Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Dat hangt volgens mij van het pakketpunt af, bij een van mijn dichtstbijzijnde pakketpunten kon het eerst wel, daarna was het echt 5euro haha, en nu kan het volgens mij helemaal niet meer. Dus net waar ze zin in hebben.

Vaak kan je nog wel iets printen bij een primera oid.

2 likes

Belachelijk zeg… en je hebt binnen een dag verzonden, supersnel.

Nouja als er al wordt aangegeven dat er een geel/oranje kurkuma achtige vlek in zit. Ik kan zelf ook vaak wel zien of een vlek er nog uit gaat. En als ik dan inschat dat de vlek er niet uit zal gaan, dan zou ik ook geen zin hebben in die moeite

1 like

Ik had een pakketje retour gestuurd omdat het gedragen was (met een gat) en niet nieuw met kaartjes zoals in de beschrijving stond.
Met dpd verzonden, 3 dagen voor de uiterste verzenddatum. Dit is nooit geupdate in Vinted en nu is de terugbetaling al vrijgegeven. Maar volgens de Track en trace komt mn pakket overmorgen aan bij de verkoopster. Krijg ik nu ook mijn geld terug? Of ben ik de broek en m’n geld kwijt nu?

1 like

Klinkt als vals geld praktijken. Hoe is dit gegaan vandaag?

5 likes

Je kan een digitaal label maken. Dat hoef je helemaal niet te printen.

Vinted heeft de laatste tijd problemen om de tracking van dpd goed te weergeven. Ik heb een tijdje terug hier ook over gepost. Als ik jou was zou ik snel de hulp van support inroepen, zo heb ik alsnog mn geld gekregen.

2 likes

Nou ze was dus toch gekomen. Wel een half uur te laat. Ik wilde al bijna weggaan maar had hem toch maar even gemaild of ze nog kwam en toen zei ie dus dat ze onderweg was. Ze heeft overigens gewoon €10 betaald :joy: Maar denk je dat ze met vals geld heeft betaald?

1 like

Al die hassle voor 10 euro? :open_mouth:

9 likes

Hier ook gedoe met DPD helaas, eerst werd al niet aangepast dat ik mijn pakket had verzonden, maar nu heeft de koper het pakketje opgehaald en wordt dat ook niet bijgewerkt. In de Vinted status staat dat hij op het pakketpunt ligt, maar als ik op de tracking klik zie ik dat ze hem zaterdag heeft opgehaald. Iemand hier al ervaring mee?

2 likes

Ik heb dat een pakketje niet goed gescand is bij het punt dus de tracking werkt niet. Ik heb wel een verzendbewijs. Het is dhl dus je scant eerst qr en daarna barcode en die koppeling is niet gemaakt. Heb dhl gesproken en ze kunnen dit koppelen maar dan moet vinted dat doen en een onderzoek starten. Dus heb vinted berichtje gestuurd maar krijg geen reactie.
En nu melding dat pakket niet te traceren is en dat bestelling over 24 uur automatisch geannuleerd wordt.
De koper antwoordt niet, had haar postcode gevraagd want dan kan dhl het mogelijk wel oplossen zonder tussenkomst van vinted.

Pff, zon gedoe

Je kunt de koper vragen om de bestelling te bevestigen, dat alles oke is. Dan is het goed volgens mij.

Oh dus toch gekomen!
Toen ik nog in de retail zat was zoiets (met een veel te groot stuk papiergeld betalen voor iets kleins) wel de manier om zwart geld of vals geld te witten. Daarom ging er een belletje rinkelen.

2 likes

Haha wie t kleine niet eert…

2 likes

Staat de postcode van de koper niet op het verzendlabel? Misschien heb je die nog in je downloads ofzo staan

2 likes

Nee… alleen een qr code met naam helaas.
Vind t ook wel heel raar dat de koper gewoon niet eens reageert.

1 like

Homerr of Mondial pakketpunten zitten altijd op van die vage plekken. Kom op plekken in m’n dorp waarvan ik niet eens wist dat het bestond.

4 likes

Ja snap ik, hopelijk reageert ze toch nog op tijd

3 likes

Er zit een nieuw pakketpunt in de buurt, echt heel dichtbij. Dus had daar een vinted pakketje laten bezorgen, maar moest uiteindelijk zelf op zoek naar m’n pakket in een soort magazijn, waarbij het totaal niet geordend was. Was allang blij dat ik m’n pakketje vond na 10 min neuzen, maar hier gaan sowieso pakketjes verdwijnen, wat een gedoe.

3 likes

Hier ook een nieuw self service dhl punt. Vind het inderdaad ook zo raar. De kans dat iets fout gaat is mega groot?

1 like