Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Welke maat is het? Ik ben heel kort, lijkt me juist ideaal dat het al vermaakt is, hoef ik het zelf niet te doen.
Maar indd moet dat echt in de advertentie staan. Doen er veel, gewoon erbij vermelden wat er vermaakt is en nieuwe maten etc.

2 likes

Natuurlijk wel, maar ze weet gewoon dat het ergste wat haar als verkoper kan overkomen dat @ZusjevanJoost het op eigen kosten terug stuurt en dat ze dan haar te korte pak gewoon weer terug heeft en verder niets.
Of dat ze een slechte review krijgt, maar dan krijgt ze ook het geld.

2 likes

Het is een xs, heb je interesse :smiley:

Edit:

Oh ze is toch geschrokken van de dreigende review denk ik, ze weet niet dat dat niet kan en nu wil ze de verzendkosten ook op zich nemen maar weet niet hoe ze dat moet doen zegt ze. Ik weet het ook niet hoor want ik kan niet bij haar kijken hoe dat moet.

3 likes

Haar een tikkie sturen, volgens mij kan het niet via Vinted

Edit:

Ik heb momenteel 3 issues lopen met Vinted. 1 pakket is niet opgehaald, zou naar mij terug gestuurd worden. Pakket kwijt. Koper krijgt geld terug, ik moet 25 dagen wachten of ik het nog ontvang? Anders weer melden bij Vinted. Nu dus geen geld en geen kleding.

Pakket 2 verstuurd via DPD, tracking wordt niet opgepakt. Tijd voor verzending loopt morgen af en wordt de koop automatisch geannuleerd. Hopen dat support op tijd reageert en de transactie on hold kan zetten, maar zal wel niet dus nog meer gedoe.

Pakket 3 via DHL kwijt. Tracking werd ook niet opgepakt, nergens de mogelijkheid om een chat met support te starten. Waardoor transactie verliep en geld terug naar de koper is gestort.
Na onderzoek is het pakket gevonden en wordt doorgestuurd naar koper? Oplossing van Vinted is dat koper het maar opnieuw moet kopen, echter reageert zij niet terwijl ik zie dat ze online is geweest.

Ik ben er ff klaar mee :melting_face:

2 likes

Ik zie dat het met DHL naar Frankrijk 11,50 kost. Dus ik stuur een tikkie voor 11,50, retourneer het en dan krijg ik het geld terug zodra zij het ontvangen heeft? Of stuur ik een tikkie voor de jumpsuit en de verzendkosten in 1?

1 like

Ik zou ‘m via Vinted retourneren, dat moet zij aanklikken, dan betaal jij wel het verzendlabel (dat wordt ingehouden van het bedrag dat je terug krijgt) maar dat is iig een goedkoop Vinted verzendlabel. En dat bedrag zou ik haar dan laten betalen, het geld van de jumpsuit (min label) wordt door Vinted al teruggestort!

7 likes

Ok, dank je wel!

2 likes

@Monica hierboven zegt het duidelijker

3 likes

Nee, het moet ook kunnen dat zij het verzendlabel in Vinted koopt!
Ik weet precies hoe, maar ik heb ook wel eens gehad dat de verkoper een fout had gemaakt en zelf aanbood het te betalen. Zij kochten dan een verzendlabel in Vinted en dat kwam dan gewoon in de conversatie te staan, net zoals wanneer iemand iets bij je koopt.
Pas als jij het opstuurt en de andere persoon het aangekregen heeft (en aangegeven heeft dat alles in orde is) is het dan opgelost en krijg jij je geld terug.
Jij hoeft dan niets te doen (behalve het label printen en opplakken) en ook niets te betalen.

2 likes

Ik zou een M nodig hebben dus xs pas ik nooit helaas! Hopelijk wordt het nog voor je opgelost. Anders ook klacht over vinted bij google reviews oid plaatsen

1 like

Oh dat is helemaal handig. Je zegt ik weet precies hoe, hoe dan?

Sorry ik bedoelde niet precies hoe :grimacing:
Ik heb alleen aan de koperskant gezeten en dan zie je het niet, maar de verkoper kan dit dus in Vinted doen en in de chat zo’n label kopen. Dat verschijnt dan gewoon in de chat en de koper kan het dan downloaden.

Dit staat op Vinted, maar er staat niet hoe precies (maar het lijkt me in dit geval eerder onwil van de verkoper)
De koper betaalt normaal gesproken voor de retourkosten. Je kunt dit wel overleggen met de verkoper. Ze kunnen aanbieden om te betalen voor deze kosten als ze het item retour zouden willen ontvangen.

• Als de verkoper beslist om te betalen voor het retour, kun je om het artikel terug te sturen, alleen gebruikmaken van een geïntegreerde verzendmethode op Vinted.*
    ** Als de verkoper wil dat jij betaalt voor het retour, kun je kiezen om gebruik te maken van een geïntegreerde verzendmethode op Vinted, of zelf een traceerbare verzendmethode kiezen (aangepaste verzending).*
1 like

Pfff mijn verkoper wilde gewoon niet betalen voor de retour. Belachelijk dat dit zo geregeld is. Hij stuurt verkrekte schoenen en ik moet daarvoor betalen :woman_shrugging:t3:

2 likes

Oh haha ok! Heb iets soortgelijks tegen haar gezegd.

4 likes

Nou ze heeft het verzendlabel zojuist aangemaakt in de Vinted-app. Bedankt voor het meedenken allemaal :hugs:

22 likes

Ik heb schoenen gekocht bij een Franse op Vinted. Nou was ze te laat met verzenden dus werd de order automatisch geannuleerd, heb de schoenen nu opnieuw bij haar gekocht… maar weer geen reactie. Iemand dit eerder gehad? Wat is het nut hier nou van :sweat_smile:

1 like

Hoe is dit ‘in heel goede staat’?? :nauseated_face:

4 likes

Een Franse stuurde een berichtje of ik een aan foto had van een rokje. Ik stuur terug nee want ik pas het rokje niet meer. Stuurde ze eerst nog 6 berichtjes met dezelfde vraag net even anders geschreven. Ik reageer weer nee heb ik niet maar ik wil best even de lengte voor je opmeten.

Krijg ik allemaal berichtjes terug dat het belachelijk is en dat ik haar niet moet lastig vallen. Que?! :joy: En nu ben ik geblokt :clown_face:

4 likes

Kan zijn dat ze de app niet opent of de meldingen niet krijgt.

2 likes

De dame van mijn geretourneerde schoenen haalt het pakketje niet op en reageert niet op mn berichten terwijl ze de wel leest. Gelukkig las ik net dat als het pakketje niet opgehaald word, ik het weer retour krijg en alsnog de terugbetaling word vrijgegeven, maar wat een geneuzel. Ben even klaar met Vinted :woozy_face:

Edit: ze heeft gereageerd dat ze het heel erg druk heeft en dat ze geen tijd heeft om het op te halen? :flushed:

6 likes