Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik vraag het nu ook standaard! Heb nu al twee keer gehad dat er vlekken opzaten en erbij stond ‘nieuw zonder prijskaartje’. Wees gewoon eerlijk

3 likes

Vandaag iemand die zo’n biedding stuurt en dat is exact dezelfde prijs als de nu-kopen prijs. :upside_down_face:

Oooh zo herkenbaar. Ik zet wel soms iets erop als nieuw zonder prijskaartje als ik het heb gewassen (dus in de kast van m’n dochter gelegd en dan niet gebruikt). Maar dan zet ik wel in de omschrijving: dit is gewassen. Maar dat is al op het randje vind ik eigenlijk. Gedragen is per definitie niet meer nieuw.

2 likes

Als het in de beschrijving staat vind ik het al stuk fijner. En kledingstuk 1x gewassen vind ik persoonlijk anders dan gedragen. Maar het is indd beetje grijsgebied. Ik snap dat mensen het willen verkopen als nieuw, omdat ze het nauwelijks gedragen hebben. Alleen het probleem is dat er dan vaak toch iets van gebruiksporen te zien zijn. En ik vind als je het kan zien het niet meer als nieuw verkocht kan worden. Ik zelf vergelijk het met een winkel. Daar laat je ook de kledingstukken hangen met haaltjes en of foundation vlekken.

Las ook een advertentie met als nieuw zonder prijskaartje en toen stond bij de beschrijving dat er wel een gaatje in zat. Persoonlijk zou ik dan niet kiezen voor als nieuw, maar als het duidelijk staat aangegeven in de omschrijving vind ik prima. Dan ben je als koper in elkgeval op de hoogte.

Ik kwam deze tegen op vinted. Hoezo zet je zoiets nog te koop?!

6 likes

Ik vind dit in het begin ook echt heel gek, tot mijn man me er op wees dat er heel wat mensen zijn die niet zoveel te besteden hebben. Ik zet ook vaak schoentjes op vinted die echt heel veel gedragen zijn voor 2€ en die zijn binnen de 2 dagen verkocht.

Mss ouders die minder hebben die speelschoentjes willen zodat hun andere schoentjes goed blijven ?

3 likes

Oh ja, dat klinkt opzich wel logisch.
Alleen heb ik zelf ook al een halfjaar schoenen voor 1 euro er op staan en die raak ik maar niet kwijt. Super goed zijn ze nog. :confounded: Heel frustrerend. :sweat_smile:

Waarom doe je de moeite nog voor 1 euro? Had het dan allang naar de kringloop gebracht.

10 likes

Ik moet de doos waar alles in zit wat te koop staat nog uitzoeken en de spullen die al lang te koop staan doneren.

Ik begon op 5 euro, gezakt naar 3, naar 2 en nu 1.
Oh nee, ze staan nog op 2 zie ik op mn profiel :joy:

Ik doe het voor die prijzen niet meer, rij dan liever 1x naar de kringloop dan 10x naar zo’n stom mondial relay punt waar ik ook nog moet betalen voor parkeren en er dus uiteindelijk niks aan verdien.

Heb ook het idee dat artikelen die er al te lang opstaan nooit echt meer gevonden worden als je er op zou zoeken.

1 like

Je kan het eventueel ook nog bij een kledingbank brengen, daar heb ik een hele tas voor gevuld. Dat is net als de voedselbank, maar dan voor kleding.

3 likes

We hebben op ons dorp 2 van die kleding containers staan, daar breng ik vaak te kleine kleren van de kinderen. En dus ook dingen die ik niet verkocht krijg. :joy: Tijd om die doos eens uit te gaan pluizen!

1 like

Iemand berichtte me gister op marktplaats dat ze vandaag iets wilde komen ophalen, maar ze kon vandaag pas aangeven hoe laat. Krijg ik vandaag een berichtje ‘ik ben er over 20/30 minuten’. Zonder even te checken of ik überhaupt wel thuis was??? Volgens mij was ze ook gewoon meteen erna in de auto gestapt zonder reactie af te wachten.
Belt ze aan, krijg ik nog een heel lulverhaal dat ze normaal niet over de grote weg rijdt, maar nou vooruit hiervoor dan wel maar liever niet blabla, ok.

4 likes

Ik vind deze verkoper wel echt lef hebben om dit te koop aan te bieden. Ze zijn vies, kapot en lek.
Ook een beetje makkelijk om dan te denken dat arme kindjes er wel wat aan hebben. Alsof die geen fatsoenlijke schoenen verdienen.

Ik bedoel dan echt deze situatie hè.

23 likes

Vind het schaamteloos om die dingen te koop aan te bieden. Geef ze gratis weg of gooi ze weg, want ze hebben hun functie (beschermen tegen de regen) al verloren.

17 likes

Je mag op vinted alleen nog maar cosmetica en parfum verkopen die absoluut nieuw is. Ik vind dat echt irritant, als je een parfum twee keer hebt gebruikt mag ie al niet meer op vinted. Ik vind het wel goed dat ze dat bij makeup enzo doen.

Hoe checken ze dat in godsnaam? Niet alles zit dicht met een seal?

1 like

Mijn advertentie is al verwijderd. Ik denk dat ze gebruik maken van zoekwoorden, ik had in de tekst gezet dat ik de parfum één of twee keer heb gebruikt maar dat mag dus niet, maar ik wil ook niet liegen in mijn bericht.

1 like

Ja dit heb ik ook een aantal keer gehad inderdaad, ook met parfum. Ik had het doosje nog dus toen ik de foto met doosjes als eerste koos bleef die wel staan. Op de laatste foto zag je dan dat er een mini beetje uit was. En als iemand dan het koopt dan meld ik dat wel even voor de zekerheid, tot nu toe steeds gelukt op deze manier!

1 like

Ja je hebt wel gelijk, vooral omdat ze kapot zijn.

Ik heb wel gedragen schoentjes die ik te koop zet maar nooit met gaten in.

1 like