Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Dat is wel echt een veel beter systeem inderdaad.

Mijn ergernis is als mensen pakketjes té goed verpakken. Ik had een trui gekocht, die zat in een plastic zak, in een doos, die doos was weer verpakt met papier, en dan drie rollen plakband eromheen. Echt waarom? Duurde drie uur om open te maken, en vervolgens is het onmogelijk om te reclycen. En er ligt al een pakketje vijf dagen bij een pakket punt :expressionless:

2 likes

Hahaha zo herkenbaar. Moet ik wel eerlijk bekennen dat bij maffe berichten ik altijd even doorklik naar het profiel van diegene. Toch handig hé dat het via facebook gaat. :innocent:
Als ik dingen gratis weggeef dan doe ik het liever via facebook marketplace dan marktplaats, toch een beetje een selectie maken in de gun-factor. I know, ik ben een heks :joy:

3 likes

Het zijn vaak wel bepaalde types maar toen mijn vriend bij mij introk hebben ze het merendeel van zijn inboedel zo wel heel makkelijk en snel verkocht. Wel voor spotprijzen maar we wilden er gewoon vanaf.

Ik weet weer precies waarom ik liever niks op Marktplaats zet. Heb iets te koop gezet voor 500 euro. Krijg ik allemaal berichten van “kan je leven met 200? Morgen opgehaald om half 4.” Of “ik zou het heel graag willen voor 150 euro.” Ja, ik wil ook zoveel.

3 likes

Hahaha wtf het domme aan die laatste vraag is dat je vaak ook zelf moet invullen welke locatie en hoeveel km je wilt zien enzo.

1 like

ah ik heb tot nu toe alleen maar hele goede vintedervaringen! Maar goed, heb er nog niet zo heel veel mee gedaan ook.

Iemand van marktplaats zou gisteren iets komen ophalen maar is niet op komen dagen en reageert ook niet op berichtjes. Kan ik het nu al verkopen aan iemand anders?

• kan prima
  • nee doe maar niet

0 stemmers

ok top, iemand anders krijgt hem

Wel balen dat je niet het hele bedrag terugkrijgt, maar ik vind het alsnog wel echt relaxt dat dit zo is geregeld via Vinted! Want als je zelfs iets verstuurt via postNL dan krijg je echt nooit iets vergoed als een pakket kwijt is!

Ja snap ik, sowieso mega frustrerend als pakketjes kwijtraken

Lol ik zit rond te kijken naar lange jurken. Zie net een jurk van Only, zo’n lange hemdjurk. Prijs: 60 euro. Foutje dacht ik, maar in de adv staat ook nog: was een erg dure jurk!! Ik heb geloof ik nog nooit een only jurk gezien voor die prijs, nieuw.

4 likes

Ik heb een nieuw iPhone-hoesje op MP gezet. Een geïnteresseerde biedt meteen de vraagprijs, prima. Dus ik zeg ok, ex verzendkosten. Hij

Ophalen (dat is toch geen zin?!)

Dus ik

Je wilt het ophalen? Dat is goed. Wanneer?

Hij

Morgen? Stuur maar adres.

Het voelde ineens niet goed dus ik antwoordde ik stuur het wel op, op mijn kosten. Waar kan het heen?

Hij weer

Ik wil het ophalen.

Nou geen zin in hoor. Heb het gesprek geblokkeerd.

4 likes

Oh niet fijn! Zoiets ken ik ook

Ik had een keer een gele regenjas op marktplaats. Was er een jongen die daar de vraagprijs voor wilde betalen. Maar hij begon met zo’n vaag bericht, iets als ‘ja hihaho ik ben een jongen, gek he dat ik een vrouwenjas wil. Ja ik heb een weddenschap verloren en moet nu een dag in vrouwenkleding doorbrengen hihaho’
Ik dacht echt oke prima joh maakt mij niet uit.
Maar hij ging maar door over het onderwerp en hij deed ook een beetje gek over het ophalen. Dat ie alleen ‘s ochtends kon (als ik alleen thuis was). Vond dat niet prettig dus ik vragen kan het na 17:00 (dan is mijn vriend ook thuis) maar nee dat kon echt niet blah blah.
Maar goed ik had echt een slecht voorgevoel dus ik heb hem afgewimpeld en gezegd, sorry mijn collega wil toch hem graag hebben en hem geblokkeerd :see_no_evil:

Paar maanden later kijk ik weer op marktplaats, zie ik dat die berichten er nog staan maar nu met een hele andere mannennaam erbij. Heel appart. Kreeg echt een niet-pluis gevoel van die jongen/man.
:woman_shrugging:

2 likes

Bah, naar zeg. Goed dat je/we naar ons onderbuikgevoel luisteren.

2 likes

Misschien ligt dit aan mij, maar buiten dat de koper kortaf was is er niet veel mis met het gesprek toch? Vind dit echt typisch zo’n manier waarop oudere (gok ik) mensen communiceren.

Kan zeker aan mij liggen, maar de manier waarop hij zo kortaf deed vond ik geen prettig gevoel en ook niet erg netjes. Dus had er al geen zin meer in dat diegene naar mijn huis zou komen. En als ik zelf aanbied het op mijn eigen kosten te versturen, waarom wil diegene het dan per se op komen halen? Dat vind ik best vreemd.

2 likes

Omdat hij het dan sneller heeft gok ik

2 likes

Oja, zou kunnen. Nouja ik woon alleen met m’n kind en iets in me zei het niet te doen. Kan er niet precies de vinger op leggen.

11 likes

Dit doe ik ook altijd. Het is marktplaats en niemand wil opgelicht worden of een pakje bij de post kwijt raken. Spreek altijd op het station of in de stad af. Dan hoeven mensen niet te weten waar ik woon en hebben ze het gelijk in handen

1 like

Geen ergernis maar iets leuks. Ik had iets verkocht en krijg nu een berichtje van een Franse mama: “Hallo, dankjewel voor het opsturen, ik heb dit voor mijn dochter gekocht want zij wilde graag een mom jeans! Wij wonen in een prachtige en bosrijke regio in blabla deel van Frankrijk, waar woon jij?”

:pleading_face:

45 likes

Aaah cute! Heb ook eens zoiets gehad toen ik een motorjas verkocht. Vrouw had nog nooit Vinted gebruikt en stuurde nadien een aanfoto op van zichzelf met een superblij hoofd terwijl ze de jas aanhad. Vond dat zo lief!

47 likes

Ahhh :heart: Doet me denken aan dit:

84 likes