Ah zo! Ja dat klopt helemaal, dat heb ik ook een paar keer gehad inderdaad. Ja wel echt super vervelend, maar ik denk niet dat je dat anders kunt inrichten. Je kunt iemand niet verplichten het te kopen ofzo.
Jaaaaa dit gebeurt mij nu net voor de tweede keer (had echt heel snel het pakketformaat aangegeven!).
En verder is mijn ergernis dat Vinted verslavend is. Ik verkoop sinds 2 weken wat babykleertjes en nu heb ik inmiddels al VEEL meer kleertjes gekocht
Ik ben alweer helemaal klaar met dingen verkopen en de bijdehante reacties van mensen
Iemand wilt iets komen ophalen. Krijg ik terug ik kan morgen voor half 8 sochtends of rond 4 uur smiddags. Ik reageer met doe maar rond 4 uur.
Stuurt ze terug hihaho ja je bent dan zeker nog niet wakker.
Ehm ik ben dan gewoon wakker maar ik vind 7 uur sochtends niet echt een normale tijd om bij iemand voor de deur te staan om iets op te halen. En vraag dan niet wat mij het beste uit komt.
Wauw, wat brutaal. Sommige mensen…
Haha ja is toch ook bizar. Helemaal omdat ze voor half 8 sochtends zei, ik ging er automatisch vanuit om 7 uur sochtends, maar het kan ook zijn dat ze 6 uur bedoeld.
En al lag ik dan wel nog te slapen, lekker mijn probleem
Nee echt he, hoe laat moet je dan klaarstaan?
Dat zou wel kunnen als de voorwaarden worden aangepast. Het werkt bijv. ook zo op sites als Ebay of van die vakantieveilingen enzo. Je doet een bod en je accepteert dus de voorwaarden dat je het koopt (gekocht hebt) als je het winnende bod hebt. Ik vind dat ook veel logischer want dan krijg je ook geen nep-biedingen van mensen die toch niet serieus zijn.
Dat is wel echt een veel beter systeem inderdaad.
Mijn ergernis is als mensen pakketjes té goed verpakken. Ik had een trui gekocht, die zat in een plastic zak, in een doos, die doos was weer verpakt met papier, en dan drie rollen plakband eromheen. Echt waarom? Duurde drie uur om open te maken, en vervolgens is het onmogelijk om te reclycen. En er ligt al een pakketje vijf dagen bij een pakket punt
Hahaha zo herkenbaar. Moet ik wel eerlijk bekennen dat bij maffe berichten ik altijd even doorklik naar het profiel van diegene. Toch handig hé dat het via facebook gaat.
Als ik dingen gratis weggeef dan doe ik het liever via facebook marketplace dan marktplaats, toch een beetje een selectie maken in de gun-factor. I know, ik ben een heks
Het zijn vaak wel bepaalde types maar toen mijn vriend bij mij introk hebben ze het merendeel van zijn inboedel zo wel heel makkelijk en snel verkocht. Wel voor spotprijzen maar we wilden er gewoon vanaf.
Ik weet weer precies waarom ik liever niks op Marktplaats zet. Heb iets te koop gezet voor 500 euro. Krijg ik allemaal berichten van “kan je leven met 200? Morgen opgehaald om half 4.” Of “ik zou het heel graag willen voor 150 euro.” Ja, ik wil ook zoveel.
Hahaha wtf het domme aan die laatste vraag is dat je vaak ook zelf moet invullen welke locatie en hoeveel km je wilt zien enzo.
ah ik heb tot nu toe alleen maar hele goede vintedervaringen! Maar goed, heb er nog niet zo heel veel mee gedaan ook.
Iemand van marktplaats zou gisteren iets komen ophalen maar is niet op komen dagen en reageert ook niet op berichtjes. Kan ik het nu al verkopen aan iemand anders?
- kan prima
- nee doe maar niet
0 stemmers
ok top, iemand anders krijgt hem
Wel balen dat je niet het hele bedrag terugkrijgt, maar ik vind het alsnog wel echt relaxt dat dit zo is geregeld via Vinted! Want als je zelfs iets verstuurt via postNL dan krijg je echt nooit iets vergoed als een pakket kwijt is!
Ja snap ik, sowieso mega frustrerend als pakketjes kwijtraken
Lol ik zit rond te kijken naar lange jurken. Zie net een jurk van Only, zo’n lange hemdjurk. Prijs: 60 euro. Foutje dacht ik, maar in de adv staat ook nog: was een erg dure jurk!! Ik heb geloof ik nog nooit een only jurk gezien voor die prijs, nieuw.
Ik heb een nieuw iPhone-hoesje op MP gezet. Een geïnteresseerde biedt meteen de vraagprijs, prima. Dus ik zeg ok, ex verzendkosten. Hij
Ophalen (dat is toch geen zin?!)
Dus ik
Je wilt het ophalen? Dat is goed. Wanneer?
Hij
Morgen? Stuur maar adres.
Het voelde ineens niet goed dus ik antwoordde ik stuur het wel op, op mijn kosten. Waar kan het heen?
Hij weer
Ik wil het ophalen.
Nou geen zin in hoor. Heb het gesprek geblokkeerd.
Oh niet fijn! Zoiets ken ik ook
Ik had een keer een gele regenjas op marktplaats. Was er een jongen die daar de vraagprijs voor wilde betalen. Maar hij begon met zo’n vaag bericht, iets als ‘ja hihaho ik ben een jongen, gek he dat ik een vrouwenjas wil. Ja ik heb een weddenschap verloren en moet nu een dag in vrouwenkleding doorbrengen hihaho’
Ik dacht echt oke prima joh maakt mij niet uit.
Maar hij ging maar door over het onderwerp en hij deed ook een beetje gek over het ophalen. Dat ie alleen ‘s ochtends kon (als ik alleen thuis was). Vond dat niet prettig dus ik vragen kan het na 17:00 (dan is mijn vriend ook thuis) maar nee dat kon echt niet blah blah.
Maar goed ik had echt een slecht voorgevoel dus ik heb hem afgewimpeld en gezegd, sorry mijn collega wil toch hem graag hebben en hem geblokkeerd
Paar maanden later kijk ik weer op marktplaats, zie ik dat die berichten er nog staan maar nu met een hele andere mannennaam erbij. Heel appart. Kreeg echt een niet-pluis gevoel van die jongen/man.
Bah, naar zeg. Goed dat je/we naar ons onderbuikgevoel luisteren.
Misschien ligt dit aan mij, maar buiten dat de koper kortaf was is er niet veel mis met het gesprek toch? Vind dit echt typisch zo’n manier waarop oudere (gok ik) mensen communiceren.