Inderdaad het is een site waar je tweedehands kleding koopt bij particulieren en ook nog eens uit andere landen. Wat verwacht je dan? Het is geen fucking Amazon.
Ja als je haast hebt om iets te kopen moet je maar naar een winkel gaan denk ik dan.
Nou ik heb ook weer een leuke. Ik heb onze kinderwagen op MP staan. Goed merk, met allerlei toebehoren en in goede staat. Ik wil er €300 (even fictief) voor hebben.
Zij: Mijn dochter komt voor een maand naar NL en heeft een wagen nodig. Ik bied €100
Ik: sorry maar dat vind ik te laag. Nieuwwaarde was ooit ruim €2000 en er zit ook een maxi cosi bij.
Zij: ik heb de wagen aan mijn dochter laten zijn, ze vindt hem prachtig. Kan ik voor €125?
Ik: Voor een wagen als dit met alles wat erbij zit is dit echt een te laag bod
Zij: Wat wil je er voor hebben? minimale prijs aub!! Echt het is maar voor 1 maand gebruik
Ik: Sorry, maar het maakt niet uit of het maar voor een maand is. Minimale prijs die ik wil hebben is €275. Als het maar voor een maand is zijn er zat advertenties met goedkopere wagens en je kunt ook een wagen huren.
Daarna radiostilte.
Alsof het mij aan mijn reet zal roesten of ze die wagen een maand of vijf jaar gebruikt. Wat mij betreft zet ze hem in de fik.
Ik heb zo’n hekel aan marktplaats hè. Maar voor dit soort dingen wel de handigste manier meestal. Alleen deze verkoopt niet echt goed, dus staat al 3 weken bij ons in de keuken. Maar ooit zelf tweedehands €600 voor betaald en nog een nieuwe maxicosi erbij. Dus wil er wel wat voor hebben. Ik weet gewoon wat het waard is, maar nu wil ik het liefst gewoon van dat ding af. Ik wil hem ook best gratis weggeven aan iemand die hem echt goed kan gebruiken. Maar ja hoe weet je dat? Op marktplaats en fb weggeefhoeken krijg je alleen maar van dit soort gezeik. Die gun ik het niet.
Via via regelen. Of via een organisatie in je buurt, bijv. een buurthuis.
Speelgoedbank, kringloop, weggeefkast op sommige plekken (zoals de ggd), je oude verloskundige of kraamzorg mailen?
Briefje ophangen bij het buurthuis…
Ik begrijp dat je wil dat het goed terechtkomt, maar op een gegeven moment was ik daar een beetje klaar mee. Ik geef bijna al mijn (baby/kinder) spullen gratis weg en ben al blij dat ik er vanaf ben. Ik heb dan ook geen zin om selectief te zijn in de koper.
Hoop dat je 'm nog kan verkopen via Marktplaats maar heb vaker gehoord dat kinderwagen niet heel lekker tweedehands verkopen.
Als je er vanaf wil en je wil 'm weggeve dan zou je evt je verloskundige(praktijk) kunnen contacteren. Die hebben -helaas- vaak ook wel clienten waarbij financiële middelen schaars zijn. Dan komt het in ieder geval terecht bij iemand die het echt nodig heeft.
Ik had een hele hoop babykleding en spulletjes die niet de moeite waard waren om via Vinted te verkopen. In onze buurtapp zat een verloskundige en via haar kon ik het doneren.
Dank allemaal voor de reacties. Ik ga denk ik nog een keer met de prijs omlaag en als ie dan niet verkocht wordt binnen twee weken eens de verloskundigenpraktijk contacteren. Dat is een goed idee daar had ik nog niet aan gedacht.
Heb wel eens gehad dat een Italiaanse vond dat de prijs van een paar schoenen omhoog moest, omdat ik een foto van de zolen vroeg.
Ik moet nog steeds wel eens denken aan een prachtige lichtroze hoekbank die ik in december op marktplaats gezien heb. Hele goede prijs, prachtige kleur die mn vriend ook mooi vond (unicum), en de verkopers wilden hem zelfs langs komen brengen Maar ja, er was iemand me net voor…
En nu is 90% van wat ik tegenkom grijs, of compleet doorleefd.
Dit boeit echt niemand
Weet ik hoor, maar bepaalde zaken houden wel hun waarde. Op Vinted zijn pumps van van Haren ook minder waard dan van Peter Kaiser. Dat vind ik met kinderwagens ook wel meespelen. Ik heb er zelf ook geen 2000 voor betaald hoor.
Even iets heel anders, denk dat we nu allemaal wel klaar zijn met mijn gezeur over die kinderwagen
De laatste tijd valt mij vaak op dat sommige verkopers op Vinted veel artikelen met heel veel favorieten (hartjes) hebben. Soms ook als ze er nog niet lang op staan, vaak ook met artikelen die niet heel bijzonder zijn qua merk oid en vaak ook bij al hun artikelen.
Doen ze dat zelf? Vragen ze hun hele vriendenkring? Ik ben geïntrigeerd.
Voorbeeld:
En bij deze kun je nog zeggen is een grote maat en daar is misschien weinig keuze in. Maar ik zie het soms ook bij zwarte jurken maat 42 of pumps maat 40.
3 dingen verkocht op Vinted en niemand die betaalt zzz
Haha nee, wat dan?
Huh als het verkocht is dan is het toch automatisch betaald bij vinted?
Nee, anders klaagde ik hier niet
Jawel? Jij hebt het geld nog niet maar als iemand iets koopt is er betaald. Of bedoel je dat je een bod hebt geaccepteerd en diegene het vervolgens niet koopt.
Ja, ik bedoelde inderdaad dat ik biedingen heb geaccepteerd. Voor mij is dat hetzelfde als verkopen
Niet iedereen zit toch aan die app gekluisterd?
Dat is het dus niet