Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb alleen juist dat ik dit als koper prima vind maar ik zou ze nooit hoger inschatten dan goed of zelfs veelgebruikt als ik ze zou verkopen. Dus wees gerust, geen slippers met hielresten bij mij te koop :joy:

1 like

Ik filter hierom ook nooit naar de ingevulde staat (behalve nieuw met prijskaartje dan) want daar heb je niets aan. Je kunt beter zelf naar de foto’s kijken en je eigen oordeel vellen.
Ik heb het ook wel eens andersom gehad, iemand had iets als ‘veelgebruikt’ geplaatst en het was echt bijna zo goed als nieuw. Maar ik zie zo vaak gore of versleten dingen die dan als ‘goed’ of ‘heel goed’ worden geplaatst.

5 likes

Eens, vind 10 euro nog veel hiervoor

4 likes

Ik had een bod gedaan op een paar schoenen. Stonden al ruim 2 jaar op vinted voor 10 euro. Ik bood 6. Krijg ik (nadat mijn bod was geaccepteerd!!) dit bericht:

Hallo naam, onze zieke dochter zal niet blij zijn dat ik haar nieuwe schoenen voor slechts 6 euro verkoop. Ik had graag min 7.50 willen vragen, maar ik doe het er maar mee.

Echt wat is dit voor gare manier van op mijn schuldgevoel inspelen? Verkoop je schoenen dan maar aan een ander.

45 likes

Whahaha ik zou er 5 euro van maken nu :joy:

Btw, ze heeft minimaal 7.5 gevraagd, maar niet gekregen :woman_shrugging:t3:

1 like

Ja echt jokes on him. Als hij gewoon een tegenbod had gedaan van 7.50 had ik ze wel gekocht.

2 likes

Pffft. Als ze er 2 jaar op staan ook kans dat het rubber e.d. uitgedroogd is

1 like

Zieke dochter ook echt

4 likes

Hahaha wat? Leg dan zelf gewoon €1,50 bij, als je het zo zielig vind voor je kind.

4 likes

Ik had dus ook de filter heel goed aan staan.
Leuk vest gezien. Klik erop.

Beschrijving;

De staat is heel goed gedragen maar kan nog wel een ronde mee.

Vriendin zo werkt de staat heel goed niet.

Na foto’s goed te bekijken zag die er idd ook goed gedragen uit. Hahaha

5 likes

Ik zie steeds meer mensen allemaal nieuwe setjes voor kinderen van Zara verkopen. Kopen die dat in de sale en verkopen het dan weer door voor meer geld? Waarom zou je anders nieuwe kleding (met kaartjes eraan dus) verkopen? :sweat_smile:

Ik verkoop ook wel eens iets met het kaartje er nog aan. Dan heb ik het op de groei gekocht maar is het opeens te klein bijvoorbeeld.

1 like

Ja, ik zie ook dat mensen gewoon een handeltje hebben op vinted, denk dat ze oude voorraad opkopen voor een zacht prijsje en dan hier per stuk verkopen
Snap ook niet goed dat dat toegestaan wordt omdat ik voor een week geblokkeerd wordt als ik er een stuk of 5
zelfgemaakte dingen zo ongeveer tegen kostprijs op zet :face_with_diagonal_mouth: wegens commerciële handel

1 like

Ja zeker, maar dit gaat soms om 15-20 setjes die dan te koop staan

Die mensen met handeltjes zijn echt irritant. Dat er in de omschrijving staat ‘twee keer gedragen’ en dat ze dan 800 dingen te koop hebben staan, allemaal met zo’n soort omschrijving. No way dat al die 800 dingen (in maat xs tot xxl en schoenmaat 35 tot 43 bij wijze van spreken) allemaal van die persoon zijn.

3 likes

Ik vind het met name irritant omdat ik denk: voor deze prijs kan ik het nieuw in de winkel kopen, hier ben ik niet naar op zoek. En m’n hele aanbevolen lijst staat vol met spullen van dezelfde verkoper met allemaal van zulke ‘dure’ setjes.

1 like

Echt irritant dat handelaren dit soort platformen ‘verpesten’. Etsy was ook ooit een superleuk platform maar nu verzuip je in de meuk :sleepy:

13 likes

Ja dat is ook irritant. Ik snap spullen te koop zetten voor de nieuwprijs ook niet, dan kun je het inderdaad net zo goed gewoon in de winkel, met garantie en retourrecht, kopen. Volgens mij is het in dit topic wel eens besproken en toen zei iemand die dit zelf deed, dat er altijd mensen zijn die op zoek zijn maar dingen die uitverkocht zijn en die bereid zijn de volle prijs te betalen.

1 like

Ja en setjes verkopen vind ik echt top! Dat koop ik graag. Maar dit
 :rofl: En ook allemaal met een pauwenveer erbij

3 likes

Als je naar het profiel van de verkoper gaat kan je degene blokkeren.