Ik had een tas verkocht op Vinted, en ik kreeg bericht dat de ontvanger het had opgehaald - en ik heb het geld ook ontvangen. Krijg ik dit weekend ineens een pakketje met de tas er in?? Snap er niets van. De ontvanger vraagt nu of ik het opnieuw kan verzenden, maar weet niet of ik hetzelfde label nu nog een keer kan printen en gebruiken? Er zit een andere sticker overheen geplakt nu. Echt zonde dat het helemaal heen en weer is geweest naar Frankrijk pffff.
Nee elk verzendlabel is maar 1 keer geldig want neem aan dat de tracking ook aangeeft dat het in Frankrijk bezorgd is? Maar dat is wel heel gek allemaal.
Maar je hebt toch een verzendbewijs gekregen in je mail?
Heb ik laatst ook gehad met 8!! pakketten die ik op dezelfde dag bij een Homerr punt had gebracht. Voor in totaal âŹ80 eu aan spullen verkocht.
Had geen bewijs dat ik het had ingeleverd en dus ook geen ontvangstbevestiging ontvangen.
Ik heb toen bij al die verkopen contact opgenomen met vinted en een onderzoek aangevraagd naar de verloren pakketten. Die hebben ze uiteraard nooit teruggevonden maar ik heb wel het geld vergoed gekregen van Vinted!
Vast heel slechte gedachte van mij haha, maar zou de verzend plek het dan zelf houden ofzo?
Wat hebben zij er aan het niet te scannen - ze krijgen per pakket een vergoeding dacht ik
Ben je er wel bij blijven staan toen ze gingen labelen en scannen?
Altijd doen idd. En 3 minuutjes extra wachten tot je de bevestiging heb in je mail of app. Anders wordt je genaaid. Te vaak meegemaakt.
Heb je niet zelf een punt gekozen of is het gewoon ergens anders afgeleverd?
Ja, ik heb ernaast gestaan en gezien hoe elk pakket is gescand en gelabeld. Ik moest voor elk pakket een qr code laten zien en vervolgens scande hij die en scande hij weer een label die hij op het pakket plakte.
Dus geen idee wat daar mis is gegaan.
@wiewatwaar Nee ik heb daar eigenlijk geen moeite voor hoeven doen, ze boden het zelf aan nadat bleek dat het pakket niet meer gevonden kon worden. Dus ik zou eens proberen om een onderzoek te starten via Vinted naar het verloren pakket. Wie weet krijg je het daarna ook vergoed!
Wat stom zeg.
Bij mij wilden ze net mn pakketje niet scannen omdat ik t label moest printen. Eerder deden ze dat wel altijd. Nu kan ik straks weer terug, als ik de printer aan de praat krijg.
Heel irritant dat sommige mensen denken dat ze een webshop hebben.
Vandaag kreeg ik pakketje in een doos met de kleding ingepakt in inpakpapier, daar omheen van dat vloeipapier met een sticker. En handgeschreven ansichtkaart, 3 stickers en 2 testers (dagcrème en parfum).
Zo zonde van al dat verpakkingsmateriaal en die onzin wat je toch 9 van de 10 keer weg gooit.
Ik doe dit ook wel eens, maar meer als ik het zelf over heb uit een bestelling haha, dus misschien dat deze persoon het ook heeft hergebruikt?
Denk dat het testers zijn die verkoper zelf heeft gekregen bij bijvoorbeeld douglas maar niet zelf gebruikt. Vind het juist wel lief en ook tof dat het niet direct weggegooid wordt.
Ik hergebruik zulk verpakkingsmateriaal altijd zelf weer. Heb zo bij (dusver) al mijn eBay verkochte artikelen zo ingepakt. Qua kaart als-ie leuk is ook hergebruiken door een stuk papier over het geschreven deel doen of bewaren als-ie echt leuk is qua cover en dan in een fotolijstje of iets, stickers heb ik vrij weinig mee dus die gaan ook mee met een bestelling naar iemand anders, en qua testers ben ik altijd wel blij qua parfum want ben dan ook een enorme fraghead. Qua feedback geef ik altijd ook een complimentje dat ik zo blij ben met de extras want diegene heeft er wel moeite voor gedaan.
geven jullie de koper op Vinted ook een recensie
- ja, altijd
- ja, soms
- nee
0 stemmers
sorry was geen tag haha @Solee
Mijn regel; koper doet altijd eerst recensie, verkoper daarna.
Dus ik verkoop wat, dan wacht ik tot ik een recensie krijg: zo niet, dan geef ik geen recensie.
Koop ik wat, schrijf ik direct een recensie.
Als ik een review krijg druk ik wel altijd beantwoorden in om de koper te bedanken. Na een tijdje krijg ik van vinted nog een melding âwaarom stuur je de koper geen berichtâ dat vind ik dan dubbel op , dus die doe ik niet. Neem aan dat je deze laatste bedoelt?
Ik snap niet zo goed wat het nut is. Althans, in 99% van mijn verkopen is het gewoon een kwestie van betalen en ontvangen. Soms vooraf een vraag of bod maar meestal niet eens. Dus ik zie dan niet in waarom ik mensen zou beoordelen op het feit dat ze op een knop hebben gedrukt, betaald hebben en de bestelling hebben ontvangen.
Maar misschien zie ik iets over het hoofd of heb ik geluk met de kopers?
Miss iets van âchille koper, heeft niet gevraagd om aanfotoâs of om dingen op te meten en heeft niet zitten zeiken wanneer het op de post gingâ
Ja ik maak dit soort dingen eigenlijk weinig mee. Maar wat @Xiomara zegt is misschien wel zo. Misschien juist credits als ze gewoon normaal betalen en vervolgens geduldig wachten