Marktplaats/Vinted (Deel 1)

Oh wat gek misschien hebben zij dingen uitgezet.

1 like

Dit is het afrekenscherm, met dat potloodje krijg een kaart te zien enkun je een andere vervoerder kiezen. Standaard staat de goedkoopste optie geselecteerd

1 like

Ulg ik had eindelijk een tof blousje gevonden voor weinig enzo helemaal leuk. Dus ik kopen zie ik nu pas dat zij een jaar niet meer online is geweest. Verwijder je account gewoon kut

6 likes

Oh en ga je het nu annuleren of afwachten? Ik heb vorige week iets verkocht op vinted en ik denk dat ik zeker 10 maanden ofzo niet meer in die app heb gekeken, kreeg ineens een mail… gelukkig had ik de schoenen nog staan ;p

1 like

Ik wacht het nog af. Ik heb inmiddels nog een zelfde soort blousje gekocht. Maar als ze hem alsnog verstuurd heb ik er gewoon 2 je kan nooit genoeg hebben denk ik maar haha.

1 like

Wow ik heb zoveel spijt dat ik laatst voor Homerr heb gekozen, wacht al een maand

1 like

Ik heb dit regelmatig met DHL. Meestal heeft de bezorger het dan ergens in mijn tuin verstopt. Heb ook al eens meegemaakt dat ze dan de dag erna komen.

Pffff echt hoor, ik wacht nu sinds 2 oktober op een pakket. Ze zijn inmiddels wel een onderzoek aan het doen of het pakket niet gewoon is kwijtgeraakt.

Het erge is nog dat ik een tijdje na de verzending zag dat de verkoopster in dezelfde plaats woont als ik :thumbsup: Dat pakket is dus vanuit dezelfde woonplaats verstuurd naar een depot om vervolgens waarschijnlijk naar datzelfde pakketpunt terug te moeten komen, misschien is dat te ingewikkeld :roll_eyes:

1 like

Ik moet nu even denken aan een vinted pakket wat ik verstuurde. Was vlak voor een lockdown, koper had als ophaalpunt een tankstation in de buurt dus ik dacht fiets daar heen is het voor iedereen handig. Ik dat nog zeggen tegen die dude daar van ‘dit hoeft niet mee’. Nou pakketje is 2 dagen onderweg geweest om bij hetzelfde tankstation weer opgehaald te worden.

4 likes

Ik heb een superleuke jurk gekocht en had een berichtje gestuurd en de verkoopster is gewoon elke dag online maar reageert nooit en heeft het na vijf dagen nog niet verzonden. Heb niet t idee dat ze dat nog gaat doen echt zo jammer :disappointed:

Ik had vd week ergens anders iets besteld en liet t bezorgen in een kluizen wand. Kreeg ik bericht dat het er lag en vijf minuten later dat het bij een ander afhaal punt lag. Ik maar eerst naar die wand, was het kluisje leeg. Naar het afhaalpunt, daar was het ook niet. Contact opgenomen met de verkoper en nu moet ik een paar dagen afwachten of het toch weer bovenkomt. Flut dhl, ook al zo vaak gehad dat iets bezorgd zou worden maar het verkeerd was gesorteerd en dan kwam het pas drie dagen later

2 likes

Ik vind de Fransen wel echt heel gierig op Vinted.

Heb ik laarsjes erop staan voor 12 euro, vraagt ze 100 extra foto’s en dan biedt ze uiteindelijk 7 euro🥲

Ook een mooi jasje/cobertje van Zara één keer gedragen erop gezet voor 13, wordt er 9 euro geboden.

Misschien ligt het aan mij maar ik zet het al met een lage prijs er op meestal dus dan denk ik kom op :sweat_smile:

1 like

Ik koop echt iets super leuks. Meisje reageert nog met iets van ga het morgen op de post doen en opeens krijg ik een melding dat het geannuleerd is en zegt ze het ergens anders verkocht te hebben? Dat vind ik zo irritant aan vinted! Heb echt super veel geannuleerde dingen al

1 like

Heb een item gekocht die te groot is omdat in de advertentie M stond maar het is volgens het label 38/L. Ik wil ‘m wel houden en innemen, maar toch irritant.

Ohhh ja zie ik zo vaak ZO dom! Dat je weet ik heb van merk X een 38 nodig en dat zij dan even bepalen of het merk groot of klein valt en dat ze de maat aanpassen.

2 likes

Ja echt stom… ik heb echt bijna overal 36 dus deze is wel echt te ruim, als ‘ie niet zo mooi was had ik wel een melding gemaakt. Heb gelukkig een handige schoonmoeder met een naaimachine :ok_hand:

2 likes

In de rok staat ook L… :disappointed:

1 like

Ja dubbel verwarrend inderdaad! Zowel de app als die meid :joy:

1 like

Ik schrijf dat er dan wel altijd bij, ik zou bijvoorbeeld al niet weten dat Sezane een Frans merk is. Ik zet hem dan online met de maat die in het label staat en in de omschrijving iets van “Valt klein, is eerder een 36”.

9 likes

Iemand ervaring via Marketplace ?

Ik heb er een vrij specifiek baby artikel opgezet en ik krijg ineens ( 5 ) berichten van iets oudere mannen ( ook 1 vrouw ) of het artikel beschikbaar is. En allemaal willen ze het via DPD doen en dan via koerier laten ophalen omdat ze daar een “rekening” hebben. Dit is duidelijk een soort van oplichting toch ?