Soms heb je ook mensen die allerlei spullen hebben met de prijskaartjes er nog aan en dan zeggen ze “m’n dochter groeide te snel dus het heeft niet gepast”. Terwijl het een nieuwe collectie is die net in de winkel ligt. Ik krijg daar altijd een beetje een vreemd gevoel bij en vraag me altijd af hoe ze aan tientallen spullen komen met de kaartjes er nog aan.
Ja ik zocht voor mn kind feetje pyjama’s. Want die blijven zo mooi, maar zie allemaal verschillende? verkopers met al die pyjama’s in de originele verpakking verkopen voor 10eu vorige collectie of bestaande . Heel apart, alsof het gestolen is ofzo? Of samples?
Iemand met ook een Vinted semi webshop heeft bij mij een rok gekocht die ik wel eens heb gedragen, en heeft hem nu duurder zelf aangeboden met de tekst Nieuw erbij in de beschrijving 🫠
Naja ik ben er vanaf dus vind het verder niet erg, maar vind het toch wel raar. Dan zal de rest ook niet nieuw zijn denk ik dan.
Ja dit zie ik ook best veel. Meer dan een paar honderd artikelen te koop en dan is alles ‘nieuw zonder kaartje’
Sure
Of misschien gekocht bij aliexpress?
Als ik iets al een tijdje op Vinted heb staan, maar ik wil het goedkoper aanbieden, kan ik dan beter de prijs wijzigen of het opnieuw uploaden met de nieuwe prijs?
Als je de prijs verlaagd zien de mensen die het als favo hebben dat het verlaagd is door middel van een notificatie.
Dus kans op snellere koop.
Heeft ze een vijfling???
Pfff echt kut dat Vinted zoveel via Homerr gaat… die punten zitten hier amper in de wijk, ik sta nu voor een pakketpunt waar (zonder overdrijven!) 14 mensen voor me staan te wachten. Je hebt ook maar beperkt de tijd om je pakketje te versturen, dus ik kan het ook niet nog een dag uitstellen en op een ander moment terugkomen…
Naast dat ik het inderdaad irritant vind dat mensen een soort semi professionele handeltjes hebben, vind ik het vooral irritant dat Vinted nog steeds geen fatsoenlijke zoekfunctie heeft in iemands kledingkast. Sommige ‘gewone’ verkopers hebben ook 300 artikelen te koop staan. Het enige wat je dan nog kan doen is categorie Dames of jongens aanklikken. En je vervolgens een ongeluk scrollen door 98 artikelen van maat S tot XL door elkaar of maat 50 t/m maat 128, terwijl je enkel in XL of maat 104 geïnteresseerd bent.
Ja een filterfunctie (maat/merk/etc) in iemands kledingkast zou echt een uitkomst zijn.
Ik heb een lading spullen gekregen van iemand waarbij de winkel gestopt is, anders ging het de container in. Nu heb ik veel op Vinted gezet en het komt soms wel voor dat ik 1 artikel 3x aanbied(3x verschillende maten) wel vraag ik extreem lage prijzen en alles is nog nieuw.
Dat is dan dus inderdaad een handel, toch? Niet waar Vinted voor bedoeld is en er is zelfs een knop om het te rapporteren (bulk selling).
Hopelijk het goede topic!
Hebben nog aanraders voor 2e hands kleding websites? Ik zag Sellpy al voorbij komen maar ben benieuwd of jullie nog andere goede weten! Vinted is bij mij best vaak een ‘mis’, verkoper die reageert, bestelling niet versturen of verzendmethode die hier niet werkt…
eBay of Poshmark. Voor het laatste gebruik ik wel iemand die voor mij daar een bestelling plaatst want werkt niet buiten de VS om.
Het zijn niet zoveel spullen. We hebben hier alleen de Rataplan en die geef ik liever niets. Nu verkoop ik alles voor 1-2-3€ ik kan het ook zelf houden het is (veel)mijn maat
Ik denk voor nog geen 100€ in totaal. Maar wel bedankt voor de tip!
Wat is er met Rataplan?
Niets mis met de Rataplan alleen enorm duur! Als ik het erheen breng vragen hun de hoofdprijs
Arme jij! Dan heb je natuurlijk geen andere keuze dan alles op Vinted te zetten!