Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Zit op Vinted te neuzen zie ik deze foto. Sorry moet hier veels te hard om lachen maar Belive??

21 likes

Hmm ja, het blijft een beetje vreemd hoe het allemaal gegaan is. Maar denk dat ze (voor zover ik dat kan zien) wel met echt geld heeft betaald. Ik ga er maar vanuit dat die koper het gewoon heel erg graag wilde hebben :laughing:

3 likes

Nog even hier, ik kon dit topic eerst niet vinden. Hoe voorkom ik voortaan dit probleem?

4 likes

Heeft ze dit gekocht via een bundel? Want dan denk ik wel dat het 1 label moet zijn

1 like

Ik zie niets over een bundel staan en heb hier zelf niets over ingevuld…

3 likes

Als ze die tegelijkertijd koopt is het sowieso een bundel.

1 like

Maar hoe werkt dat met verzenden dan? Dan ben je dus als verkoper altijd de pineut als een koper voor Homerr kiest, omdat dat megakleine pakketafmetingen zijn en je daar dan dus niet meerdere artikelen in kwijt kan? Ik snap er echt niets van. Hoe doen andere mensen dit?

4 likes

Maar je kiest de pakketgrootte toch zelf? Overigens kijk ik nooit goed naar die afmetingen en doe ik maar wat en heb er nog nooit gedoe mee gehad. Vraag me eigenlijk af of er ergens in de keten nog iemand serieus naar kijkt.

5 likes

Ja, dat heb ik ook gedaan. Ik heb de grootste pakketgrootte gekozen. Maar de koper kiest dan voor de verzender. En die koos in dit geval voor Homerr, die ongeveer afmetingen van 1 schoenendoos heeft als grootste maat. Dat is prima, voor 1 paar laarzen. Maar niet als ze 2 paar laarzen koopt, omdat die dan blijkbaar samen in die ene schoenendoos moeten passen. Dat vind ik dus vreemd (want wat als ze 15 paar schoenen over had genomen…?).

1 like

Een tijdje geleden moest de verkoper bij een bundel altijd de pakketgrootte aanduiden bij de verkoop.
Maar ik dacht idd dat dit onlangs was aangepast en dat dit nu automatisch gebeurt.

Ik heb wel nog nooit meegemaakt dat een pakket werd geweigerd, ook al was het formaat op het randje… Maar ja misschien heb ik geluk gehad.

Edit: ik weet nu niet specifiek hoe het bij Homerr zit maar ik heb wel al opgemerkt dat het niet altijd uitmaakt of je nu bvb. klein of middel kiest en dat de afmetingen dezelfde blijven.

Zie mijn bericht hierboven. Hopen dan maar dat Homerr bij mij ook niet moeilijk doet, zoals bij jou en @Krabsalade . Dit was wel direct mijn laatste Vintedverkoop, voortaan toch maar weer Marktplaats…

4 likes

Ik denk dat de grootte echt niet veel uitmaakt. Het wordt bij Homer sowieso niet gewogen of nagemeten en bij mijn DHL-punten kijkt er ook niemand naar. Dat zijn gewoon winkels dan met een extra postpunt. Dus gewoon in een pakket doen en verzenden, komt heus wel goed!

2 likes

Ik heb gisteren de Vinted app geüpdatet en ik krijg nu letterlijk 2x per minuut een reclame. Wat is dit?! :sob: :sob: :sob:

2 likes

Ik heb ook nog nooit gehad dat de grootte iets uitmaakte, heb ook grote bundels als ā€˜klein’ verstuurd en nooit gedoe mee gehad.

2 likes

@Zonnestraaltje @roeptoeter Lief, thanks! Op hoop van zegen dan maar vandaag.

2 likes

Ugh ja dat heb ik ook, ook echt een schermvullende popup die irrutent wegklikt :sob:

1 like

Ik heb een keer iets met homer verzonden in de doos van een oven. Dat was gewoon prima.

2 likes

Via Vinted of niet? Want via Vinted zijn de officieel toegestane afmetingen veel kleiner dan als je zelf (niet vanuit Vinted) iets via Homerr verzend.

1 like

Ja, ik weet niks van maximale afmetingen

3 likes

Ik heb ook weer eens wat op Marktplaats gezet maar omgggg wat haat ik de mensen daar. Ik kies bewust bieden vanaf en dan gaan mensen alsnog berichten sturen met ā€˜voor 10 euro koop ik het’. Echt verdoe m’n tijd niet aub

6 likes