Marktplaats/Vinted (Deel 1)

In de rok staat ook L… :disappointed:

1 like

Ja dubbel verwarrend inderdaad! Zowel de app als die meid :joy:

1 like

Ik schrijf dat er dan wel altijd bij, ik zou bijvoorbeeld al niet weten dat Sezane een Frans merk is. Ik zet hem dan online met de maat die in het label staat en in de omschrijving iets van “Valt klein, is eerder een 36”.

9 likes

Iemand ervaring via Marketplace ?

Ik heb er een vrij specifiek baby artikel opgezet en ik krijg ineens ( 5 ) berichten van iets oudere mannen ( ook 1 vrouw ) of het artikel beschikbaar is. En allemaal willen ze het via DPD doen en dan via koerier laten ophalen omdat ze daar een “rekening” hebben. Dit is duidelijk een soort van oplichting toch ?

Echt zo vervelend!

Oh bij mij zijn t vaak de nederlanders die gierig zijn. Die bieden graag zo laag mogelijk. Fransen kopen t bij mij vaak voor de volle prijs.

1 like

Oh echt? Dan kom ik duidelijk de verkeerde tegen haha.

1 like

Gisteravond een mooi bod gehad van een francaise voor m’n laarzen met een berichtje of ik ze voor die prijs weg wil doen.

Dus ik gelijk accepteren. Maakt ze het geld maar niet over waardoor de koop dus niet rond is. Heb net nog een berichtje gestuurd maar ben bang dat het ‘m niet meer gaat worden, zo stom.

Kan hier iemand een beetje Frans?
Ik gok dat ze buiten Vinted om wil kopen en dat ze verwacht dat ik de laarzen eerst opstuur voordat ze ze betaalt (wat ik niet ga doen) maar kan er niet echt iets duidelijks van maken :sweat_smile:

3 likes

Je kan als het goed is in de app op vertalen klikken!

4 likes

Oh echt dan ga ik dat even proberen, dankjewel!

Thanks!! :grinning:
Ik kan de vertaalknop nergens vinden in de chat, heel raar.

Volgens Vinted kan je gewoon met paypal betalen dus ben bang dat het een smoes is😢

1 like

Ja precies! Ik heb nu gestuurd dat ze gewoon met paypal kan betalen, maar ga er idd maar niet meer vanuit dat het wat wordt.

1 like

Soms denk ik echt dat ze in Frankrijk geen kledingwinkels hebben ofzo, ik verkoop eigenlijk alleen nog maar aan Fransen lol.

En dan baal ik altijd want dan duurt het tyfuslang. Maar goed.

4 likes

Hier ook alweer. Hoeveel moeite is het ook om gewoon even te reageren joh? En sowieso, als je niet de moeite wil doen iets op te sturen, moet je niet op Vinted gaan zitten. Begin echt een hekel hieraan te krijgen. Heb dit al meerdere keren meegemaakt

Is het bij jou nog goed gekomen?

1 like

Ja of annuleer het dan gewoon ipv niks te doen!
Nee heb nog niks gehoord ervan. Stom

1 like

Ja precies. Maar blijkbaar is negeren makkelijker dan op de annuleren knop te drukken. Terwijl ze zich nu ook gewoon standard een negatieve review op hun nek halen. Als je gewoon een legit reden hebt zou ik nog overwegen die aan te passen maar nu dus echt niet.

Ah stom. Morgen is hier ook al de 5e dag na mijn aankoop dus dan zal het wel automatisch geannuleerd worden. Is dan al weer de tweede in 2 weken :+1:

2 likes

Jeetje dat is echt kut zeg, zeker als je het graag wilt hebben. Snap er ook niks van, waarom zet je het dan überhaupt erop?

Ik vind t leuk om vanalles te liken en dat mensen je korting geven. Maar sommige mensen zijn echt zo van " Oh ben je geintereseerd? Nou omdat jij t bent mag jij dit item van 15 euro kopen voor 14 euro!!"
Sorry maar je hoeft geen korting te geven haha. Als ik wil bieden doe ik dat zelf wel.

3 likes

Ja dat snap ik dus ook niet. En mocht je ziek zijn of het om wat voor reden dan ook niet kunnen opsturen dan kun je ook gewoon even een berichtje sturen. Zeker als je dan toch gewoon tig keer op een dag online bent.

Leuke is ook dat als je het zelf annuleert je zelf dus ook een negatieve review krijgt van Vinted. Vind dat echt krom.

1 like