Raar dat 2 personen het allebei niet snappen! Je geeft ze toch al korting t.w.v. de verzendkosten? Anders lekker voor de normale prijs online zetten en wachten tot iemand anders het koopt.
Ooh zo, ik snapte het dus ook niet helemaal. Je kunt ze helaas niet meer korting geven, misschien kun je er nog iets bij doen? Een ander truitje als compensatie extra? Anders houdt het op lijkt mij hoor. Foutjes zijn menselijk en je compenseert al.
Als een verkoop geannuleerd wordt en je krijgt je geld terug, dan krijg je volgens mij ook de verzendkosten terug? Heb ik in ieder geval wel ene keer gehad. Dus dan klopt het niet was zij zeggen en als je dus de korting geeft ter waarde van de retourkosten, dan heb je ze volledig gecompenseerd.
Ik heb gister 2 lampen verkocht via marktplaats aan een wat ouder stel
Eerste wat mevrouw zei: oh maar er zit nog geen lamp in? Uhm nee Truus die krijg je als je een lamp nieuw koopt er ook niet bij , moet je ook los kopen
Ik bied op een shirt op Marktplaats, krijg ik een bericht dat ze er minimaal X voor wil hebben. Eh… ik weet niet hoor, maar je kunt een vraagprijs neerzetten en bieden vanaf een bepaald bedrag instellen. Ik vraag me altijd af wat hier nou achter zit, zijn ze soms bang dat iemand het shirt dubbel zoveel waard vond als de bedachte vraagprijs en zijn ze bang dat als ze die er dan bij zetten, mensen dus lager gaan bieden? Ik vind dit echt irritant, zet er gewoon bij wat je ervoor hebben wilt.
Ik verkoop een naaimachine via Marktplaats en heb in principe een deal met iemand, maar die wil maar niet duidelijk zeggen wanneer hij komt. En vervolgens wil hij wel vast mijn adres hebben. Doeei, zeg eerst maar wanneer je langskomt.
Een ‘gesprek’ op Vinted:
Ik heb Vans te koop staan
Fr: 3?
Fr: 5?
Dacht ff niet dat ik ga reageren op leestekens
Iemand heeft iets op marketplace van Fb staan.
Ik: hoeveel wil je ervoor
Zij: 90 euro
Ik: mag ik het voor 80 overnemen
Zij: nee 90
Ik: oké dan wil ik het wel voor 90
…geen reactie een dag later…
Ik: wil je het nog verkopen
Zij: je bood te weinig
Ik: maar 90 is goed hoor
Zij: ik heb mij bedacht ik wil er toch minimaal 100 voor.
Oké prima, succes met je verkoop!!!
Woowww PRO TIP! Thanks!
Jaa ik kreeg laatst ook zoiets toen ik iets likete.
“Ik zal even vertellen hoe ik te werk ga.”
Eh… ‘haalt like weg’
Argh. Ik heb verschillende dingen verkocht op Vinted en dat verliep altijd moeiteloos: ik heb nooit aanfoto’s geplaatst, maar wel duidelijke foto’s, en heb altijd goed gecommuniceerd met de kopers.
Nu had ik een jumpsuit te koop staan, waar ik zelfs aanfoto’s bij had geplaatst, omdat het enige knoopje aan de achterkant mist en ik dat duidelijk op beeld wilde hebben (hij valt iets anders, alsnog mooi, en het is makkelijk te fixen).
Een vrouw heeft die zonder me ervoor een berichtje te sturen of af te dingen gekocht. Ik heb direct een berichtje gestuurd om haar te bedanken voor haar aankoop en te vragen of ze nog wat wilde weten/extra foto’s wilde hebben; daarop heb ik geen antwoord gekregen. Ik heb de dag erna de jumpsuit verstuurd. Gisteravond heeft de koper haar pakketje opgehaald en vanochtend had ik een berichtje in mijn inbox (natuurlijk in het Frans): “Er mist een knoopje… Ik accepteer het pakketje toch, maar ik had het graag van tevoren willen weten…”. Wat moet ik hiermee??? Moet ik haar een euro terug aanbieden? Is dit de voorbode van een 1-ster recensie? 🥲
Had je het niet in de beschrijving gezet dan?
Dan had ze het kunnen weten.
Als je het in de beschrijving hebt gezet en een foto dan zou ik dat gewoon laten zien. Neem er een screenshot van en stuur het haar. Zou zeker geen korting geven.
En @LaPetiteRobeNoire , jawel! Ik heb ook geantwoord dat ik het jammer vind dat ze teleurgesteld is door haar bestelling, maar dat ik dacht dat het aan de hand van de beschrijving en foto’s wel duidelijk was. Ik vind het toch stom, voel me gelijk helemaal bezwaard terwijl ze die jumpsuit natuurlijk gewoon zelf heeft gekocht (en het gaat ook echt om 5 euro voor iets dat 1!!! keer gedragen is en met elk willekeurig knoopje en een minuutje naaiwerk gefixt kan worden, argh!).
Ik heb bijna 3 weken geleden een jas gekocht op Vinted. Duurde vervolgens een week voordat het werd verzonden. Al gevraagd aan de verkoopster wanneer ze het ging verzenden, geen reactie. Dus ik dacht fuck it, ik annuleer de bestelling wel.
Krijg ik als reactie dat ze het al had verzonden en dat de bestelling dus niet geannuleerd kon worden. Ok prima. Dan wacht ik het nog rustig af, gevraagd om een track en trace. Weer geen reactie. Gister zelfs nog bij het pakketpunt geweest om te vragen of het er niet al toevallig lag. Was helaas niet zo. Toen maar contact opgenomen met Vinted, die vroegen mij nog een dag te wachten, de bestelling zou vandaag automatisch geannuleerd worden. Dat was dus het geval vandaag, dus heb mijn geld weer terug. En als dank voor mijn geduld krijg ik ook nog een 1 ster review van de verkoopster. Echt zo belachelijk dit.
Hoezo ga je mij 1 ster geven, terwijl ik hier echt helemaal niks aan kan doen. Ik snap dat het allemaal vervelend is, maar jij ben de verkoopster dus de verantwoordelijkheid ligt bij jou. Echt zo stom. Gaat ook echt maar om 4 euro. Zo onterecht dit. En moet er ook nog wel om lachen dat 1 ster me zoveel doet
Ja dag. Kun jij haar shit een beetje lopen oplossen
Ik vroeg gister aan een franse chick hoe groot de fruitschaal was. Want ze had alleen een foto van boven af. En ik wil t niet zo kopen dst ik ineens met een mini vla schaaltje zit.
Kreeg ik terug ??? Dus ik dacht misschien is er iets met de vertaling. Dus ik op een andere manier vragen maar nu negeert ze het. Oke tyf maar op met je schaal.
Wat een gedoe. Ik zou bijna laten liggen, dan wordt het toch weer teruggestuurd?
Ik zou zeggen dat het reizen is en je 1x erheen gaat en als etiket niet werkt laten liggen of ze stuurt je meteen de goede.
Mijn pakketje was bij een homerr niet goed gescand, ik heb toen gemaild naar dat punt met de qrcode om te scannen, die je altijd moet laten zien. En toen ik kreeg alsnog verzend bevestiging. Hoefde ik er niet nog een keer heen.
Het was wel extreem rustig punt, maar misschien is dat ook een optie.
Zeg tegen haar; “Sil vous plait une Photo avec 1 piece d’euro a cote pour la comparison du mesure? Merci!”
Of ipv een euromunt een Merci chocolaatje.