Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Pff lekker dan. Heb dat berichtje net verstuurd, met dat ik zie dat ze het heeft opgehaald en of ze dat wil aanklikken zodat de verkoop wordt afgerond en dat ik mijn geld krijg. Heb het wel gewoon in het Nederlands getypt bedenk ik me nu, hoop dat ze wel begrijpt dat ze dan ff op vertalen moet klikken. Ze heeft verder gewoon goeie reviews, dus hoop dat het gewoon een misverstand is.
Maar, jij zegt anders Vinted benaderen, maar die kunnen ook niks doen toch?

Edit: ze heeft dat bericht ook al gelezen, en er is nog niks gebeurd. Heb het voor de zekerheid nog een keer in het Frans gestuurd (via translate haha mijn Frans is niet zo goed)

1 like

Vinted zou moeten kunnen zien dat ze het heeft opgehaald en ik vind dat ze dan de koop gewoon af moeten ronden omdat zij ook niet reageert, dus wat kun je dan nog meer…

1 like

Ze heeft inmiddels de koop afgerond, en gereageerd op mijn berichtje ā€˜je zou je geld inmiddels moeten hebben want dat gaat automatisch na 48 uur’. Dat is onzin toch? Ze gaat sowieso een slechte review van me krijgen, echt niet fijn dit.

1 like

Nee dat klopt wel, als je het artikel ontvangt krijg je 48 uur de tijd om een probleem te melden. Als je drukt op alles is ok word het geld vrijgegeven.

Ik stond overigens in haar schoenen 2 weken geleden en kon niet zo makkelijk aangeven dat ik het al wel had. Vinted gaat sowieso niet zo lekker qua verwerking de laatste tijd.

6 likes

Hoezo zou je hier een slechte review om geven? Is toch raar. Ja ze is sloom, maar boeien ze doet toch niets verkeerd.

31 likes

Ja maar ze zou het 30 mei al ontvangen moeten hebben volgens mijn mailtje, dus ik begrijp niet zo goed wat er dan in die 9 dagen is gebeurd?

@quarterlife Nouja, omdat ze bijna anderhalve week lang nergens op reageert na meerdere berichtjes, die ze wel direct leest?

1 like

Je bent geen webshop toch? Dit is gewoon hoe het werkt via Vinted, je overdrijft nu wel heel erg, ze doet echt niks fout.

2 likes

Je hebt 7 of soms 10 dagen om een pakket op te halen en soms kan het lang duren met onhandige openingstijden of als je het druk hebt. Ik reageer dan ook echt niet op panische berichtjes van verkopers of ik het nog wel ga ophalen omdat ik denk doe chill ik haal het heus wel op tijd op. Dus nee vind echt dat ze niets verkeerds doet.

11 likes

Die automatische uitbetaling na 48uur werkt alleen als Vinted registreert dat het pakket is opgehaald. Bij June was dat niet het geval en dan kan je eindeloos wachten totdat iemand aanklikt dat het pakket is opgehaald want dat gebeurt dan niet automatisch.

2 likes

Ik begrijp je wel hoor ik vind slome kopers ook kut, of kopers die nooit reageren (hoezo koop je iets als je zoooo druk bent) of de regels niet hebben gelezen en niet weten hoe het werkt enzo. Maar zou geen negatieve review achterlaten (want die krijg je dan wss terug), maar haar gewoon blokkeren zodat ze nooit meer wat van je kan kopen (doe ik altijd met irritante kopers).

2 likes

Maar ze heeft dat gewoon aangeklikt (dat het is opgehaald) want anders zou ze niet kunnen zien dat het opgehaald is. Die berichtjes daarvoor zeggen letterlijk: het ligt klaar op het pakketpunt. Wat dus betekent: het ligt klaar op het pakketpunt en het is nog niet opgehaald. Snap echt niet wat er moeilijk aan is en wat je dan verkeerd doet als koper haha.

3 likes

Jawel ze heeft buiten Vinted om een mail gekregen met een track and trace update. Waarschijnlijk omdat haar mail geregistreerd is.

1 like

In Frankrijk wonen mensen ook vaak wel 30 auto minuten van een pakketpunt af. Dan halen ze het af als ze week boodschappen doen. Als ze toevallig net geweest was voor het pakket arriveerde kan het wel even duren.

2 likes

Nee er is niets aangeklikt, dat is juist het probleem. Ik lees dat er een mail is van de pakketbezorger dat het pakket is opgehaald en in Vinted staat nog steeds dat het pakket op het pakketpunt ligt.
Het berichtje daarvoor zegt letterlijk ā€œopgehaald door de ontvangerā€. Daarnaast heeft de koper gereageerd dat ze het geld inmiddels moeten hebben want dat gaat automatisch na 48uur.

Ik heb dat pas ook gehad met DPD, als ik doorklikte naar DPD stond daar duidelijk wanneer het pakket was opgehaald maar bij vinted bleef staan dat het pakket onderweg was en de koper gaf geen reactie. Het duurde 3(!) maand voordat ik mijn geld zag en dat was enkel omdat het vinted het pakket als vermist heeft aangemerkt dus de koper heeft ook geld terug gekregen en had het pakket al maanden in handen. Dat is gewoon misbruik maken van de situatie. Oplichting wil ik het nog net niet noemen want ze kon vooraf niet weten dat registratie bij Vinted mis zou.

3 likes

RetirƩ par la destinataire betekent letterlijk opgehaald door de geadresseerde, dus wat je zegt klopt niet.

Ja @Loes precies wat jij zegt zo ging het indd.

En oke, misschien is een slechte review overdreven, maar als zij op 30 mei een pakket ophaalt, verder ruim een week lang niks aanklikt of afrondt, en ik daarna een heel normaal bericht stuur met de vraag of alles in orde is en of ze het pakket goed ontvangen heeft, en zij dat direct leest maar gewoon niet reageert, ja dan krijgt ze van mij geen vijf sterren met een vriendelijk bericht.

Edit: ik kijk nu nog eens goed, en zie er in de app nu alleen bevestigd staat dat ze het pakket ontvangen heeft. Ondanks dat ze wel op mijn berichtjes heeft gereageerd heeft ze dus nog steeds niet op ā€˜alles is oke’ geklikt maar wacht ze rustig die 48uur af.

5 likes

Is toch haar goed recht, na die 48 uur krijg je automatisch uitbetaald en dat weet zij blijkbaar ook

3 likes

Maar komop dat is toch gewoon irritant. Hoe moeilijk is het nou om even op dat knopje te drukken.

8 likes

Helemaal nadat je eerst op de link hebt geklikt dat je het pakket hebt ontvangen. 1 klik extra en de koop was helemaal afgerond dus dit is bewust de verkoper pesten.

1 like

Ik heb soms ook niet meteen tijd om iets uit te pakken of te passen dus eerder ga ik niet op ā€˜alles is oke’ klikken. Kan toch hier ook het geval zijn.

3 likes

Ze had het al een week in huis. Dan heb je vast wel ergens een momentje gehad.

4 likes