Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Ik had vorige week voor t eerst gekocht bij Vinted, bij 2 verschillende verkopers. Ene verkoper netjes binnen 5 dagen verstuurd, de ander reageerde niet. Zie ik dat ze 6 weken niet online geweest is… dus heb maar geannuleerd. Vind dat dan zo bijzonder, iets willen verkopen maar dan weken niet op je account kijken of je iets verkocht hebt. En je krijgt ook gewoon mail van Vinted als je wat verkocht hebt…

1 like

Ik heb onlangs instagram.com/depopdrama ontdekt, volgens mij is Depop de Britse Vinted ofzo, het is in ieder geval heerlijk leedvermaak :ok_hand:

2 likes

Ik wil geen Vinted-ergenis worden dus voor mensen die Vinted ervaring hebben: willen jullie even je mening geven?

Het gaat om een paar schoenen waar ik al jaren naar op zoek ben in mijn maat. Er is een Franse verkoper op Vinted die nu een ongedragen paar er op heeft in mijn maat. Dus ik denk: die ga ik kopen. Maar was aan het wachten op geld van een retourzending dus had de schoenen als favoriet gemarkeerd. Nu neemt de verkoper contact op of ik nog vragen heb. Hierdoor denk ik: die wil graag verkopen, misschien kan ik nog over de prijs onderhandelen. Nieuwprijs was >€200,00 en vraagprijs is €80,00, wat ik heel redelijk vind, maar minder zou leuk zijn. Wat denken jullie: een lager bod doen en zo ja hoeveel?

Ik heb tot nu toe altijd alles voor een lagere prijs verkocht en zet dingen ook online met het idee dat er hoe dan ook lager zal worden geboden (in het begin heb ik dat niet gedaan en was ik constant woedend door de onredelijke biedingen die ik kreeg, haha). Ik zou 75 bieden! Ik kan me niet voorstellen dat de verkoper daar moeilijk over doet, en indien dat wel het geval zou zijn, ze gewoon lekker voor 80 kopen. Zeker als ze ongedragen zijn een hele goede deal!

2 likes

Wat is precies je vraag. Hoeveel lager je zou bieden of dat je wilt wachten.
Als je wilt wachten kan je vragen of zij de schoenen voor jou reserveerd. En dan kan je alsnog een bod doen. Qua hoeveel je zou bieden moet je zelf bieden. Vaak kan je op vinted ook niet heel veel lager bieden. Bijv bij dingen van 20 staat er je kan niet lager bieden van 12 euro. Dus miss staat dat er bij jou ook bij.

2 likes

Je kunt vragen

‘Hee, ik was nog een beetje aan het twijfelen door het geldaspect, vandaar dat ik de schoenen als favoriet had gemarkeerd. Zou ik ze van je morgen kopen voor 68€?’

Of zoiets. Maar ik vind de prijs wel reëel an sich? Als je het netjes houdt, kun je het echter altijd vragen.

3 likes

En je kunt er ook gewoon in de beschrijving bij zetten dat je geen biedingen accepteert! Als je dat hebt staan en mensen gaan alsnog bieden, ja dat is irritant. Als de prijs al heel laag is zou ik ook nooit op iets gaan bieden.
Maar verder is het platform er gewoon op gemaakt? Ik snap ook het probleem niet.

1 like

Koop ze gewoon voor 80€. Je wilt ze duidelijk hee graag.

12 likes

Waar, maar dit is m’n eerste keer online tweedehands shoppen en ben ergens ook wel geïntrigeerd door het onderhandelen.

Ik heb gereageerd dus ben benieuwd. Als de verkoper niet wil onderhandelen hoor ik wel. Bedankt voor al jullie reacties, ben echt een Vinted noob

Niet alleen op online marktplaatsen, lijkt overal online wel te zijn, en zelfs in het echt steeds vaker. Gewoon even hoi, alsjeblieft en dankjewel zeggen maakt zo’n enorm verschil

2 likes

Als ik iets ontzettend graag wil en de vraagprijs is redelijk, dan koop ik het gewoon gelijk eigenlijk. Nu gaat het bij mij ook vaak om wat duurdere kinderkleding, en bijv. iets van 12 euro, daar ga ik geen 9 euro van proberen te maken. In jouw geval vind ik de prijs ook heel redelijk.

3 likes

Hmm als ik al jaren opzoek was naar een specifieke schoen waarvan de nieuwprijs 200,- was en ze vrijwel ongedragen te kopen staan voor 80,- had ik ze direct afgerekend. :joy: Altijd nog wel ergens een potje om het geld uit te ‘lenen’ tot de retourbetaling gestort is. Ik zou als de dood zijn dat de schoenen voor die tijd verkocht worden.

9 likes

Mensen die aangeven dat kleding maat X is en dat je op de foto duidelijk op het labeltje Y ziet staan. Hoe moeilijk is het om even goed te kijken?

2 likes

Omdat het anders valt? Ik heb bijvoorbeeld een jumpsuit van een Frans merk op vinted en daar staat 36 in terwijl het toch echt een xs/34 is
Net als vintage Levi’s spijkerbroeken. Die vallen veeeeeeeel kleiner dan huidige maten.

Zet er dat dan tenminste bij in de omschrijving want nu weet je het niet…

2 likes

Ik heb maat 50 dat is voor vrouwen een grote maat maar voor mannen gemiddeld / aan de kleine kant. En soms zoek ik op vintage en dan zie ik van die slanke meiden met een beetje een over sized blazer waar dan bij staat maat 50. Eh jaa een mannen maat 50 meid. Geef gewoon aan dat het een mannen blazer is.

3 likes

Ik heb dit dus ongeveer voorgehad.

Ik had een hele mooie Chanel zonnebril van 350€ ooit eens gekocht maar helaas kwijt geraakt. Maar hij was perfect. Ik zag op vinted iemand die hem verkocht voor 120€. Maar ik wou het betalen met het geld dat ik zelf verkocht.

Eindelijk bij elkaar gespaard, je raad het al, verkocht ! En ik had de dag ervoor nog gekeken :sob: heb er 6 maand ofzo over gedaan.

Ik heb geen verzendkosten betaald bij mijn item op Vinted, wel gewoon goed ontvangen. Krijg die meid die het verkoopt dan wel gewoon het volle bedrag of betaald zij dan de verzendkosten?

Ze was nieuw op Vinted en snapte er niks van, dus had haar verzekerd dat ze geen verzendkosten hoefde voor te schieten. :face_with_hand_over_mouth:

Heb jij de verzendkosten van het terugsturen voor ze betaald? Want dan klopt het niet wat ze zeggen volgens mij hoor. Ze hebben hun volledige bedrag teruggekregen van vinted toen bleek dat ze het verkeerde hadden ontvangen en het terug moesten sturen.

1 like

Ja ze moeten 2x verzend kosten betalen maar jij horft ze dat niet terug tr betalen hoor.

1 like