Ik heb onze trampoline er op staan voor 1 euro. In de advertentie staat gratis en alleen ophalen maar moest een prijs aan de advertentie geven, gratis kan niet bij Vinted. Nu hebben er al 2 Fransen en 1 Italiaan gereageerd om op te sturen maar echt 0 Nederlanders. Zo gek vind ik dat. Bij al mijn andere advertenties heb ik nooit reacties van mensen wonend in het buitenland maar nu ineens wel en ook veel ook.
Ik denk dat als je iets gratis afgehaald wilt hebben vinted ook niet de plek is. Waarom zet je het niet op marktplaats of fb market place?
Je hebt gelijk hoor. Ik had gewoon niet verwacht dat er mensen uit het buitenland op zouden reageren en Vinted meestal sneller is vind ik. Ik ga hem er maar af halen. Ik had het ook al op marktplaats staan, facebook heb ik niet.
Maar vinted is sowieso echt niet de plek voor afhaal. Volgens mij kan je ook niet zoeken op waar iemand woont en moet je dus geluk hebben dat iemand bij je in de buurt het ziet.
Weten jullie wat ik op Vinted vergoed als ik als verkoper bij een conflict klik op ‘Terugbetalen zonder retour’? Betaal ik dan ook de verzendkosten van het oorspronkelijk label of krijg ik alleen het bedrag voor het item niet uitbetaald?
Ik heb iets verkocht en de koper zegt het beschadigd ontvangen te hebben. Ik weet zeker dat het niet beschadigd is verzonden en het of tijdens transport of met het ruw openen van het pakketje is gebeurd (of expres gedaan). Vinted wil me echter totaal niet helpen. Zelfs niet nadat ik een collage heb gemaakt waarbij je duidelijk het item voor verzenden, en na ontvangst ziet. Ik krijg gewoon copy past antwoorden die mijn koper beschermen en mij totaal buiten spel laten.
Ik ga geen geld uitgeven aan iets dat niet mijn schuld is. Dus welke optie kan ik dan het beste kiezen?
Goeie tip!
Betaal je dan rechtstreeks aan de verkoper of doe je het via vinted? Want dan omzeil je vinted eigenlijk. Wat prima is, maar mss gaan ze daar een stokje voor steken.
Dat hoeft Vinted toch niet te weten?
Ja vroeger kon je sws zoeken op woonplaats in het filter maar dat kan niet meer… dus het is al wel iets moeilijker gemaakt …
Ik kan dat nog steeds?
Huh, hoe dan
Geen idee
Als ik m’n woonplaats in tik dan zie ik de advertenties hierbuiten de buurt
Ja oké, maar dan zoek je dus op woonplaats. Vroegah kon je als filter woonplaats of überhaupt land doen… zodat je al die Fransen wegliet
Ohh sorry dan had ik dat verkeerd begrepen!
Dat werkt helaas alleen bij een unieke woonplaats. bij mijn woonplaats werkt het niet en ook omliggende plaatsen zijn niet uniek of de naam is een woord.
Het zou al heel fijn zijn als je weer kan filteren op land want vinted wordt wel heel groot en ik hoef geen dingen uit Verweggistan.
Dit schijnt standaard op de Duitse Vinted te zijn. Zelf vind ik het nog steeds suf dat ze PayPal hebben verwijderd als betaalmethode.
Trouwens die woonplaatstruc toegepast en het werkt?! Super nice die hou ik erin
Ik heb vorige week iets moeten versturen naar een pakketpunt in een andere wijk van mij stad, zo zonde! Ik zag haar woonplaats en heb direct na aankoop gevraagd of ze het niet liever wilde ophalen en heb aangeboden om het langs te brengen, maar dat was niet nodig
Oh jammer! Ik heb zo al wat dingen gekocht via Vinted en opgehaald.
Ik heb ook een keer iets naar een pakketpunt gebracht waarna het pakket een hele grote reis maakte om vervolgens weer terug te keren naar datzelfde pakketpunt om opgehaald te worden
Heb allerlei zomerkleren voor mijn zoon gekocht op Vinted en 5 van de 8 verkopers heeft niet verzonden. Zo ontzettend irritant. Wel een verzendlabel aanmaken en dan niets meer doen. Zet dan je profiel op vakantiemodus of iets dergelijks.