likes

Bah soms kom je op vinted zulke zure en zeikerige mensen tegen. Gun die mensen echt slechte karma.

2 likes

details aub

17 likes

Heb er echt zo’n hekel aan als een verkoper niet even een berichtje stuurt als je iets hebt gekocht van ā€˜hee ik heb gezien dat je mijn product hebt gekocht ik stuur het zsm op’
Ik word daar altijd zenuwachtig van want te vaak meegemaakt dat iemand het gewoon niet opstuurt

4 likes

Maar dan kan je het gewoon vragen toch? Ik had het vd week idd niet gezien maar kreeg heel lief een berichtje waardoor ik het na 5 dagen wel zag! Super chill

2 likes

Ik doe dit echt niet. Als je er zo zenuwachtig van wordt kan je beter voor je het koopt zelf een bericht sturen?

17 likes

Ik vind het wel zo netjes om het binnen 24 uur dat iemand iets heeft gekocht een berichtje te sturen dat je het hebt gezien en dat je er mee aan de slag gaat.
Ik koop altijd direct iets, geen biedingen als ik het een schappelijke prijs vind, ik ga dan niet eerst nog een hele conversatie met iemand aan om te kijken of die persoon in staat is iets op te sturen.
Zie nu bij deze meid waar ik iets heb gekocht de laatste 5 reviews ā€˜koper heeft niet voldaan’
Zet je Vinted dan op vakantie modus

2 likes

Vinted geeft verkopers 5 werkdagen de tijd om te verzenden en anders krijg je je geld terug dus doe rustig. Ik ben toch geen webshop die binnen 24uur moet reageren?

48 likes

Ik stuur ook nooit een bericht, maar verzend wel altijd netjes binnen 5 dagen. Voel me ook altijd een beetje opgejaagd als iemand er direct naar vraagt haha.

Als iemand slechte reviews heeft is het misschien wel een ander verhaal, maar dan koop ik het meestal überhaupt liever niet bij die verkoper, of zou ik het voor het kopen juist even checken.

7 likes

Maar dan kun je toch beter niets kopen bij zo iemand als je je daar zorgen over maakt? Ik heb ook weleens gebaald als iemand iets niet opstuurde maar ik vind het zelf echt vervelend als mensen verwachten dat ik ze update over het verzendproces, ik ben geen webshop. Zeker als je ziet dat iemand nog recent is ingelogd geweest wacht ik het gewoon af eigenlijk.

21 likes

Vind dat nog steeds je eigen verwantwoordelijkheid. Check van tevoren reviews, stuur zelf een bericht. Dit heb je zelf in de hand, een ander kan niet ruiken dat je een bericht verwacht. Zoals meerdere hier aan geven is het niet heel gebruikelijk. Ben het ook eens met de webshop opmerking van @Zitzak

1 like

Doe zelf rustig Loes :wink:

Heb een 3 sterren review met ā€œokā€ gekregen. Verder niks. Status van artikel stond op goed en was ook goed, snap dat nooit zo. Stuur gewoon een berichtje

3 likes

Het is een beetje petty maar ik heb een advertentie gemeld bij Vinted. De verkoopster heeft een trui met een kaartje van Sellpy eraan als ā€˜nieuw met kaartje’ geadverteerd. Maar als het van Sellpy komt is het per definitie al tweedehands, echt sneaky vind ik. Vinted gaf me gelijk en zei actie te ondernemen, maar de advertentie staat er nog steeds.

Ps ik kom hier wel steeds klagen maar ben heel blij met mijn Vinted aankopen, gelukkig zijn de meeste verkopers eerlijk

5 likes

Haha ja ondanks de frustratie af en toe blijft het wel een heel fijn platform.

Ik ben op zoek naar een blouse, maar als ik katoen als materiaal invul krijg ik ook allerlei kledingstukken van Cotton Club te zien. Helaas is dat veelal van polyester. Ook zo’n irritatiepunt haha.

10 likes