Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik heb ook wel eens geen tijd om iets na het ophalen direct te bekijken, geen enkel probleem maar in dit geval was het pakket al langer in huis en is er handmatig op ontvangen geklikt. Daarna kom je direct in het venster om op “alles is oke” te klikken.

1 like

Maar dat is toch helemaal niet zeker? Volgens mij is er onduidelijkheid over hoe lang ze het al in huis heeft want in de app stond het de hele week nog alsnog het nog bij het pakketpunt lag.

Ja en dan nu precies nadat ik 2 berichtjes naar haar stuur met de vraag of ze alsjeblieft de verkoop wil afronden heeft ze het ineens opgehaald? Dat lijkt me wel heel sterk. Ik vertrouw wel op die track&trace pagina van de Franse post, aangezien in die tracking geschiedenis ook precies staat wanneer het bij het punt is aangekomen, wanneer de sms dat het pakket klaarligt naar de ontvanger verstuurd is, en dus wanneer zij het heeft opgehaald.

2 likes

Kunnen ze een knop toevoegen aan Homer? Als je voor deze optie kiest, kan de verkoper er ook niets aan doen als het te laat komt.

Je moet het vandaag versturen, anders heb ik het niet op tijd!!!
Heb het over 3 dagen nodig!!!

Snap ik, maar dan had je de duurdere optie moeten kiezen, dan was het er op tijd geweest.
Ben bang dat ik het over een aantal dagen weer retour krijg, omdat het pakket niet op tijd was.

2 likes

Dat had ik onlangs ook, deze trui bleek lila (!) te zijn:

Gelukkig dat ik het nog eens vroeg, want dit lijkt toch echt zwart.

6 likes

WOT.

Staat er in de beschrijving dat het een duur en exclusief merk is. Sinds wanneer is Forever 21 duur en of exclusief?
image

1 like

Mijn account is dus nog steeds tijdelijk geblokkeerd en het lukt me via de app niet om contact op te nemen met Vinted. Via de FAQ word ik ook niet wijzer. Hoe hebben jullie ooit contact met hen gekregen?

Heb weleens vinted[apenstaart]vinted[punt]nl voorbij zien komen als email wat je zou kunnen gebruiken om ze direct te contacteren.

2 likes

Ik krijg van een Frans meisje 3 sterren ipv 5, reden: duurde lang om te verzenden. Heb binnen 2 dagen verzonden😅 Al vroeg ze op dag 1 al of hij nog niet verzonden was.

1 like

Zo kut is dat. Ik heb vandaag ook heel veel op Vinted gezet en ook al een en ander verkocht vanavond. Morgen zit het Homerr punt dicht en het wordt dus op zijn vroegst maandag. Ik weet nu al dat ik een paar keer de vraag krijg wanneer ik het ga versturen.
En ik krijg nu ook alweer stress van het bijhouden wie wat heeft gekocht en welk pakketje ik moet laten scannen.

Verder had ik pas een koper die me weinig sterren gaf omdat het item ‘heel erg vies was en ze heeft het gelijk in de prullenbak gegooid’.
Ik had alles net gewassen, check ook altijd alles, ook die desbetreffende kinderboek. Voelde me er erg vervelend over, hij staat nu ook tussen mijn reviews en het lijkt nu net of ik een of andere broek met stront opgestuurd heb. Ik snap het ook echt niet, heb nog foto’s terug gekeken of ik ergens vlekken zag, maar helemaal niks. Soms ben ik bang dat ik per ongeluk een of andere niet gewassen piesbroek van m’n zoontje heb opgestuurd. Maar dat is natuurlijk onzin. Want broek van de foto’s ligt hier niet meer en die zou nu 2 maten te klein zijn.

Ook heb ik nog gereageerd, maar geen reactie terug. Heel vreemd.
Dus mocht diegene hier meelezen, stuur me een berichtje, want het schiet soms nog steeds door m’n hoofd.

1 like

Ik moest laatst dus iets verzenden naar frankrijk en toen moest ik via homerr een label printen. Nou dat vind ik dus zo kut en ouderwets. Is dat altijd zo naar het buitenland? Kan ik ergens instellen dat ik dat niet meer wil?

Ja, dat is zo met homerr naar het buitenland. Nee, dat kun je niet uitzetten. Helaas.

Heeft iemand misschien tips wat te doen? 22 mei schoenen besteld via Vinted van iemand uit België. 23 mei door haar verstuurd met Mondial Relay.

Pakket bleef de hele tijd op “Pakket is geleverd bij Mondial Relay” staan en ging dus nooit verder naar Distributie of Beschikbaar bij pakketpunt.

Tot ik op 6 juni opeens het bericht kreeg dat het pakket retour wordt gestuurd naar de afzender: “Het is de pakketdienst niet gelukt om je bestelling te bezorgen, dus het is teruggestuurd naar xxx. Zodra xxx bevestigt dat het ontvangen is, wordt de terugbetaling vrijgegeven.”

Hoe kan zoiets? Ik had gewoon het doodnormale pakketpunt hier in het dorp geselecteerd. En het lijkt me ook niet dat ik het al op had kunnen halen en te laat daarmee ben, want ik heb nooit de melding gehad dat het bezorgd was?

Ik heb met haar afgesproken dat ze me laat weten als ze ze weer heeft, dan gaan we het opnieuw proberen. Maar Mondial Relay valt dan denk ik af of heb ik gewoon eenmalig pech?

2 likes

Ik heb bij Mondial Relay 1x pech gehad omdat het door mij gekozen pakketpunt sloot terwijl het pakket al onderweg was, toen heeft het volgens mij drie rondjes om de wereld gemaakt, maar is ie uiteindelijk toch bezorgd bij een ander pakketpunt (op 30 minuten rijden met de auto, haha maarja was al lang blij dat het er was). Verder altijd goed gegaan!

2 likes

Ik heb het toevallig vorige maand ook een keer gehad met MR naar Frankrijk.

3 likes

Mmm ja dan zou ik het begrijpen maar hier is het een winkel die gewoon open is en ook niet dicht i.v.m. vakantie ofzo! Er zit er nog een in de buurt van m’n werk, misschien dat ik die dan maar probeer ofzo de volgende keer. Eerst in de gaten houden of het allemaal goed gaat met geld terugkrijgen :smiling_face_with_tear:

Ik had zoiets onlangs maar dan als verkoper. Het pakket kwam gewoon weer terug en de koopster kreeg haar geld terug. Helaas wilde ze het niet nog een keer kopen.

Ontknoping: gisteren werd de verkoop volledig afgerond en kreeg ik dus de mogelijkheid om feedback te geven. 3 sterren gegeven met een berichtje erbij dat ik het jammer vond dat ze anderhalve week had gewacht met bevestigen dat ze het pakket in huis had, en niet op mijn berichtjes reageerde. Haar reactie was feedback op mijn profiel van 2 sterren met een bericht erbij dat ze zwaar teleurgesteld was, dat ik het zeer laat verzonden had (niet waar, namelijk na 3 dagen en heb direct na haar aankoop een berichtje gestuurd dat mijn printer inkt op was en ik het direct zou versturen als de nieuwe inkt binnen was, namelijk morgen of overmorgen) en dat ik niet serieus en oneerlijk was.
Heb haar nog een berichtje gestuurd met een screenshot van die mail waarin staat dat ze het 30 mei al opgehaald had, en dat ik het echt niet netjes vind hoe ze dit aanpakt, maar ze reageert wederom nergens meer op.

Ik vind dat hele gezanik over ‘te laat opsturen’ echt zo’n bullshit. Er staat 5 dagen voor, dus hoezo zou je iemand slecht beoordelen als het die 5e dag verstuurd wordt? Part of the deal.

35 likes

Eens. Al helemaal als je iets koopt op zaterdag ochtend. Veel winkels zijn zondag en maandag dicht (hier althans nog wel haha), dus dan ben je dinsdag de eerste (na m’n werk :+1:t3:).

1 like