Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Geen idee
Als ik m’n woonplaats in tik dan zie ik de advertenties hierbuiten de buurt

Ja oké, maar dan zoek je dus op woonplaats. Vroegah kon je als filter woonplaats of überhaupt land doen… zodat je al die Fransen wegliet :sweat_smile:

1 like

Ohh sorry dan had ik dat verkeerd begrepen!

1 like

Dat werkt helaas alleen bij een unieke woonplaats. bij mijn woonplaats werkt het niet en ook omliggende plaatsen zijn niet uniek of de naam is een woord.

Het zou al heel fijn zijn als je weer kan filteren op land want vinted wordt wel heel groot en ik hoef geen dingen uit Verweggistan.

3 likes

Dit schijnt standaard op de Duitse Vinted te zijn. Zelf vind ik het nog steeds suf dat ze PayPal hebben verwijderd als betaalmethode.

Trouwens die woonplaatstruc toegepast en het werkt?! Super nice die hou ik erin :smiley:

2 likes

Ik heb vorige week iets moeten versturen naar een pakketpunt in een andere wijk van mij stad, zo zonde! Ik zag haar woonplaats en heb direct na aankoop gevraagd of ze het niet liever wilde ophalen en heb aangeboden om het langs te brengen, maar dat was niet nodig :face_with_spiral_eyes:

1 like

Oh jammer! Ik heb zo al wat dingen gekocht via Vinted en opgehaald.

2 likes

Ik heb ook een keer iets naar een pakketpunt gebracht waarna het pakket een hele grote reis maakte om vervolgens weer terug te keren naar datzelfde pakketpunt om opgehaald te worden :face_with_spiral_eyes:

7 likes

Heb allerlei zomerkleren voor mijn zoon gekocht op Vinted en 5 van de 8 verkopers heeft niet verzonden. Zo ontzettend irritant. Wel een verzendlabel aanmaken en dan niets meer doen. Zet dan je profiel op vakantiemodus of iets dergelijks.

2 likes

Ik had een tas verkocht op Vinted, en ik kreeg bericht dat de ontvanger het had opgehaald - en ik heb het geld ook ontvangen. Krijg ik dit weekend ineens een pakketje met de tas er in?? Snap er niets van. De ontvanger vraagt nu of ik het opnieuw kan verzenden, maar weet niet of ik hetzelfde label nu nog een keer kan printen en gebruiken? Er zit een andere sticker overheen geplakt nu. Echt zonde dat het helemaal heen en weer is geweest naar Frankrijk pffff.

1 like

Nee elk verzendlabel is maar 1 keer geldig want neem aan dat de tracking ook aangeeft dat het in Frankrijk bezorgd is? Maar dat is wel heel gek allemaal.

2 likes

Maar je hebt toch een verzendbewijs gekregen in je mail?

2 likes

Heb ik laatst ook gehad met 8!! pakketten die ik op dezelfde dag bij een Homerr punt had gebracht. Voor in totaal €80 eu aan spullen verkocht.
Had geen bewijs dat ik het had ingeleverd en dus ook geen ontvangstbevestiging ontvangen.
Ik heb toen bij al die verkopen contact opgenomen met vinted en een onderzoek aangevraagd naar de verloren pakketten. Die hebben ze uiteraard nooit teruggevonden maar ik heb wel het geld vergoed gekregen van Vinted!

Vast heel slechte gedachte van mij haha, maar zou de verzend plek het dan zelf houden ofzo?
Wat hebben zij er aan het niet te scannen - ze krijgen per pakket een vergoeding dacht ik

1 like

Ben je er wel bij blijven staan toen ze gingen labelen en scannen?

Altijd doen idd. En 3 minuutjes extra wachten tot je de bevestiging heb in je mail of app. Anders wordt je genaaid. Te vaak meegemaakt.

Heb je niet zelf een punt gekozen of is het gewoon ergens anders afgeleverd?

1 like

Ja, ik heb ernaast gestaan en gezien hoe elk pakket is gescand en gelabeld. Ik moest voor elk pakket een qr code laten zien en vervolgens scande hij die en scande hij weer een label die hij op het pakket plakte.
Dus geen idee wat daar mis is gegaan.

@wiewatwaar Nee ik heb daar eigenlijk geen moeite voor hoeven doen, ze boden het zelf aan nadat bleek dat het pakket niet meer gevonden kon worden. Dus ik zou eens proberen om een onderzoek te starten via Vinted naar het verloren pakket. Wie weet krijg je het daarna ook vergoed!

3 likes

Wat stom zeg.

Bij mij wilden ze net mn pakketje niet scannen omdat ik t label moest printen. Eerder deden ze dat wel altijd. Nu kan ik straks weer terug, als ik de printer aan de praat krijg.

1 like

Heel irritant dat sommige mensen denken dat ze een webshop hebben.

Vandaag kreeg ik pakketje in een doos met de kleding ingepakt in inpakpapier, daar omheen van dat vloeipapier met een sticker. En handgeschreven ansichtkaart, 3 stickers en 2 testers (dagcrème en parfum).

Zo zonde van al dat verpakkingsmateriaal en die onzin wat je toch 9 van de 10 keer weg gooit. :slightly_frowning_face:

8 likes