Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik had dus ook de filter heel goed aan staan.
Leuk vest gezien. Klik erop.

Beschrijving;

De staat is heel goed gedragen maar kan nog wel een ronde mee.

Vriendin zo werkt de staat heel goed niet.

Na foto’s goed te bekijken zag die er idd ook goed gedragen uit. Hahaha

5 likes

Ik zie steeds meer mensen allemaal nieuwe setjes voor kinderen van Zara verkopen. Kopen die dat in de sale en verkopen het dan weer door voor meer geld? Waarom zou je anders nieuwe kleding (met kaartjes eraan dus) verkopen? :sweat_smile:

Ik verkoop ook wel eens iets met het kaartje er nog aan. Dan heb ik het op de groei gekocht maar is het opeens te klein bijvoorbeeld.

1 like

Ja, ik zie ook dat mensen gewoon een handeltje hebben op vinted, denk dat ze oude voorraad opkopen voor een zacht prijsje en dan hier per stuk verkopen
Snap ook niet goed dat dat toegestaan wordt omdat ik voor een week geblokkeerd wordt als ik er een stuk of 5
zelfgemaakte dingen zo ongeveer tegen kostprijs op zet :face_with_diagonal_mouth: wegens commerciële handel

1 like

Ja zeker, maar dit gaat soms om 15-20 setjes die dan te koop staan

Die mensen met handeltjes zijn echt irritant. Dat er in de omschrijving staat ‘twee keer gedragen’ en dat ze dan 800 dingen te koop hebben staan, allemaal met zo’n soort omschrijving. No way dat al die 800 dingen (in maat xs tot xxl en schoenmaat 35 tot 43 bij wijze van spreken) allemaal van die persoon zijn.

3 likes

Ik vind het met name irritant omdat ik denk: voor deze prijs kan ik het nieuw in de winkel kopen, hier ben ik niet naar op zoek. En m’n hele aanbevolen lijst staat vol met spullen van dezelfde verkoper met allemaal van zulke ‘dure’ setjes.

1 like

Echt irritant dat handelaren dit soort platformen ‘verpesten’. Etsy was ook ooit een superleuk platform maar nu verzuip je in de meuk :sleepy:

13 likes

Ja dat is ook irritant. Ik snap spullen te koop zetten voor de nieuwprijs ook niet, dan kun je het inderdaad net zo goed gewoon in de winkel, met garantie en retourrecht, kopen. Volgens mij is het in dit topic wel eens besproken en toen zei iemand die dit zelf deed, dat er altijd mensen zijn die op zoek zijn maar dingen die uitverkocht zijn en die bereid zijn de volle prijs te betalen.

1 like

Ja en setjes verkopen vind ik echt top! Dat koop ik graag. Maar dit… :rofl: En ook allemaal met een pauwenveer erbij

3 likes

Als je naar het profiel van de verkoper gaat kan je degene blokkeren.

Kan je het echt niet direct versturen? Ik wil het voor dinsdag binnen hebben want dan ga ik op vakantie.
Hallo?
Wanneer ga je het nog versturen?
Ik heb dit jurkje gekocht om op vakantie te dragen.

5 likes

Ik krijg helemaal stress van deze reactie en ik zit niet eens op vinted :joy:

5 likes

Heb het ook pas gezien met een populair kinderjasje wat telkens snel uitverkocht was. Werd dan voor €5 meer ofzo verkocht op Vinted. Ik vind dat ook zo absurd. Wilde zelf dat jasje ook graag maar gelukkig werd het gewoon op de Zara site weer aangevuld haha

Heel apart ik wil iets kopen uit NL en woon zelf in Belgie. Vaak zijn de verzendkosten rond de 5 eu soms goedkoper.
Wilde iets kopen, maar het verzenden kost 10 euro. Vind ik wel gek. Er staat ook “aangepaste” verzending in plaats van verzenden via mondial relay oid.
Vind 10 euro wel erg veel voor iets wat 20 euro kost bij elkaar. En een middelgroot pakket.

1 like

Hahaha ja deze krijg ik best vaak
Maar ben opzich wel bereid om t dan sneller te versturen (als het me lukt)

3 likes

Ik heb een Vinted pakketje retour gekregen, maar ook allang al mijn geld?! De verkoop was een paar weken geleden afgerond, geld ontvangen, automatische review ontvangen, en nu kon ik het pakket weer ophalen op een Homerr-punt.
Weet iemand of ik hier nog wat mee moet of kan ik het item gewoon nog een keer verkopen? :sweat_smile:

1 like

Dat kan je nog een keer verkopen. :wink:

Ervaringsdeskundige hiero.

5 likes

@Merrow
Dit kan ik bevestigen

1 like

En @Perzik Ok top! Jammer dat het niet een van m’n duurdere items was dan :money_mouth_face:

2 likes