Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Haha jemig iemand verdient 100 euro met het verkopen van wat kledingstukken, wat een misdaad. Snap dat echte handeltjes super irritant zijn (hoewel vaak genoeg dat ze ook leuke dingen aanbieden maar prima dan scroll je er voorbij als het tegen je principe is of je vindt het te duur) maar hier is toch niks mee mee, wat een onzin zeg

50 likes

Het is zeker geen misdaad :smile:
Maar door ‘een lading spullen’ uit het eerste bericht had ik er in eerste instantie een ander beeld bij.

1 like

Flauw van mij, sorry. Vond het gewoon grappig dat ze het zo kwam aankondigen ter verantwoording of zo.

Breng het naar een Appel&Ei, of een soortgelijke conceptstore.

2 likes

Haha ik zag onlangs op Vinted iemand een lading (echt een lading) kleren als één pakket te koop hebben staan voor 1000€.

1 like

Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb per ongeluk een verkeerd artikel ontvangen. Maar nu moet ik van Vinted foto’s opsturen van het pakket met de labels etc. Ik kreeg dat bericht via de chat maar geen idee hoe ik hun foto’s kan opsturen… in de chat zelf kan het niet en heb ook geen mail van ze gehad.

Ik heb dat ook weleens gehad maar kon dat in de chat. Volgensmij stond naast de typbalk een camera tekentje.

Bij mij kan ik niet eens iets terug typen. Het is een bericht van Vinted zelf :sweat_smile:

2 likes

Niet conditie goed :rofl:

2 likes

Helaas ziet de sneaker er zo van zichzelf uit. Oké, hij is wel wat viezer dan een nieuwe. Maar dat gerafelde enzo hoort zo. :tired_face:

1 like

Nee heb ik niet! Maar heb even gezocht naar het mail adres en het daar heen gestuurd. Ik zit juist op mijn telefoon :smiling_face_with_tear: hoop dat het nu goed komt!

3 likes

Nee joh. Gewoon normaal.

2 likes

Het is inderdaad de schoen die hier boven staat als ik zoek op het merk en het model.

5 likes

Ja dat kun je van ‘ het goed ‘ soms ook zeggen maar denk dat die ketens ook wel veel goede dingen betekenen voor mensen.

2 likes

Is er een manier om op Vinted alleen verkopers uit Nederland te vinden?

1 like

I wish :sob:

6 likes

Ik weet niet of het waterdicht is en wellicht mis je dus ook verkopers. Maar wat ik weleens doe is alle filters zo zetten zoals ik ze wil. Bijvoorbeeld Dames>broeken>wijde broeken, filter op maat en staat en kleur. En als ik dat gedaan heb ga ik bovenin naar het zoekveld en type ik Nederland in.

Ik heb dit ook weleens gedaan met bijvoorbeeld alleen mijn eigen stad, dat werkt ook aardig.

Edit: net gecheckt, maar hiermee krijg je enkel verkopers die als woonplaats Nederland, Nederland in hun profiel hebben staan. Iemand met Amsterdam, Nederland komt zo dus niet naar boven :angry:

2 likes

Wat ik wel eens doe als alleen verkopers uit Zweden wil, is in de zoekbalk Zweedse woorden gebruiken. Dus ik zocht laatst regenlaarzen voor mijn kind, dan selecteer ik de juiste categorie/maat/merk etc en daarna in de zoekbalk nog het Zweedse woord voor regenlaarzen. Best omslachtig en niet 100% betrouwbaar, maar ik krijg dan meestal alleen Zweedse verkopers te zien.

3 likes

Volgens mij zijn bij een ‘officiële’ klacht op Vinted de retourkosten altijd voor de koper. Zij krijgt dan een nieuw label en als je het item ontvangen hebt krijgt ze haar geld terug.
Dus als zij bij Vinted heeft aangegeven het item te willen retourneren, zal ze altijd zelf voor de kosten opdraaien. Anders is haar enige optie het item te houden.

2 likes

Ja ligt er wel aan wat precies. Omdat je het steeds over oplossen hebt.

Stel je hebt iets verkocht wat kapot is of veel meer gedragen dan dat je had gezegd, of een maat klopt niet dan vind ik het wel zo netjes om dat te betalen