Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Kan zeker aan mij liggen, maar de manier waarop hij zo kortaf deed vond ik geen prettig gevoel en ook niet erg netjes. Dus had er al geen zin meer in dat diegene naar mijn huis zou komen. En als ik zelf aanbied het op mijn eigen kosten te versturen, waarom wil diegene het dan per se op komen halen? Dat vind ik best vreemd.

2 likes

Omdat hij het dan sneller heeft gok ik

2 likes

Oja, zou kunnen. Nouja ik woon alleen met m’n kind en iets in me zei het niet te doen. Kan er niet precies de vinger op leggen.

11 likes

Dit doe ik ook altijd. Het is marktplaats en niemand wil opgelicht worden of een pakje bij de post kwijt raken. Spreek altijd op het station of in de stad af. Dan hoeven mensen niet te weten waar ik woon en hebben ze het gelijk in handen

1 like

Geen ergernis maar iets leuks. Ik had iets verkocht en krijg nu een berichtje van een Franse mama: “Hallo, dankjewel voor het opsturen, ik heb dit voor mijn dochter gekocht want zij wilde graag een mom jeans! Wij wonen in een prachtige en bosrijke regio in blabla deel van Frankrijk, waar woon jij?”

:pleading_face:

45 likes

Aaah cute! Heb ook eens zoiets gehad toen ik een motorjas verkocht. Vrouw had nog nooit Vinted gebruikt en stuurde nadien een aanfoto op van zichzelf met een superblij hoofd terwijl ze de jas aanhad. Vond dat zo lief!

47 likes

Ahhh :heart: Doet me denken aan dit:

84 likes

Nawww :pleading_face: :heart_eyes:

Urgh weer iemand die niks opstuurd nadat ik wat van haar heb gekocht via Vinted. Vandaag is de laatste dag dat het kan, maar ze negeert me ook gewoon compleet terwijl ze wel keivaak online is, dus denk niet dat ik nog iets mag verwachten.

Zet dan niks te koop man. Ze stuurde me (nadat ik het item had geliked) een lager bod dus dan neem ik aan dat je er ook vanaf wil, maar blijkbaar toch niet :roll_eyes:

Ik heb deze week drie artikelen gekocht (van aparte verkopers) en als verzendmethode gekozen afhalen bij DHL-punt. Nu worden alle drie de pakketjes gewoon bij me thuis afgeleverd?? Geen grote ramp natuurlijk, maar ben wel liever thuis als ze het komen brengen omdat DHL er nogal een handje van heeft om pakketjes gewoon ergens in de tuin neer te flikkeren als ik er niet ben. Wel vreemd dat het nu gewoon op m’n thuisadres komt.

1 like

Dit had ik ook. Het was de eerste keer dat ik bij vinted bestelde, had 5 pakketjes gekocht en gekozen voor een afhaalpunt. Alle 5 zijn ze gewoon thuisbezorgd. Ik dacht al dat het zo hoorde, maar niet dus? :sweat_smile:

1 like

Aaaaahw! Ik had het geld gelijk weer teruggestort :joy:

2 likes

Ah dit is zo lief!!

Ik dacht al dat me steeds had vergist! Had precies hetzelfde!

Ja dat heb ik ook al de hele week. Had nog dubbel gecheckt maar heb echt elke keer maar €2,50 ofzoiets betaald. Zo gek! Waarom zou dat zijn…

1 like

Ik denk dat die er mee te maken heeft…

Misschien waren ze er vorige week ermee aan het testen

Oh wel relaxt eigenlijk

Zeker! Ben ook wel blij dat je nu die optie kan kiezen. Waar ik woon heb je één dhl punt in een fietsenwinkel. En vind de eigenaar zo creepy dat ik eigenlijk vaak toch kiest voor de dure postNL verzending.

2 likes

Oh wel herkenbaar, dat is zo vervelend. Er was hier ook heel dichtbij een punt (in een gewone winkel) waar ze het duidelijk superirritant vonden als je een pakketje op kwam halen en niet kwam om iets te kopen.
Ik snap best dat het soms irritant kan zijn (ik heb zelf ook in een winkel gewerkt waar zo’n pakketjespunt was), maar wordt dan geen afhaalpunt?? Het was ook de eigenaar die vaak zuchtend vroeg “ok, voor welke naam?” en niet een gewone medewerker of zo. Ze zijn uiteindelijk ook vrij snel weer gestopt.

Haha mijn meest dichtbijzijnde pakketpunt haat dit overduidelijk ook. Het zorgt ervoor dat ik vaak een ander iets verder punt uitkies zodat ik me niet schuldig hoef te voelen. Best suf want het is idd hun eigen keuze :see_no_evil:

1 like