Oh ja dat is zo irritant! Als je via Homerr iets naar Frankrijk moet versturen, moet dat ook. Terwijl ze binnen Nederland wel gewoon die code op je telefoon kunnen scannen.
Echt ouderwets ook eigenlijk!
Oh ja dat is zo irritant! Als je via Homerr iets naar Frankrijk moet versturen, moet dat ook. Terwijl ze binnen Nederland wel gewoon die code op je telefoon kunnen scannen.
Echt ouderwets ook eigenlijk!
Ik vind het gek dat als iemand een bod doet op een artikel en dat bod is geaccepteerd de bieder dan daarna nog eens het artikel moet kopen, waarom is er niet automatisch een deal. Want dat heb ik nu en de vrouw aan de andere kant zet maar geen vervolgstap.
Ik heb al vaak gehad dat daardoor het niet doorging.
Dat is toch omdat de verkoper het pakket formaat nog moet kiezen?
Is dat de reden? Want volgens mij bij het plaatsen van de advertentie moet je als verkoper ook een pakketformaat kiezen voor het artikel.
Is inderdaad heel gek, op Vestiaire is dat ook zo. Denk je iets verkocht te hebben, gaat het alsnog niet door…
Heeft ze inmiddels gereageerd?
Geen ergernis maar wel weer een fascinerende Marktplaatsophaler net over de vloer. Had mijn kleine vaatwasser erop staan voor een paar tientjes en die gast kwam hem ophalen. Met. De. Trein. Het ding is wel kleiner dan een normale vaatwasser, maar alsnog best lomp en takkezwaar. En hij moest ermee naar het andere kant van het land. Dus, als je iemand met een minivaatwasser in de trein ziet, groetjes van mij!
Geef het hem te doen haha. Hij strompelde de straat uit in ieder geval. Benieuwd of ik mijn apparaat morgen gedumpt op het station aantref.
Dat is alleen als iemand een bundel koopt, anders is het van tevoren al bekend.
Ik heb iets te koop staan op marktplaats voor €30 bied er iemand €10 Ik reageer heel netjes dat de vraagprijs €30 is krijg ik terug kutwijf! Ok voor jou ook een fijne avond tyfussnol
Oh ja klopt. Maar hoe wil je het anders doen? Nu is het toch zo dat de bieder bied, de verkoper dat afwijst of accepteert, en daarna kan de koper het toch pas kopen? Of mis ik nu iets haha.
Haha nee, dat heb je juist. Het is mijn ergernis dat na acceptatie van een bod er niet automatisch een koop tot stand komt maar dat dit nog een aparte processtap moet zijn. De bieder en aanbieder zijn het eens over de prijs dus waarom moet de bieder dan nog eens “actief” kopen? Dat vraag ik me af.
Ja, maar die stap kun je toch niet eerder hebben? Iemand moet toch eerst mijn bod accepteren voor ik ook daadwerkelijk kan kopen? Ik heb zelf alleen maar ervaring met bundels kopen, ik bied nooit, dus misschien mis ik iets, maar als koper koop je toch pas op het einde, die stap kun je niet naar voren halen toch?
Het ding is meer dat je nu een bod kunt doen, de verkoper het bod accepteert en je dan alsnog van de koop af kunt zien, want als koper moet je de koop nog rond maken nadat je bod is geaccepteerd. Dus een verkoper heeft nog steeds geen garantie dat het product is verkocht als hij/zij een bod heeft geaccepteerd.
Ah zo! Ja dat klopt helemaal, dat heb ik ook een paar keer gehad inderdaad. Ja wel echt super vervelend, maar ik denk niet dat je dat anders kunt inrichten. Je kunt iemand niet verplichten het te kopen ofzo.
Jaaaaa dit gebeurt mij nu net voor de tweede keer (had echt heel snel het pakketformaat aangegeven!).
En verder is mijn ergernis dat Vinted verslavend is. Ik verkoop sinds 2 weken wat babykleertjes en nu heb ik inmiddels al VEEL meer kleertjes gekocht
Ik ben alweer helemaal klaar met dingen verkopen en de bijdehante reacties van mensen
Iemand wilt iets komen ophalen. Krijg ik terug ik kan morgen voor half 8 sochtends of rond 4 uur smiddags. Ik reageer met doe maar rond 4 uur.
Stuurt ze terug hihaho ja je bent dan zeker nog niet wakker.
Ehm ik ben dan gewoon wakker maar ik vind 7 uur sochtends niet echt een normale tijd om bij iemand voor de deur te staan om iets op te halen. En vraag dan niet wat mij het beste uit komt.
Wauw, wat brutaal. Sommige mensen…
Haha ja is toch ook bizar. Helemaal omdat ze voor half 8 sochtends zei, ik ging er automatisch vanuit om 7 uur sochtends, maar het kan ook zijn dat ze 6 uur bedoeld.
En al lag ik dan wel nog te slapen, lekker mijn probleem
Nee echt he, hoe laat moet je dan klaarstaan?
Dat zou wel kunnen als de voorwaarden worden aangepast. Het werkt bijv. ook zo op sites als Ebay of van die vakantieveilingen enzo. Je doet een bod en je accepteert dus de voorwaarden dat je het koopt (gekocht hebt) als je het winnende bod hebt. Ik vind dat ook veel logischer want dan krijg je ook geen nep-biedingen van mensen die toch niet serieus zijn.