Same en dan wel uit zichzelf zeggen nadat ik het heb gekocht dat ze het gelijk opsturen de volgende dag, zeg dan niks.
Daar ga ik ook altijd slecht op. Echt zielig voor die vrouw dat ze in zo een situatie zit, maar wie weet zit je als verkoper ook zonder geld, hoezo moet jij dan er minder op gaan verdienen. Doe gewoon een bod en het wordt geaccepteerd of niet.
Pfff, wie zegt dat jij niet in de bijstand zit en het geld hard nodig hebt?
Oh echt!! Ik heb echt al wel veel verkocht aan Fransen, ook merkdenken maar nog nooit meegemaakt!
Maar hoe kunnen ze dan bewijzen dat het nep is?
Ik wilde op marktplaats een boek van iemand kopen en die had er een verhaal bij dat de opbrengst naar een goed doel gaat. Echt /care ik wil gewoon een goedkoop boek. Laat maar hoor
Ooooh jeetje zeg. Nouja bij mij gaat het om een polotrui met het label gewoon in de stof, mag toch hopen dat dat gewoon goed gaat😛
Ja met schoenen zie ik het heel veel, en ook vaak dat mensen laarsjes inkopen of krijgen. Vind dat ook altijd jammer want de prijs is vaak dan hetzelfde als in de winkel en op de één of andere manier gun ik het dan ook minder ofzo😅
Ik had ooit een merk ring verkocht aan een nederlandse en die zei ook dat hij nep was. Kreeg allemaal vergelijking fotos etc, terwijl mijn ring al jaren oud was en de nieuwe versies er iets anders uitzien.
Ik weet 100% zeker dat het niet nep is want heb hem gewoon gekocht in een winkel.
Zij bleef volhouden dat het nep was en uiteindelijk zei ik tegen haar dat ze het terug kon sturen op mijn kosten en gelukkig heeft ze dat gedaan, ik was ook echt bang om geld en ring kwijt te zijn.
Sinds die tijd doe ik geen merk dingen meer via vinted
Charity en oprotten met je zielige verhalen😂. Hartstikke prima dat je niks goedkoper gaat verkopen, dat is je goed recht natuurlijk
Maar wat vind ik dit een verheven reactie sorry hoor. je kunt ook gewoon verkopen zonder zo belachelijk te doen over die mensen. Laat marktplaats en Vinted nou bij uitstek net nieuwe mogelijkheden zijn voor de mensen die minder te besteden te hebben om dingen goedkoper te scoren. Dat het voor jullie irritant is oké dat snap ik niet zo goed, maargoed ieder zijn eigen ding, maar ik zou daar gewoon overheen proberen te kijken als je er niet op in wil gaan zonder een botte reactie op terug te geven. Waarom zouden die verhalen nou weer nep zijn.
Oh maar je bericht kwam wel anders over met heel veel oordelen. Dat al die verhalen zo vermoeiend zijn.
Vooral dit vind ik gewoon zo over een kam scheren en verheven overkomen, maar dat was al duidelijk. Ik vind mijn reactie niet overtrokken haha vind het echt raar om zo belachelijk te praten over zulke situaties
Jeeej weer een broek gekocht waarvan de maat totaal niet klopt. Had t nog na gevraagd maar goed. Achja hij was cheap dus dan verkopen we hem gewoon weer verder.
Geef jij bij zo’n geval dan ook minder sterren?
Jaa soieso. Ik zet het er ook bij in de feedback. Verder was ze wel aardig ofzo mja kan niks met die broek. Behalve verkopen dan.
Maar het is ook wel lastig met maten toch? Als zij meestal de maat heeft van die broek en hij past haar gewoon, dan klopt de maat voor haar wel. Verschillende mensen met dezelfde maat passen gewoon anders in kleding, het heeft ook zoveel met pasvorm te maken. En de maten verschillen onderling in hetzelfde merk soms zo erg dat ik het ook erg moeilijk vind om aan te geven of iets nou op maat valt of niet. Ik heb zelfs dingen via vinted gekocht die ik al had, in dezelfde maat en die dan alsnog veel kleiner uitvielen (terwijl ik het originele kledingstuk dus nog had, dus ik kon ze op elkaar leggen om te kijken).
Of bedoel je dat er een andere maat op het label staat dan in de advertentie?
Nja als je bijv een maat 40 koopt en het is overduidelijk een maat 36 dan klopt t gewoon niet. Ik pas normaal wel veel in mn eigen maat soms zit t iets strakker soms losser. Maar deze broek komt niet eens voor bij mn benen. T labeltje zegt wel de juiste maat maar t zou wss ook een mannen maat kunnen zijn.
Nee t is juist een italiaanse maat 44 (oke t zijn andere maten maar dit is makkelijker uit leggen)
Ja dit vind ik ook een lastige. Want stel het label zegt M maar jij vindt hem meer als een S vallen, zet je hem dan te koop als M of als S? In beide gevallen zullen mensen erover vallen waarschijnlijk.
Toen ik nog verkocht op Vinted zette ik meestal de maat uit het label in de advertentie en dan bij de omschrijving iets als ‘label zegt M maar ik vind hem klein vallen, meer als een S’.
Dit doe ik ook altijd. Maar volgens mij lees ik hier op het forum ook wel eens dat mensen het anders willen. Ik wil nu ook iets te koop zetten wat veel kleiner valt dan de maat in t label (of buitenlandse maat, ik weet niet precies?)
Ik vind het wel een poll waardig
- Een maat M die valt als S, moet geadverteerd worden als M
- Een maat M die valt als S, moet geadverteerd worden als S
0 stemmers
Bij beide opties met in de tekst de toelichting dat in het label M staat, maar valt als S
Ik vind het handiger als ze echt de maat in het etiket vermelden, want bij sommige merken weet ik precies welke maat ik nodig heb (en dat komt dan idd niet overeen met hoe die valt).